Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '06

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Tenekede Tavuk

Tenekede Tavuk
 

Farklı ve özel bir lezzet ile tanışmaya ve damak zevkinin keyfini yaşamaya hazırlanın. Çünkü bugüne kadar belki de hiç tatmadığınız, hatta belki de ismini bile ilk defa duyduğunuz farklı bir lezzetle tanışmak üzeresiniz.

Bu lezzet gerçekten özel ve sıra dışıdır. Bildiğim kadarıyla da hiçbir restaurantta yemeniz mümkün değil. Çünkü bugüne kadar hiçbir restorantın menüsünde görmedim. Tarifini okuduğunuzda bunun nedenini daha iyi anlayacaksınız.

Bu özel lezzet tenekede pişirildiği için halk tarafından “tenekede tavuk” diye isimlendirilmiştir. Hiçbir katkı maddesi olmadan, sadece tuz kullanarak pişirilen bir tavuğun bu denli lezzetli olacağına inanmak güç biliyorum. İlk başta ben de inanmamıştım. Ancak tadına bakınca aldığım lezzet beni inandırmaya yetti de arttı bile. Pişirilme şekli nedeni ile sağlık açısından risk taşımaması, kendi yağı ile pişmesi ve yağının etten ayrışması lezzetin belirleyici unsurlardır.

Tatilde olduğum için yeniden tattığım bu lezzeti sizlerin de ilk fırsatta tatmasını diliyorum. İşte sizlere memleketimden bir damak tadı.

Bu lezzeti tatmak için ihtiyacınız olacak malzemeler şunlardır:

-Bir adet tavuk

-Bir adet peynir, zeytin ya da turşu tenekesi

-Ucu çatallı bir adet sopa

-Toprak zemin

-Bir adet temiz bir taş

-Bir miktar odun

-Biraz tuz

Pikniğe giderken yanınızda bir adet tavuk ve bir adet teneke bulundurun. Ateş yakma açısından emniyetli bir yere gidin. Tavuğu temizleyip, yeterince tuzlayın. Ucu çatallı bir sopa bulup ateş yakacağınız yere saplayın. Tavuğunuzu toprak zemine sapladığınız bu sopaya çatallı tarafından asın. Ardından tenekenizi tavuğa değmeyecek şekilde üstüne kapatın. Tenekenin yere değen uçlarını toprak ile hava almayacak biçimde örtün. Üzerine taş koyun. Ardından tenekenin etrafında, tenekeye değecek biçimde ateş yakın. Ateşin 45 dakika boyunca yavaş yavaş yanması sağlayın. Bu sürenin sonunda tavuğunuz nefis lezzeti ile yenmeye hazırdır. Afiyet olsun.

Tenekenin, içinden yeni peynir çıkmış bir teneke olması peynir kokusunun tavuğa değmesine yetecektir. Ya da arzu edilmesi halinde tavuğa sos sürmek de mümkün. Hatta tenekenin içinde kalacak şekilde yere konulacak sebzelerle tavuğun lezzetini değiştirmek de mümkün. Lezzet tercihi, damak zevki ile ilgilidir.  Vejetaryen okurlarımın hoşgörüsü ile,

Taş fırında pişirilen köy ekmeğinin lezzeti ile yeniden görüşmek üzere.

 
Toplam blog
: 66
: 5959
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Anadolu benim, ben de Anadolu'nun canıyım!   ..