Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '10

 
Kategori
Mizah
 

Somon Balığı Tarifi

Somon Balığı Tarifi
 

Çok zor bir tarif ama başarabileceğime inanıyorum.


Geçenlerde pazarda, markette, balıkçıda çok gördüğüm ve fiyatıyla diğer balıklara yukardan bakan somonu deneme amaçlı aldım. Fakat nasıl yapılacağını bilmiyorum. Neyse girdik Google sayfasına tarattık "somon nasıl yapılır" kısmını. Başka bir blog sitesinde vatandaşın birisi kendi yaptığı somonun çok nefis olduğunu belirttikten sonra tarife geçmiş. Malzemeler:

-Somon

-Mısır unu

-Yağ

Tarif: İnce dilimlenmiş somonları mısır unuyla kaplayın. Sonra tavaya yağı döküp kızartın!

Bu mudur yemek tarifi? Büyük bir hevesle tıklıyorsunuz karşınızda klasik tarif. Bir de altına yorumlar gelmiş. "Ablacığım eline sağlık, çok güzel tarif, mutlaka deneyeceğim, Ramazan'da bu yapılmaz." gibi balığın kendisi gibi yağlı yorumlar. İçimden, nasıl bir siteye düştüm? Bunlar kim? Ben kimim? Şeklinde sorular sordum.

Millet yazı yazacağım derken ne yazacağını şaşırmaya başladı. Sanki silah zoruyla yazdırıyorlar. Bu gidişle tavada tereyağlı yumurta tarifine kadar gider bu iş. "Arzu ederseniz sarısını karıştırmayın." gibi ucu açık bırakırlar. Yumurta dedim de dünyada yumurtayı plastik tabakta pişiren ilk ve tek kişi emmioğlumdur. Hoş tam olarak pişiremedi, tabak eridi, rivayete göre ninem eve gelmeseymiş ev yanacakmış.

***

Obama'ya Nobel vermelerini yılın en komik olaylarından biri olarak gösteriyorum. Tam da Afganistan'da asker sayısını artırmaya çalıştığı sıralarda verildi bu ödül. Bu durumda rahmetli Saddam'a ne gibi bir ödül verilerek iade-i itibar yapılabilinir, düşünülmesi gerek.

***

Üyesi olduğum bir memur sitesinde h ve d harfinin yanında soy ismimin olduğu kullanıcı adı var. Geçen gece bir mesaj "Merhaba Sakarya'da polisim, tanışabilir miyiz, arkadaş olabilir miyiz?"

Bir de bu tipler var. Sanal alemin çapkınları. Özellikle bayan ismine yakın rumuz kullananlara dadanıyorlar. Tamam anladım da hd harflerinden ne anlam çıkabilirler? Gerçi bu adamların beyinlerinin o bölümleri çok yaratıcı olduğu için h ve d harflerinden onlarca bayan ismi türetmiştir. Ben zorladım sadece Halide bulabildim.

Bu olayı bayan meslektaşıma anlattığımda kendisinin de aynı tür teklifler aldığını en sonunda dayanamayıp evli ve iki çocuklu olduğunu söylediğini belirtmiş. Karşıdan gelen cevap:

-İyi ya ben de evliyim, ikinci baharımızı yaşayalım, olunca akrabalık ilişkilerini artıracak güzel sözlerle bir mesaj yazmış. Bir daha ne arayan var ne soran.

***

Aranızda İddaa bayisine giden oldu mu? Bazen girince sanki başka bir ülkeye gitmişim gibi oluyor. İçerde insanlar yarı Türkçe yarı başka bir dilde ilginç şeyler konuşuyorlar:

-Abi Lujinskile kesin alır bu maçı.

-Tigre yenilmez.

-Atletico Minerio gol yemez.

-Tolucan kazanır.

-Kawasaki kesin devirir Gambi'yi.

***

Yarın deve güreşi var burda. Hayvanseverlerin birisi gelse beş dakikaya kalmaz üstündekileri parçalar. Ortada 500-1000 kişi dövüşen develeri seyreder. Geri kalan 20000 kişi piknik yapar bol bol içer. Resmi içiş günüdür. Izgaralar evden hazırlanır.

-Elde ızgara nereye gidiyorsun körolacısa herif?

-Deve güreşine gidiyorum kadın, zaten senede bir yapılıyor, ona da karışma.

Siz hiç maç seyretmeye elinde ızgarayla gideni gördünüz mü?

Deve güreşinin resmi içkisi rakıdır. Peki resmi yiyeceği? İlginçtir deve sucuğu. Bildiğimiz deve etinden yapılan sucuk. Deve güreşi yapılan alanın çevresinde onlarca sucukçu sucuk satar. O sırada yamaçta hem deve güreşi seyredip hem rakısını seyreden toplulukların birinde buna benzer konuşmalar geçer:

-Bak bak bak Bodrumlu nası güreşiyor, Çanakkaleliyi yenecek. Ya Hilmi Abi, güzel kızartsana şu sucukları altı pişmiş üstü pişmemiş.

Hem develeri seyredip hem deve sucuğu yemek büyük tezat. Bir ara Panter Emel deve güreşine el attı ama bu sokak köpeğine benzemez ki! Bu güreşler gelenek olmuş, belki içki yasağı gelirse develer güreşlerde hak ettiği değere ulaşır

 
Toplam blog
: 150
: 2951
Kayıt tarihi
: 14.01.07
 
 

1975 Aydın doğumluğum, bir Ege sevdalısıyım. Dostluğa, arkadaşlığa önem veririm...