Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '10

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Şirket Yöneticisinin Aynadaki Personeli_1

Şirket Yöneticisinin Aynadaki Personeli_1
 

ŞKT


· Yönetici - Personel ilişkisi nasıl olmalı?

· Konuşma tarzını sık sık gözden geçirmelisin!

· Personellerini ne kadar tanıyorsun?

· Onlardaki eğitim derecesini ne kadar görüyorsun?

· Amacın bu kalabalığı parçalanmak mı? Bütünlemek mi?

· Onlardaki çeşitli başarılar şirkete ne kazandırır?

· Doğru ses vurgusunu kullanarak, ifadelerinde ki verimliği personeline aksettirebiliyor musun?

· Örnek bir şirket neden olmasın?

· Farklılık diyalog şahitlerini arttırarak ne kadar işe yarar?

· Şirket dilinde ‘’Sen – Siz’’ ayrışmasını, sen de dahil doğru zamanlarda kullanabiliyor musunuz?

· ‘’ İşten çıkarırım’’ tehditleri seni de rahatsız etmiyor mu?

· Arada sulu şakalar yaptığının farkında olmuyor musun?

· Yöneticiye güven sadece personel ile mi ilgili?

· Sorumluluk tam verilmişken geri alma zamansızlığın neden?

· Stresli olduğun için mi hep böyle bağırıyorsun?

· Eğitimi tekrar düşün!

· ‘’Söz uçar yazı kalır’’ verilen sorumluluğun yazılı kağıt üzerinden verilmesi kendilerine güvenlerini sağlamaz mı?

· Geçmişe dönük hataları gündeme getirme, gösterilen tepkiye o zaman şaşırma.

· Programsızlık!

· Yazılı iletişimsizlikten personelini haksız bırakmıyor musun?

· ‘’Şikayet gelsin, biz varız!’’ diyen sen iken, durum hallerindeki tepkilerini sadece onlar görüp unutmaya çalışıyor sabaha kadar.

· Kişilik bozukluklarına yardımcı olmakla sen de mutlu olursun. Her gün bir Atasözü veya Deyimle unutulmaz bir patron olamaz mısın ?

· Farkını deneme – yanılma sorularıyla koyabilir misin?

· Aşağılık duygusuyla işe adapte olunur mu?

· Personeli birbirine düşürme dedikodularına izin veriyor musun? Tepki mi? Ders mi?

· Özel hayatı sorgulaman ne için?

· Personelini ne kadar tanımalısın?

· Yalan söylemeye teşvik edecek zor durumları sen yaratmıyor musun?

· Kendi seviyelerinle mi, en alttakilerle mi yarışıp üslerine erişmelisin?

· Personelinin hoş olmayan davranışlarına göz mü yummalı, yoksa uygun bir dille anlatmalı mısın?

· Bir teşekkür ne kadar önemli sence?

· Bir CV’ de klasik soruların değişme zamanı gelmedi mi?

· Odandaki değişikliği fark edeni hiç düşünmeyecek kadar zamanın yok mu?

· Aile yemeklerine davet edilsen nasıl bir cevap verirdin?

· Yağlama dediğimiz kötü tabirden örnekleme yapsan, hangi personelin içten teşekkürünü görürsün?

· Sen de bir zaman masanın önündeydin, sevmediğin patronun kaç gece uykunu kaçırtmıştı?

· Hatalarını onu rencide edecek hallerden sakınacak olgunlukta değil misin?

· Teknoloji ‘’kullan – at’’ a doğru giderken, sürekliliği kazanılmış personelin durum başarısı memur düşüncesine getirmeden azimle koşturtamaz mısın?

· Bir örneklemen onu düşündürtecek buna inan, ‘’deniz yıldızı ’’ hikayesini okuyan elbet vardır aralarında!

· Yüzüne bakarak konuşmanın etkisini sen de unutamıyorsun, hatırla!

Devam edecek...

Blog Yazarından Not:

Farklı bir bakış açısından değinmek istedim.

Saygılar

 
Toplam blog
: 102
: 654
Kayıt tarihi
: 07.06.10
 
 

1984 İzmir doğumluyum. Süleyman Demirel Üni. - Bilgisayar Programcılığı mezunuyum. Şiir & Deneme ..