Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '06

 
Kategori
Fotoğraf
 

Siyah-beyaz ve renkli fotoğraf

Siyah-beyaz ve renkli fotoğraf
 

Siyah beyaz fotoğraf izleyince insan neler hisseder? Söz konusu siyah beyaz fotoğraf eski olsun olmasın insanı derinden etkileyebiliyor. İçinde bir şeyler düğümleniyor. Siyah beyaz bir fotoğraf dün bile çekilmiş olsa bana eskiyi hatırlattığı için beni duygulandırabiliyor. Özellikle bilgisayarda bir fotoğrafımı siyah beyaza çevirip tonlarla oynarken özellikle sarı ve kırımızı tonlarla olan oynayışlarımda bir seviye bile oynama yapsam içimde de bir seviyelik duygusal oynama oluyor. Anladığım kadarıyla kırmızı tonlardaki fotoğraflar beni daha çok etkiliyor. Kırmızı tonlardan daha bir nostaljik hava aldığım için etkileniyor olabilirim.

Siyah beyaz bir fotoğraf daha çok eskiyi sembolize eder. Yaşlı bir amca renkli değil de renksiz bir fotoğrafta daha vurgulayıcı görünebilir. İstisnalar var tabi. Mesela bazı dizilerde görürüz. Bir dizi karakteri yaşadığı anıları hatırlar ve bu yayında siyah beyaz tonlarda gösterilir. Sanatçılarımız en azından siyah beyazı, eskiyi yansıtmak için kullanabilirler. Duruma göre değişir tabi.

Siyah beyaz bir fotoğraf karamsarlığı, kasveti daha iyi yansıtabilir. Fakir bir adamın yüzünü renksiz tonlar daha başarılı vurgulayabilir. Boğucu, puslu bir havayı bir fotoğraftaki renksiz tonlar ve düşük kontrast çok daha güçlü bir şekilde verebilir.

Renkli fotoğraf bana göre canlılığı ve yaşama sevincini ifade eder. Renkli ve neşeli insanları çok daha güzel gösterir. İnsanı rahatlatır. Doğayı çok daha güzel gösterir. İnsanların mutluluklarını, kutlamalarını çok daha iyi yansıtır. Yöresel kıyafetlerdeki parlak renkleri en iyi şekilde göstermek için renkli fotoğraf bana göre daha uygun bir tercihtir.

Renkli ya da renksiz fotoğraf pek bir şey fark etmez çünkü ne de olsa bir fotoğraf fotoğraftır. Yeter ki o eşsiz an yanımızda olmayan diğer kişiler tarafından görünebilmesi için fotoğraf makinesi tarafından kaydedilmiş olsun. O duygu yüklü bakış renklide olsa renksizde olsa yine o duyguyu farklı ölçülerde de olsa azda olsa mutlaka verir. Böyle diyorum, çünkü aramızda çok daha duygusal insanlar var, duygusallığını bastıran kişilikler var. Fakat benim gibi bazı kişileri en ufak tonlama ayarları bile etkileme durumu olabiliyor.

Şöyle bir şey demek istiyorum. Renkli fotoğraf yaygınlaşmaya başladıktan sonra çekilen görüntüler renkli olarak daha iyi görünebilir belki. Ama renkli fotoğraf yaygınlaşmaya başlamadan önceki zamanda kullanılan arabaları, eşyaları görüntüleyeceksek siyah beyaz çekim daha iyi bir tercih olacaktır. Çünkü insan öyle eski eşyaları, antika arabaları genelde renksiz fotoğraflarda görmüştür. Bir daha görürken yine siyah beyaz renkli fotoğrafta görmek uygun olacaktır.

Küçükken renksiz fotoğrafları görünce hayatın siyah beyaz renklerden oluştuğunu zannediyordum. Fakat büyüdükçe durumun hiçte öyle olmadığını şaşırarak öğrendim.

Şahsi olarak renkli mi renksiz fotoğrafı mı tercih edersiniz diye soracak olursanız ben her ikisi de derim. Neticede renklerin kompozisyonu etkilemesi durumdan duruma değişir. Bir fotoğraf renklide güzel görünebiliyorsa diğer fotoğraf siyah beyaz olarak daha anlamlı görünür. Yinede bu konu genel olarak görecelidir.

 
Toplam blog
: 13
: 4003
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Bilim ve doğa tutkunuyum. Fotoğraf meraklısıyım. Doğa sporlarını severim. Doğa bilimleriyle ilgileni..