Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
Okunma Sayısı
4738
 

Sektöründe farklılıkları bünyesinde yaşatan A.V.M. “panora”

Sektöründe farklılıkları bünyesinde yaşatan A.V.M. “panora”
 

Panora A.V.M Genel Müdürü / Okan Baba


“Türkiye’de perakende sektörü ekonominin motorlarından biri haline geldi. Artan alışveriş merkezleri ile birlikte perakende sektörü de büyüyor. Büyüyen perakende sektörü de ekonomik anlamda birçok ilerlemeyi de beraberinde getiriyor. Bunların ilki istihdam artışının sağlanması. Kiralanabilir alanı 40.000-60.000 metrekare arasında olan bir alışveriş merkezi ortalama 2.000-3.000 kişiye istihdam sağlamakta. Alışveriş merkezlerinde metrekare başına 5.000-6.000 $’lığ bir iş hacmi düştüğünü düşünürsek Panora’nın 80.000 metrekarelik kiralanabilir alanıyla yaklaşık 400.000 $’ bir iş hacmi yaratmıştır. Perakende sektörünün ekonomiye bir diğer katkısı ise kayıtlı ekonomi. Ayrıca alışveriş merkezlerinin yapım sürecinin inşaat sektörü içindeki birçok alt sektörü de canlandırıyor olması oldukça önemli bir unsurdur. Ancak fizibilite çalışması yapılmadan, bilinçsiz olarak yapılan ve yapılmaya devam eden birçok alışveriş merkezi de bulunmakta. Bu alışveriş merkezlerinin uzun vadede zarar göreceğini düşünüyorum ” diye sözlerine başlayan; Panora Alışveriş ve Yaşam Merkezi Genel Müdürü Okan Baba, alış veriş merkezlerinin gözle görülen etkinlik yarışı ve yaşam merkezi olmak için ne tip çalışmalar yapıldığını Siz okuyucularımız için anlattı.

Eski vekil lojmanlarına açılan ve 150 milyon dolara mal olan 7 yıldızlı alışveriş merkezi Panora, üç bin kişiye istihdam sağladığı içinde birçok ilki barındıran Panora Genel Müdürü Baba, alışveriş merkezinin Mimar Sinan’dan esinlenerek yapıldığını söyledi.

Müşteri memnuniyeti konusunda neler yapıyorsunuz?

Açıldığımız günden itibaren tüketicinin farklılığımızı anladığını düşünüyorum. Bu zamana kadar açılmış alışveriş merkezlerinden tamamen farklı bir yaklaşımımız var. Tüketicinin sadece tüketim alışkanlıkları ile ilgilenmiyoruz. Sosyal, kültürel, tarihsel ve çevreye saygılı bir yaklaşım içerisinde birçok etkinliğe imza atıyoruz. Ziyaretçilerimizin burada bulunduğu sürece rahat hareket etmelerini sağlamak için vale park hizmeti aynı zamanda ücretsiz otopark hizmeti sunuyoruz. Ayrıca müşteri servisi hizmetimiz bulunuyor.

Dünyaca ünlü markalardan bazıları Türkiye’de ilk mağazalarını Panora’da açtı. Bu başarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Panora, 180 mağazaya ev sahipliği yapıyor. Gap Baby Türkiye’deki ilk mağazasını Panora’da açarken, Zara Grubu da 7 yeni markasıyla Türkiye’de ilk kez bir alışveriş merkezinde yer aldı. Ankara’daki en büyük konsept mağazasıyla Mudo, dünyanın önemli kozmetik zincirlerinden Fransız Sephora, tasarım ve dekorasyon meraklılarının uğrak yeri Nuxx ve birçok marka da Ankara’daki ilk mağazasını Panora’da açtı.


Panora Alışveriş Merkezi’nde yerli ve yabancı firmaların mazağa dağılımı neye göre yapıldı? Yerli firmalara alışveriş merkezlerinde daha az yer verildiği yorumlarına katılıyor musunuz?

