Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '16

 
Kategori
Eğitim
 

TEOG sınavı birincileri Ezgi Beytaş Varto'nun, Mahir Gündoğdu Çemişgezek'in aydınlık yüzü

TEOG sınavı birincileri Ezgi Beytaş Varto'nun, Mahir Gündoğdu Çemişgezek'in aydınlık yüzü
 

Ezgi Beytaş kuzusuyla (İnternet'ten)


Terör’ün kol gezdiği Varto’nun Dağcılar köyü Seyit Kamer mezrasından çıkan Ezgi, TEOG’ da sınav şampiyonu oldu.

Ezgi, yaşadığı ortamda mutlu mudur? Dağcılar köyü Seyit Kamer mezrasında kuzu, koyunlarıyla yaşıyor. Onlarla bir dost, bir arkadaş gibi. Kuzuyu kucaklamış. Anlaşılan bu mezrada bir arkadaşı yok. Belki evlerinde, televizyon da yok. Televizyon olsa bile Ezgi’nin koyunlarını otlatmaktan, ev işlerinde yardım etmekten, ders çalışmaktan televizyon izleme fırsatı bulamamıştır. Kentlerdeki aynı yaştaki çocuklar, iletişim araçlarını izlemekten, kullanmaktan; AVM’ lerde, gezmekten ders çalışmıyorlar. Anne-babaları, ders çalışmadıklarından yakınmaktalar; ama bu çocuklar da kentlerin trafiğinden, gürültüsünden, arkadaş gruplarının etkisinden, ailenin ders çalış baskısından kurtulamıyorlar. Çoğunun bir oyun alanı da yok. Güvenlik nedeniyle sokağa aileleriyle çıkabiliyorlar.

Ezgi, yokluk ve yokluk sınırlarını aşarak kendine parlak bir gelecek kurmayı amaçlıyor. Doktor olmayı amaçlıyor. Sınava iyi hazırlandığını belirten Beştaş, “Özel ders almadım, dershaneye gitmedim. Okulumuzdaki kurslarla başardım. Aynı zamanda köy işlerinde aileme yardımcı oluyorum. Boş zamanlarda da ders çalışıyorum. Hedefimde doktor olmak var. Köyüme gelip hizmet vermek istiyorum” diyor.

Söylediklerinden, sorumluluk bilincinde bir öğrenci. Ailesine de yardımcı oluyor. Okulundaki kurslarla başarıyı yakalamış. Ezgi’yi yetiştiren öğretmeni de kutluyorum. Ülkemizin böyle fidanlar yetiştiren öğretmenlere gereksinmesi var. Ülkeleri kalkındıran nitelikli insan gücüdür. Ezgi, doktor olup köyüne, ülkesine yararlı olmayı amaçlıyor. Ezgi çağındaki birçok çocuk, değil ailesine yardım etmek, ailesinden yardım alıyor. Yemek, önüne gelsin; giysilerini, okul çantasını birileri hazırlasın ister, bekler.

Ezgi Beytaş’ı gönülden kutluyorum. 1963-1964 öğretim yılında Varto Ortaokulu'nda çalıştım.O yıllarda da köyden okula gelen ya da Varto’da kalan öğrencilerin hangi zorluklarla eğitimlerini sürdürdüklerinin tanığıyım. Örnek mi? Hangisini vereyim? İşte iki örnek:

Boş zamanlarımda, köyden gelip ev tutan çocukların evlerine gider; sorunlarıyla ilgilenirdim. Köyden gelen Varto’da yalnız kalan bir öğrencimin evindeyim. Soğuk, bir kış günü. Ne derler? Kuş kuşa süt vermiyor. Nasıl versin ki kuşların bile uçamayacağı kadar soğuk bir hava. Eksi 20’lerde Öğrencime, neye ihtiyacı olduğunu soruyorum. Odununun olmadığını söylüyor. Yiyeceğinin olup olmadığını soruyorum. Var diyor; ama nerde olduğumu sorduğumda oturduğu yerde duran; eski, neredeyse rengi matlaşmış bir sandığı açtığımda, esmerleşmiş bir parça kuru ekmek, bir parça da çökelek vardı.

Öğrencilerin okula kayıtlarında, yerel bir yurt yaptırdığımız için, bağış alıyorduk. Bir veliden 5 lira (etin kilosu 6 liraydı) istedim; ceplerini karıştırdı, 5 lirayı çıkaramadı. Yarın çocukla göndereyim, dedi. Ertesi gün 5 lirayı oğluyla gönderdi. Okul müdürü Hüsnü Özer –Varto eğitiminin temeliydi-Vartolu olduğu için aileleri yakından tanıyordu. İlgili velinin ekonomik durumunu sordum; iyi olmadığını söyledi. Bu parayı, bir zarfa koyup öğrenciyle geri gönderdim. Varto’dan, yedek subaylığımı yapmak üzere ayrılacağım. Tüm öğrenciler, ortaokulla askerlik şubesi arasındaki yolu doldurmuşlar, beni selamlıyorlar. Okula girdiğimde, okul müdürünün odasının önünü doldurmuşlar; müdüre, öğretmenimiz, gitmesin, diyorlar. Vedalaşmak için sınıfları dolaşıyorum. Sınıfın birinde, zayıf, cılız bir öğrenci parmak kaldırarak hakkınızı helâl edin diyor. Bu, 5 lirayı almayıp babasına geri gönderdiğim öğrencimdi. İçim burkuldu, gözyaşlarımı tutamadım. Mesleğimin en coşkulu, anlamlı yıllarını bu Doğu Anadolu beldesinde yaşadım.

