Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '08

 
Kategori
Eğitim
 

Sevinçliyiz hepimiz, yaşasın okulumuz...

Sevinçliyiz hepimiz, yaşasın okulumuz...
 

Bu yıl tatil günlerinin fazla olmasından dolayı, okulların açılış tarihini 1 hafta öne aldılar. Bu durumda biz öğretmenleri de 1 hafta erken çağırmaları gerekmez miydi? Her yıl eylül ayında yaptığımız 10 iş günü olan seminer çalışmalarını bu yıl 5 günde tamamladık.

İtiraf edeyim 11 yıldır ilk defa okulların açılmasına hazır değilim. Çok güzel bir tatil geçirdim, iyice dinlendim, çocuklarımı da çok özledim ama hazır değilim. Çünkü:

Okulların 1 hafta erken açılması, bizim sene başında yaptığımız çalışmaların aksamasına yol açtı. 1 Eylül–5 Eylül arası 5 günlük seminerlerin bir günü müfettişlerle toplantıda, bir günü öğretmenler kurulunda, bir günü bölge zümre toplantısında geçti. Kalan iki günde zor bela sınıflardaki eşyaları taşımaya çalıştık.

Yapmamız gereken okul zümre toplantısını yapamadık, dolayısıyla planlarımız hazır değil, yıl içinde yapacağımız çalışmalar belli değil. Oysa bu hafta da seminer çalışmaları olsaydı ben bütün hazırlıkları bitirmiş olacak, ilk gün derse bile başlayacaktım. Şimdi bunların hepsini bir yandan ders işlerken yapmamız gerekecek.

Diğer yandan taşındığım sınıfta öğleci grup 1. sınıf olduğundan ve geçen hafta ders yaptıklarından dolayı, sadece dolabımızı sınıfa bırakabildik, eşyalar, kitaplar, dosyalar vs. arabanın bagajında geziyorum. Sınıfa yerleşmemiz ilk gün bayağı zamanımızı alacak.

Sınıflar doğru dürüst temizlenmemiş, camların kirinden dışarısı görünmüyor. Bu yıl eski binaya taşındık, azami 30 çocuk kapasiteli küçücük bir sınıfta 37 çocuk, muhtemelen üçlü oturarak, üstelik çok alışkın olduğumuz grup çalışmalarını yapacak düzende oturamayacak şekilde verimli ders işlemeye gayret edeceğiz. Bunları düşündükçe hevesim kaçmıyor değil. Çocukların itiş kakışlarını, şikayetlerini şimdiden duyuyor gibiyim.

3-4 gün önce kılavuz kitapları aldım ama doğru dürüst inceleme şansı bulamadım. Her biri ansiklopedi büyüklüğünde olduğundan zaten satır satır bakma şansımız hiç yok. Ancak yıllık planlar elimizde olduğunda ders konularına hakim olabiliyoruz. İki gündür internetten araştırdım, MEB yayınları olan kitaplarımızın MEB sitesinde yıllık planı yok. Özel yayın evleri kitaplarıyla uyumlu yıllık planları yayınlıyorlar. Eskiden var mıydı, şimdi de siz yapın diye düşünen varsa, eskiden plan yapmak kolaydı. Şimdi yeni programda çok karışık.

5. sınıf okutacağım, elimde ders programı yok. Pazartesi verileceği söylendi. İdare sadece branş derslerinin saatlerini belirleyip veriyor, gerisini girdiğimiz derslerle ilgili biz dolduruyoruz. Artık onu da çocuklarla birlikte yaparız.

En büyük şansım 5. sınıf olmam, çocuklar birçok işi paylaşırlar ve birlikte kolayca sınıfı yerleştirebiliriz. İyi ki bu yıl küçük bir sınıf okutmuyorum.

Sınıf defterleri ve sınıf listesi de elimizde yok. Genelde okulların açıldığı gün sınıf defterine yoklama listesini hazırlamış olurdum, ancak bu yıl sınıf defterleri gelmedi.

Çalışma takvimi yok, dolayısıyla iş günü takvimi de hazır değil. Eakiden resmi bir yazı ile çalışma takvimi okula gelirdi. Son yıllarda internetten araştırıp kendim yapıyorum.

Bu arada bu yıl proje ödevleri yine değişmiş, bu konuyla ilgili müfettişler bilgi verdiler. İleride bir blog yazarak detayları vereceğim.

Bütün bu sıkıntılara rağmen pazartesi sabah bahçede çocuklar bana doğru koşturmaya başlayınca bütün sıkıntıları unutacağımdan eminim. Hepsini çok özledim.

Uzun süre çok yoğun geçecek biliyorum. Kişisel öğretmen dosyamızın hazırlanması, planların hazırlanması, performans görevlerinin belirlenmesi, öğrenci kulüplerinin kurulması, rehberlik çalışmalarının başlaması ve dosyanın hazırlanması, sınıf kitaplığının kurulması, demirbaş defterinin hazırlanması ve çocuklara kitap verilmeye başlanması, belirli gün ve haftalarla ilgili çalışmaların yapılması, sınıfta Atatürk köşesi ve ünite köşelerinin hazırlanması vs. derken bu arada ders işlemeye de devam etmemiz gerekiyor. Öğrenci gözlem ve değerlendirme formlarının doldurulması, veli toplantısının yapılması vb. saymıyorum bile.

Eee! İki aylık tatilden sonra çalışalım biraz değil mi? Öğretmen, idareci, öğrenci ve velilere sorunsuz bir eğitim -öğretim yılı geçirmelerini diliyorum. Yeni yılımız hayırlı uğurlu olsun...

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..