Gap Baby Türkiye’de ilk mağazasını Panora’da açtı. Il Pastorito ve Cantina Mariachi ve benzeri markalar ise farklı lezzetleri Türkiye’de ilk Ankaralılara tattırıyor. Sephora, Locciante, Imaginarium, Numnum, Midpoint, Nuxx Ankara’da ilk olarak Panora alışveriş merkezinde. Cadde mağazacılığı yapan Villeroy Boch Ankara Alışveriş merkezlerinde ilk mağazasını açtı. Öncelikle alışveriş merkezinin bulunduğu bölgede öncelikli kapsama alanı içinde yaşayan kitlenin demografik yapısı, gelir düzeyleri ve yaşam tarzları tespit edilerek bu özeliklere hitap edecek markalar belirlendi. Bir diğer unsur ise hem öncelikli kapsama alanında yaşayan kitlenin hem de Ankaralıların istek ve ihtiyaçlarıydı. Marka karması oluşturulurken Gap, Oysho, Zara Home, Sephora gibi Ankara’da olamayan, Ankaralıların ihtiyaç duyduğu ve istediği markaları da marka karmamıza dahil ettik. Böylece alışveriş merkezimiz ulusal ve uluslar arası markalarla donandı. Alışveriş merkezini kiralarken yaptığımız araştırma doğrultusunda marka karmamızı oluşturduk. Türk ekonomisinin ve dolayısıyla perakende sektörünün gelişmesi için Türk perakendecilerinin desteklenmesi için alışveriş merkezlerinin bu markalara yer vermesi gerekiyor. Panora olarak biz de marka karmamızı oluştururken Türk perakende sektörünü desteklemek amacıyla yerli markalara öncelik vermeyi tercih ettik. Alışveriş merkezimizin marka karmasına baktığımızda yarı yarıya bir yerli bir yabancı marka dengesi olduğunu söylemek mümkün.

Dubai’de dünyanın tek 7 yıldızlı otelinde bulunan akvaryumlardan Panora Alışveriş Merkezi’ne de yaptırılmış. Böylelikle Türkiye’deki en büyük akvaryuma sahip alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyan Panora’nın, akvaryumları ve mimari özellikleri hakkında bilgi verir misiniz?

40 bin metrekarelik peyzaj alanımız, geç saatlere kadar açık peyzaj manzaralı restoranlarımız, alışveriş yaparken gün ışığını hissedeceğiniz iç mekânımız, 5bin metrekare spor merkezi, 6bin 500 metrekare eğlence merkezimiz ve yine bir ilk niteliği taşıyan sergi, panel, sempozyumlar düzenleyebileceğimiz kültür merkezimiz, iki adet dev akvaryumumuz, dünyanın en büyük tek parça mozaik uygulaması olan ve keşfetmenin büyüsünü taşıyan Piri Reis haritamız, teknoloji harikası kubbemiz… Bunların hepsi ziyaretçilerimiz olduğu kadar markalarımızı da çeken önemli unsurlar oldu.

Toplumsal sorumluluk projeleriniz hakkında bilgi verir misiniz? Drum Ritim Halkası’ndan bahseder misiniz?

Biz aktivitelerimizi planlarken ulaşabildiğimiz geniş kitleye sosyal sorumlulukları hatırlatmak amacındayız.


Ziyaretçilerimizin keyifle katılabileceği etkinlikler organize ederken bir yandan bu etkinliklerin maddi ve manevi olarak bir ihtiyaca kaynak yaratabilmesini amaçlıyoruz. Bunun en geniş katılımlı ve eğlenceli örneğini “Drum for World Ritim Halkası” da yaşadık. 23 Nisan kutlamalarında tüm gelirini Unicef’e aktaran ve amacı dünya barışına katkıda bulunmak olan Drum for World’ü misafir ederek tüm Ankaralıların bu ritme katılmasına dünya barışını ve Unicef’i 23 Nisan gibi anlamlı bir günde hatırlamalarına vesile olmaya çalıştık. Bu günden elde edilen tüm gelir Unicef’e aktarıldı.

2008 beklentileriniz ve hedefleriniz hakkında bilgi verir misiniz?

Açıldığımız andan itibaren tüketicinin farklılığımızı anlayacağını düşünüyoruz. Bu zamana kadar açılmış alışveriş merkezlerinden tamamen farklı bir yaklaşımımız var. Tüketicinin sadece tüketim alışkanlıkları ile ilgilenmiyoruz. Sosyal, kültürel, tarihsel ve çevreye saygılı bir yaklaşım içerisinde birçok etkinliğe imza atacağız.

Tüketicilerimizin burada bulunduğu sürece rahat hareket etmelerini sağlamak için vale park hizmeti aynı zamanda ücretsiz rahat otopark imkânı sunuyoruz. Alışveriş merkezimizin yeri itibariyle birçok noktadan ulaşımın kolay olmasına rağmen yine müşterilerimizin konforu açısından müşteri servisi hizmetlerimiz devam ediyor.

Pazarlama ekibimiz gerek kurum içi gerekse kurum dışı birçok detayları planlamış durumda, ancak bazı konuları anlatmak değil, yaşatarak göstermektir hedefimiz. Panora açıldığı günden bugüne kadar hep ilklere imza attı. Önümüzdeki yıllarda hedefimiz yine ilkleri Ankara’ya taşıyarak Ankaralılar için sadece bir alışveriş merkezi değil, yaşam merkezi olmaya devam edeceğiz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 41
Toplam yorum
: 16
Toplam mesaj
: 22
Ort. okunma sayısı
: 2788
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Hayatım boyunca insan ve insan psikolojisi üzerine her türlü yazı ve bilgi içerikli yayınları tak..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster