Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '17

 
Kategori
Siyaset
 

Tayyip Erdoğan, halkın oyları ile Cumhurbaşkanı olmadı mı; yoksa başka bir şekilde mi oldu?

Tayyip Erdoğan, halkın oyları ile Cumhurbaşkanı olmadı mı; yoksa başka bir şekilde mi oldu?
 

Okuyalım da görelim...Bakalım öyle mi?


...ÖRNEĞİN "BİR ASKERİ DARBE" YA DA "AYIPLI BİR KASET KOMPLOSU" İLE Mİ?

Bloğuma attığım başlık, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun, artık kanıksadığımız "gaf"larından biri ile ilgilidir...

*

Ancak, konuya geçmeden önce şu "gaf" olayını biraz açayım; "gaf" yapanları biraz tanımak için... Tanımları kafadan atmayacağım; Türk Dil Kurumu'nun "Türkçe Sözlüğü"nü kullanacağım(1):

"Gaf" is. Fr. "gaffe": Yersiz, beceriksiz söz ve davranış, pot...

"Gaf yapmak": Bilmeden, yersiz bir davranışta bulunmak veya başkasını incitecek söz söylemek, poy kırmak, çam devirmek...

*    *    *

Önce şunu da vurgulamalıyım peşinen.. Yazdıklarım alıntı değildir; programı bizzat dinleyerek aldığın notları kullandım... Çünkü, ertesi gün, medya taraması yaptığımda, benim burada konu edeceğim 3 soruyu hiçbir gazetede bulamadım. Ama bu programı izlemiş olanlar hatırlayacaklardır.

*

Dün akşam (22 Mart 2017) ve gece yarısına doğru devan eden bir televizyon programında(1), güncele ait, kendisine sorulan soruları yanıtlayan CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, önemli bir "siyasi gaf"a da imza attı...

*

Birinci soru...

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı sürekli olarak "tek adamlık"la itham eden Kılıçdaroğlu'na, Hürriyet Gazetesi'nin Ankara Temsilcisi Deniz Zeyrek, şöyle bir soru sordu :

- "7 kez seçim kaybettiniz, yine koltuğunuzdasınız, bu tek adamlık değil mi?"

Kılıçdaroğlu'nun bu soruya verdiği yanıt, aynen şöyleydi :

- "Ben hep seçimle geldim."

Gazeteci Deniz Zeyrek'in, bu yanıt üzerine, sorması gereken; ama sormadığı ikinci soruyu ben sorayım:

- "Sayın Kılıçdaroğlu, Tayyip Erdoğan nasıl Cumhurbaşkanı oldu; halkın yarısından fazlasının oyları ile değil mi?... Devamını da şöyle getirirdim; "yoksa ayıplı bir kaset komplosu ile mi?"

*

Sorulan ama her nedense, "gürültüye getirilerek tekrarlanmayan" önemli bir soru daha vardı...

Soru, NATO'da görevli dört Türk subayı ile bir askeri ataşenin, 15 Temmuz darbe girişiminden sonra yaptıkları sığınma başvurusunun Norveç tarafından kabul edilmesiyle ilgiliydi... Soru öncesinde, bir dağınıklık oldu, başka şeyler konuşuldu, bu soru kaynadı... Arkasından da reklam geldi... Reklam sonrasında da soru yine sorulmadı(x).

Ben bu "kaynatma" için üç durum düşündüm. Bu şekil düşüncemde, işin içinde Hürriyet Gazetesi'nin temsilcisinin bulunması idi..

1. Sorunun sorulmasını planlayan kişi, Kılıçdaroğlu'nun  soruya yanıt verirken zorlanacağını düşündüğünden sormaktan vaz geçmiştir...

2. Reklam arasında, programı yöneten kişi tarafından "bu soruyu sorma" şeklinde uyarıldığı için sormaktan vaz geçmiştir...

3. Soruyu sormayı planlayan kişi, karambola geldiği için unutmuş olabilir...

*

Kılıçdaroğlu bu programda iki konuya daha değindi; sözüm ona, hem kendinin, hem de Deniz Baykal'ın yaptığı önemli bire "gaf"ı aklamaya çalıştı..

Birincisi, kendisine ait olan ve Anayasa değişikliğinde "başbakan" olup olmaması ile ilgili "gaf"ı; diğeri de Deniz Baykal'ın "peygamberi" konu eden "gaf"ı,..

- Kendine ait olan "gaf"ı öyle bir anlattı ki, emin olun hiçbir şey anlamadım; soruları soran gazetecilerin de benim kadar olmasa bile tatmin olacak kadar anladıklarını sanmıyorum...

- "Peygamber"le ilgili olanı ise şöyle açıkladı... Muhammed Peygamber'e kadar, dünyaya 124.000(yazı ve rakamla ile 124 bin) peygamber geldiğini(xx) söyleyerek, o malum sözü bunları göz önünde tutarak bir genelleme yaptığı şeklinde izah etti...(aslında ben bunu fazla önemsemedim)

*

Bu programın sonunda Kılıçdaroğlu, referandum beklentisini de açıkladı :

"Evet" çıkmayacak, hiç endişe etmeyin. Alanı görüyorum, bütün inancımla söylüyorum. "Evet" çıkmayacak. "Evet"i hiç boşuna düşünmeyin "hayır" çıkacak...

Bu arada, "Kılıçdaroğlu'na destek olabilecek"  bir haberi de sizinle paylaşayım :

PKK Terör Örgütü'nün elebaşlarından Cemil Bayık, halk oylamasına karşıt görüşte durulmasını ve "Hayır" oyu verilmesine yönelik tehditlerde bulunmuş. Ayrıca, sandık başına gitmeme eğiliminde olan Kürt seçmenlere de hakaret etmiş. Bu arada, örgüt mensuplarına da "Evet" çıkması halinde PKK'nın sonu olacağı mesajını da vermiştir(2).

Bir de, Kılıçdaroğlu'nun hoşuna gitmeyecek bir haberi de paylaşayım da haksızlık olmasın :

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu akşam, "CNN TÜRK-Kanal-D" ortak yayınında, "Evet" oylarının her geçen gün önde ve yükselişle devam ettiğini; %52'nin üstünde oy beklediğini söyledi...

Bakalım kim haklı çıkacak?

16 Nisan akşamı gecesine kadar resmi olmayan sonuçlar bize bir şeyler anlatacak...

cdenizkent

-------------------------- :

(1) HABERTÜRK - Canlı yayın, 22 Mart 2017

(x) Programı dikkatle izledim. Ertesi gün, metin halini de okudum. Diğer gazeteleri de araştırdım.Konu ettiğim soru ile ilgili bir haber ya da yazı görmedim...Programı izleyen varsa; veya bir yerde konu edilmişse bilmek isterim.

(xx) Dünyaya 124.000 peygamber gelmiş; bunlardan 313 ya da 315'i "resul"dür...Kitap indirilen peygamberlerin, bu "resuller" içinde olup olmadığı konusunda bir fikrim yok...

(2) "Milliyet.com.tr", 23 Mart 2017

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..