Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '15

 
Kategori
Güncel
 

Savcı Selim Kiraz neden öldürüldü - 2 : CHP ve DHKP-C arasındaki düşündürücü ilişki...

Savcı Selim Kiraz neden öldürüldü - 2 : CHP ve DHKP-C arasındaki düşündürücü ilişki...
 

Bunlar, Okmeydanı'ndaki DHKP-C'li militanlar. Ama Kılıçdaroğlu, onlara "silahlı maskeli polis" demişti.Acaba neden?


BU İLŞKİ, SANIRIM KILIÇDAROĞLU'NUN GEZİ OLAYLARI SIRASINDA BAŞTA DHKP-C OLMAK ÜZERE DİĞER YASADIŞI ÖRGÜTLERE GÖSTERDİĞİ SEMPATİ VE ONLARA ARKA ÇIKMASI İLE BAŞLADI...

Gezi olaylarına katılan "tüm gençlerin alınlarından öperim" demesiyle de bu ilişki neredeyse dayanışma haline geldi... Böylece, DHKP'nin de, özellikle CHP seçmenleri arasındaki etki alanı genişledi...

Konuyla ilgili olarak yazdığım, "Savcı Selim Kiraz neden öldürüldü ki" başlıklı bloğumda, şöyle bir soru sormuştum; "Elvan'ın katilinin bulunamaması kimin işine gelir?"

Sorunun cevabını da kendim vermiş ve şöyle yazmıştım : "Elvan üzerinden devlete, hükümete ve emniyete yönelik yaratılan 'olumsuz algı operasyonundan' medet umanlar ve bundan siyasi çıkar bekleyenlerin içine gelir".

Bu düşüncemi fazla açmamıştım. Ancak, CHP'nin bu olayda, DHKP-C yerine, öncelikle Hükümeti suçlaması, bana siyasi çıkar bekleyenlerin başında CHP'nin olduğu izlenimini verdi...

Sonra, biraz gerilere gittim... Gezi olayları sırasında başrolü oynayan, yasa dışı  -DHKP-C örgütüne Kılıçdaroğlu'nun gösterdiği sempatiyi hatırladım...

Ne demişti CHP Genel Başkanı?

Gezi olaylarındaki şiddet eylemlerine katılan ve  içlerinde DHKP-C'nin de bulunduğu en etkin yasadışı örgütlerin militanlarına hitaben "Eylemcilerin tertemiz alınlarından öpüyorum" dememiş miydi, Kılıçdaroğlu?

Savcı Selim Kirazı önce rehin alan ve sonra da hunharca öldüren DHKP-C teröristlerinin, oluşturmak istedikleri müzakere heyetine, CHP'nin, Genel Başkan Yardımcısı olan bir üyesinin de katılmasını ısrarla istemeleri ne anlama gelir ki?

Savcı Selim Kiraz'ın şehit edildiği akşam, bir televizyon kanalına çıkan iki CHP milletvekili, savcıyı öldüren katiller için "terörist" diyememişler ve "terörist diye ifade edilen" şeklinde cümleler kullanmışlardır... Ayrıca, bu iki milletvekili konuşmalarında  ölen teröristler ile öldürülen Savcı Kiraz için "kaybedilen üç can" diyerek teröristleri şehit edilen Cumhuriyet Savcısı ile aynı değerde görmüşlerdir. 

Bu arada pek ihtimal vermiyorum; vermek de istemiyorum ama, Savcı Selim Erdem, acaba, Elvan'ı öldürenleri bulmaya çalışırken, aynen CHP ile Gülen Cemaati arasındaki ilişkiye benzer bir ilişkiyi CHP ile DHKP-C arasında da gördüğü için mi öldürüldü?

Şeytan işte, insanın aklına neleri getiriyor...Komplo teorileri de böyle oluşturulmuyor mu?

Ama, geçmişten bir örnek vereyim...Uğur Mumcu'nun öldürülme nedenlerinden bir de, o günlerde ortaya atılan iddialara göre, MİT ile PKK arasındaki ilişkileri meydana çıkarması idi... O günlerde, ben de buna inanmıştım. Çünkü o sıralarda, MİT ile CIA'nın ortak çalıştığı iddiaları da söyleniyordu.

SONUÇ :

Bu konuda, daha önce yazdığım blogda da belirtiğim gibi, Elvan'ın katillerini bulmaya çalışan Savcı Selim Kiraz'ın öldürülmesi, en çok, hükümete yüklenmenin bir aracı olarak kullanılan "Elvan davasının yarattığı olumsuz algının" devam etmesini sağladığı için muhalefetin işine yaramıştır. Özellikle de CHP'nin...

Fakat bu olayda, İstanbul Emniyet'in ve Çağlayan Adliyesi'nin kendi güvenlik sisteminin ve bu sistemi yönetenlerin ihmalini ya da bu sistemin yetersizliğini de göz ardı etmemek lazımdır...

Ancak, yalnızca bu konuyu ele alarak, bu olayın bütün sorumluluğunu, hükümete ve onun alt birimlerine yüklemek; hata "bu olayı hükümetin bilerek planladığını" ima etmek de doğru değildir.

cdenizkent

7 Nisan 2015

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..