Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '19

 
Kategori
Anılar
 

Simav'da Bir Osman Karaarslan Vardı

Simav Kütahya’nın bir ilçesidir. Bu ilçeyi şair Osman Kararslan’nın vasıtasıyla tanıdım. Şifalı, kaynak sularıyla tanınan bir ilçedir. İşte bu ilçede bulunan şair Osman Karaarslan’ın ölüm haberin Aydın’dan Fuat Gürsoy bu acı haberi telefonla bana haber verdiler. “ Kadir Abi, Simavlı şair Osman Karaarslan öldü “ dediler. Yine de pek doğru olup olmadığını bilmiyorum, siz de bir sorun “ dediler. O. Karaarslan’ı yakından tanıyan Salihli’den Bizim ECE dergisinin sahibi Ahmet Otman’ı aradım. “ Ahmet Otman, “ Kadir Abi, maalesef haber doğrudur. Osman Karaarslan 21 Ağustos 2019 Çarşamba günü kanser hastalığına yenildi ve aramızdan ayrıldı. Daha önce Simavlı şairlerimizden Ali AÜbdülkerimoğlu ve Asım Kısbet’i öbür âleme göndermiştik.  Her üçünü de rahmetle anıyorum. Mekânları cennet olsun.

Osman Karaarslan Simavlı bir şairdi, sanatımıza ve kültürümüze aşıktı. Her Anneler Günü münasebetiyle Mayıs ayının ilk haftasında Simav Belediyesinin katkılarıyla bazen de kendi kıt imkanlarıyla Simav’ da şairler gününü düzenliyordu.  1998 yılında bu şairler gününe katıldım.  Daha sonra 1999.2001.2002 ve en son 13.14.15 Mayıs 2011 tarihlerinde bu Şairler buluşmasına katıldım.

Bu şair Buluşmasına Anadolu’nun değişik kent ve ilçelerinden gelen şairlerimiz vardı.  Hatırladığım kadarıyla Söke’den benimle birlikte Fahri Sevil. Mustafa Özcanyüz, Aydın’ dan Şükrü Öksüz, Fuat Gürsoy. Ankara’dan Halil Soyuer, Abdullah Satoğlu, Göktürk Mehmet Uytun,   Mehmet Nuri Parmaksız, Prof. Dr. İsa Kayacan, Ulviye Savtur, Fethiye’den Gülay Birki, Antalya’dan Mustafa Ceylan, İzmir’den Engin Çır, Salihli’den Ahmet Otman,  Gündüz Aydın, Antalya’dan Mustafa Ceylan, Eskişehir’den İbrahim Sağır, İstanbul’dan Dr. Tahir Kutsi Makal, Sadettin Kaplan, Fahri Ersavaş, Afyon’dan Aşık Yoksul Derviş, Kütahya’dan Ali Akçeken,  Şahin Ertürk, Mehmet Uygun, Yozgat’tan Şakir Susuz,  Ahmet Sargın,  Kırşehir’den Zübeyde Gökbulut,  Manisa’dan Kâzım Poyraz, Dikili Ekin dergisinin sahibi  A. Ziya Öğütcen, Memduh Şenol gibi şairler tanıdığım şairlerimizden bazılarıdır.

Ne yazık ki bu adlarını yazdıklarının bazıları bugün yok aramızda. Onlar da zaman zaman aramızdan uçup gittiler. Yahya Kemal Bayatlı’nın “Sessiz Gemi’sine binerek gidip bir daha geri dönmediler. Onları da yine rahmetle anıyorum. Yahya Kemal “Sessiz Gemi” adlı şiirinin son dört dizesinde şöyle der:        

  Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler;
  Bilmez ki giden sevgililer dönmeyecekler.
  Birçok gidenin her biri memnun ki yerinden,
  Birçok seneler geçti; dönen yok seferinden.

Gidenler de dönmüyor gayri… Demek ki onlar da memnundur yerlerinde.  Osman Karaarslan’ da onlara ve şair Ali Abdülkerimoğlu’na kavuştu… Şair Osman Karaarslan bir şair dostu idi.  Gittiği şiir etkinliklerinde mutlaka şair Necip Fazıl’ın  “SAKARYA”   şiirini coşkulu bir şekilde okuyordu. En son daha çok zeytinle ilgili şiirlerini “ Benim Zeytin Ağacı “   diye bir kitapta toplamıştı.

Şair dost Osman Karaarslan’a Allah’tan rahmet, başta ailesi olmak üzere, tüm dost ve yakınlarına baş sağlığı diliyorum.

Sözümü bir şiiriyle bağlamak istiyorum:

YETER

Ne çıkar lambalar sönse de bir bir
Gözündeki ışık sönmesin yeter
Kalbin umudunu kesse de benden
Beni sana uzak sanmasın yeter

Her gün bu sevdayı sınıyorsun sen
Boşa üzülüyor yanıyorsun sen
Vuslatı binde bir anıyorsun sen
Gönlünün perdesi inmesin yeter.

Sanki bir sen misin hasretle yanan
Karabasan görüp sonra uyanan
Ömrün son deminde sevdaya kanan
Gülsün narin gönlün yanmasın yeter

Osman KARAARSLAN - SİMAV.

 

Abdülkadir GÜLER
24 .8.2019 - SÖKE
...

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..