Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '07

 
Kategori
Müzik
 

Sertaç Ekiz

Sertaç Ekiz
 

Konuğum Sertaç Ekiz

* Müzikle nasıl tanıştın?

Müzikle tanışmamın en önemli sebepleri ailemdir. Elbette içgüdüsel bir yönelimim vardı ama janjanlı biyografilerdeki gibi çocukluğum piyano dersleri vs. lerle geçmedi. Ortaokul yıllarında müziğe olan ilgimi farkeden ailem beni bu konuda destekleyip özel müzik derslerine yönlendirdiler. Kolej orkestrası filan derken her amatör gibi müzik yapmaya başladım bende.

Daha sonra 94-95 yıllarında yaptığımın müziğin form aldığını farketmeye başladım. Bu da benim bu konuda daha ciddi davranmamı sağladı. O zamanlar gitar ve klavye çalıyordum. Daha sonra şans diyelim ona, kadersel bir olay ile 96 yılında bas gitar ile tanıştım. Zaten gerisi bu güne kadar uzadı...

* Bugüne kadar olan dönemde neler yaptın?

Sayısını tam olarak bilmiyorum, ciddi anlamda çok isme eşlik ettim ama amaç elbette bu değildi. Bu yolculukta sahne ve stüdyo eşliğinin dışında 99 yılından beri aklımda olan ve çeşitli müzisyen dostlarım ile çalışmayı düşündüğüm bir proje vardı. 2006 yılında onun için çalışmalara başladım. Chakma Band. Bununla birlikte Basgitarist.com sitesini kurmamı en akıllıcı atılımlarımdan biri olan görürüm hep. Ayrıca 5-6 senedir bestecilik ve düzenleme çalışmalarına da ağırlık vermiş durumdayım.

* Bestelerinden en sevdiğin hangisi?

Hep derler ki, işte hepsi çocuğum gibi ama benim için 2 tanesi diğerlerinden çok özel. 2007 Eylül’ de yayınlanacak albümde de yer alacak olan, ‘ Beni bana bırak artık ‘ ve, ‘ Minibüs yolunda bir cambaz ‘

Bu iki şarkıda da asla olamayacağım kadar naif bir yapı buluyorum. Umarım albüm çıkınca dinleyicilerin de tepkileri olumlu olur.

* Bu ilk albüm mü?

Evet

* Grup kimlerden olışuyor?

Benim dışımda;

Gitar: Selim Sümer

Piyano ve Synt: Barış Özbilgin

Davul: Doğaç Titiz

Bir de 5. Element diyorum ben ona sevgili davulcu kardeşim Bahadır Tanrıvermiş var. Grubumuzun davulcusu askerde olduğu dönemde çalışmalarımızda davulu o çaldı iyi de yaptı. Çok başarılı bir müzisyen. Ayrıca bir deri bir kemik kalan bir davulcudur. Pardon bir deri bir göbek diyecektim...

* Albümde kaç parça var ve hepsi enstrumental mi?

Şu an 11 ama bir cover daha eklemeyi istiyorum çünkü cover eserler malum insanların alışık olduğu şarkılar ve pazar için önemli bir durum bu. Açıkça söyleyebilirim ki, sevmemin dışında albümün satışı içinde bazı stratejiler gerekli. Çünkü sadece enstrumental dinleyicisi için hazırlanmış bir albüm olsun istemem. Benzin istasyonlarına kadar inecek bir albüm olsun ve her kesimden dinleyicim olsun istiyorum.

2 şarkıda söz var ama bu şarkıların sözlerinin şarkı formunda söyleneceğinden şüpheliyim.

Albümün genel konsepti ile uyumlu olması açısından sürpriz bir rap sarkıcısı ile düet yapıyorum.

* Bestelerinden bir tanesini yazalım mı?

HUZUR

Askın huzuruna yaşat bize geride kalan zamana yazık olmasın
Senden ayrı kalmak istemiyorum sensiz kollarda huzur bana göre değil
Savaşsan da benimle seni istiyorum başka kollarda huzur bana göre değil...

* Uzun yıllardır müzikle içiçesin ama albüm niye bu kadar gecikti?

Çünkü insan sürekli gelişiyor ve bu bir müzisyenin adım atması için çok zor bir karar. Diğer etkenler de cabası. Yeni şarkılar araya giren boşluklar. Örnek vermek gerekirse, albüm su an çıkmış olacaktı ama davulcum Doğaç Titiz’ in askere gitmesi durumundan 6 ay daha ileri sarktı.

*Albüm ne zaman çıkıyor?

Şirket belli oldu gibi. Yazın kayıtları tekrar alacağız, Eylülde bitecek. Miks ve Mastering sonucuna göre Eylül-Ekim gibi diyebiliriz. Tabi bizim işte plan yapmamın çok anlamsız olduğunu söylemeliyim.

 

*Arada boşluklar dedin, bu boşluklarda neler yaptın?