Aynı koşullarda yaşayan TEOG sınavının diğer bir başarılı öğrencisi okuldan arta kalan zamanlarını çobanlık yaparak geçiren Çemişgezekli Mahir Gündoğdu, TEOG’da 120 sorunun tamamını doğru yaptı ve birinciler arasına girdi. Doktor olmak isteyen Mahir’in hedefi, fen lisesinde okumak

Ezgi, okulumuz ve öğretmenlerimiz çok iyi ama sosyal faaliyetlerin daha çok olmasını isterdim. Mesela okul gezileri, tiyatro. Ben şimdiye kadar il dışına çıkmadım. İzmir’i görmeyi çok istiyorum” dedi

Bu çocuklar; kış, kar, fırtına, yağmur, çamur demediler; okullarına koştular, yokluklar, olanaksızlıklar içinde; terör ortamında bu başarıyı gösterdiler. Eğitimde fırsat eşitliğinin olmadığı ülkenin çocukları. Yeterli ders araç ve gereçlerinin olmadığı okullarda okudular. Sinemaya, tiyatroya, geziye gidemediler. Doğdukları, büyüdükleri köylerinden, ilçelerinden başka yeri göremediler. Onların yaz tatilleri olmadı; yazın kırda, bayırda dolaştılar; kuzuları, koyunları otlattılar. Aileleriyle ot, ekin biçtiler. Olumsuz eğitim ortamlarında, eğitimlerini sürdürdüler.

Bunları nerden biliyorsunuz, diyeceksiniz. Ben de aynı koşullarda, ortaokula dört yıl gidip geldim. Kış demedim, kar demedim; evimize 6 km uzaklıktaki okula her gün gittim. Yazın da kuzu, koyun; keçi, oğlak otlattım. Ot, ekin biçtim.

Muş'un Varto ilçesinde Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) ikinci dönem sınavında Türkiye birincileri arasında yer alan Ezgi Beytaş, ilçenin gururu oldu. İlçeye bağlı Dağcılar köyü Seyit Kamer mezrasından taşımalı eğitim sistemiyle Çaylar köyündeki Yatılı Bölge Orta Okulu'na giderek eğitim gören Beytaş, 27-28 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilen TEOG ikinci dönem sınavında 120 sorunun tamamını doğru yanıtlayarak, Türkiye birincileri arasında yer aldı.

Yaşadığı zorluklara rağmen elde ettiği başarıyla takdir toplayan Beytaş, başarının kendisi için değil, ailesi için sürpriz olduğunu söyledi.

Ezgi'nin babası Nazım Beştaş da kızının başarısından dolayı çok mutlu olduklarını anlattı. Kızının zor koşullarda eğitimini sürdürdüğünü ifade eden baba Beştaş, "Özellikle kış aylarında okula gidebilmesi için zorluklar çektik. Okuldan köye geldiği zamanlarda bize köy işlerinde yardım ediyordu. Aldığım kitaplarla evde çalışarak bu başarıyı elde etti" dedi.(Milliyet,com.tr.)

Ezgi’nin başarısında; ailesinin, öğretmenlerinin rolü yadsınamaz. Öğretmenleri, Ezgi’yi başarıya taşımıştır. Bu başarıda; öğretmen- öğrenci etkileşimi, iletişimi başarı yolunu açmıştır.

İlçe Kaymakamı Mehmet Nuri Çetin, TEOG sınavında başarılı olan Ezgi'yi kutlayarak, kendisine destek veren ailesi ve öğretmenlerine teşekkür etti. 

Çaylar Yatılı Bölge Orta Okulu Müdürü Olcay Karataş da Ezgi'nin okulda açılan kurslara katılarak söz konusu başarıyı yakaladığını belirterek, "Bu başarısından dolayı kendisini kutluyoruz ve tebrik ediyoruz" diye konuştu.Kaynak: AA

Başbakan Binali Yıldırım da bu çocukları kutladı; teröre bulaşmamaları için uyardı. İyi de bu çocuklara devlet ne derece destek olacak? Bu çocuklar, sadece Varto’nun, Çemişgezek’in Muş’un, Tunceli’nin değil; Türkiye’nin gurur duyacakları altın çocuklar. Bu çocukların kıymetini bilelim; onların terör örgütlerinin, şeriat yuvalarının eline düşmemesi; laik, çağdaş, bilimsel eğitim almaları için yakınlarının, eğitime gönül veren varsılların Ezgi

Beytaş’a, Mahir Gündoğan’a el uzatmaları dileğim. Saygılarımla.16.06.2016

Hüseyin Başdoğan

 

 

 

 
Toplam blog
: 391
: 2555
Kayıt tarihi
: 04.12.12
 
 

Hüseyin BAŞDOĞAN, 1942'de Malatya- Arapgir'de doğdu.Arapgir Ortaokulunu, Diyarbakır Öğretmen Okul..