 

Araya giren boşluklarda ticari anlamda müzik dışında kendimi sürekli geliştirmek ile uğraştım. Sadece müzik alanında değil, diğer alanlarda da bilgi sahibi olmak için. Çünkü müzik yapmak için sadece müzik bilmek yetmiyor. Örneğin, uzun zamandan beri meditasyon ve yoga ile ilgileniyorum. Bu konuya daha bilinçli yaklaşmaya çalıştım. Ruhsal açıdan kendimi geliştirebilmek için her fırsatı kullandım diyebiliriz.

*Peki bu müziğine yansıdı mı?

Kesinlikle, zaten kayıt üstüne kayıt çalmamızın nedenlerinden biri de bu. Şarkılar hep değişiyor. Aslında bir bakıma iyi ama adım atmayı güçleştiren de bir konu bu.

 

*Adım atmayı neden güçleştiriyor?

İnsanın egosu gerçekten çok kitliyor insanı, ‘ Kim ne der , yok bu oldu olmadı, bu yakıştı yakışmadı. ‘ Müzik yapmak için bunlardan uzak kalmak gerekli. Özellikle enstrumental müzik yapan kişilerde bir ego sorunu var. Hep bir kibir ve yargı söz konusu. Aslında müziği müzisyenler için yapıyorlar ama farkında değiller. Tamamen müziksever unutulmuş durumda. Yani bir çeşit idol ve fan durumu var ortada ki bu çok tehlikeli bence.

 

*Müzik yapmak için sadece müzik bilmek yetmiyor dedin başka neler gerekiyor?

Önce samimi olmak ve adım atmak gerekli. Elbette iyi bir teknik ve pratik de lazım. İyi melodiler şart. Akılda kalacak bir ruhsal yapı olması gerekli. Bu da egzersiz yapmakla dogmatik armonik teknikleri ile önemli müzik okullarında okumakla olmuyor maalesef.

*Sitelerinle ilgili bilgi verir misin?

http://www.basgitarist.com

Kurucusu olduğum ve halen Genel Editör' lüğünü yaptığım 5000' den fazla üyeye sahip, Türkiye' nin en önemli basgitar sitesi.

Şu an kendi bestelerimi çalan Chakma Band isimli bir grubum var. Bize www.chakma-band.com veya myspace.com/sertacekiz adreslerinden ulaşabilirler.

 

* Bu sitelerde amaç ne?

Amaç, yetişen genç kardeşlerimize Türkçe içerikli bir bilgi ve paylaşım platformu yaratarak bas gitarda eksik yönleri kapamak ve daha bilinçli müzik yapımını kolaylaştırmak. Hiçbir çıkar gözetmeden tabi. Örnek vermek gerekirse, bana haftada en az 10 bas dersi maili gelir. Bu da aylık ortalama 5000 YTL demektir. Ama bunu kullanmadım hiç kullanmayı da düşünmüyorum. Elbette bunu ticarete dökmeyi başaran çok müzisyen var.

* Sen niye ticarete dökmedin?

 

Ticaret, adı üzerinde. Ben Müzik yapmaya çalışan ve bunu paylaşan biriyim sadece. Stüdyo ve Müzik Prod.olayım var benim. Onu bile ticaret mantığında yapmamama rağmen ayaktayım bu da ilginç.

* Kimleri dinlersin?

Şunu dinlerim diyemem aslında. Sabah Alain Caron dinlerken, akşam TRT'de TSM Konseri dinliyor olabilirim. Hemen hemen her müziğin iyisini severim. Kötüsünü dinlemem ama Funk-Jazz ve Rock çok sık dinlediğim türler arasındadır.

 

* Bizden kimleri dinlersin?

Onno Tunç düzenlemelerini çok seviyorum. Ayrıca İstanbul Gelişimin eskiden çaldığı klasik albümleri de çok severim. Ajda Pekkan, Sezen Aksu çok severim. Enstrumanistler de başta Erkan Oğur, Gürol Ağırbaş olmak üzere bir çok isim.

* Kendini nasıl tanımlarsın?

 

Müzik yapmaya niyetli çıkarsız müzik sevgisiyle emeklemeye başlayan bir müzisyen diye tanımlayabilirim.

*İdolün var mı?

Hayır.

* Bu oldukça iddialı olmadı mı?

İddiadan değil, kişisel olarak her anlamı ile örnek alabileceğim kimse yok. Elbette örnek aldığım başarılı Türk ve yabancı müzisyenler var ama idol demek doğru olmaz.

* Müzik dışında neler yaparsın?

Ruhsal ve kişisel gelişim ile ilgileniyorum. Bunun dışında ciddi bir kahve eksperi olduğum söylenebilir. Diğer hobilerim arasında teknolojik gelişmeler, geziler, spor, arkadaş toplantıları da sevdiğim şeyler arasında. Ayrıca edebiyat okuduğum için yazı ve müzik benim için vazgeçilmez konular ama sade ve anlaşılır yazı yazan insanlara da saygı duyuyorum.

* Türk kahvesi mi?

Başta Türk Kahvesi olmak üzere Esspresso, Costa Rica favorilerim.

*****

Sevgili Sertaç, artık bir Türk kahvesi borcun olsun. Güzel bir sohbet oldui nezaket gösterip katıldığın için teşekkürler.

Sefalar getirdin...

 

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..