Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Türkiye’yi Türk yapmayalım ama Türklüğü baş tacı yapalım

Türkiye’yi Türk yapmayalım ama Türklüğü baş tacı yapalım
 

Sorun bütünde beyler; ağacımız çam olacağına köknar olsun ama dalları kozalakla dolsun. Ben niye zorluk çekiyorum bunları anlatmakta bilmiyorum ki; adı Coorc fakat kalbinin üzerinde Türk yazıyor, bitti; budur işte!

Bu sizinki şeye benziyor, kimliğinde Müslüman yazsın ama Allah’a inanmasın. Yahu Allah’a inanmayan Müslüman’ı ne yapacaksın!

Oyuna geliyorsunuz hem de çok fena! 80 milyonu bir bayrağın altına toplayacaksın. Bayrağı en yükseğe dikeceksin. Her yere soyunun damgasını vuracaksın… Yapabildin mi? Yapamazsın! Çünkü artık bu çağda böyle bir şey yok. Şuna buna karşı koyarsın ama günün değişen koşullarına karşı koyamazsın; Bilge Kaan devrinde yaşamıyoruz.

Bunlara “milliyetçilik” diyorlar ve bugün milliyetçilik dünyada tartışılıyor.

Yapacağın çok basit: Yapacaklarını yine yap ama kendin yap, kendin gibilerle. Yani siyaset oluşturma; kişisel olarak etnik kimliğin olan Türklükle ilgili ne yapmak istiyorsan yap.

Dindarları ben niye eleştiriyorum? İnançlarıyla ilgili şeyler yaptıkları için değil, devletin gücünü kullanarak bunu genele yaymaya çalıştıkları için, daha doğrusu “sen de yapacaksın” diye dayattıkları için. Sen de aynı şeyi etnik kimliğinle ilgili olarak yapmaya çalışıyorsun. Ertuğrul ol kurt gibi ulu, kim sana ne diyebilir.

Birisi kalkıp “milliyetçiliği Anayasadan çıkaralım” derse verecek cevabımız olmaz. Ama hiç kimse benim Türklüğümü yaşamama karışamaz. O da kendi kimliğini yaşasın. Milliyetçilik bölücü, parçalayıcı, dışlayıcı yaklaşıyor. Niye milliyetçisiniz anlamıyorum. Milliyetçi olmadan kimliğini yaşayamıyor musun? Evinin duvarlarına Oğuz Kaan’ın resmini asmak için milliyetçi mi olmak lazım?

Ben milliyetçi değilim ama soyuma bağlıyım ve diyorum ki, “Allah benim canımı Tanrı Dağı’nda alsın!” Milliyetçilikte sorun var, en büyük benim diyor kendi soyundan olmayanları kabul etmiyorsun. Bu durumda ırkçı oluyorsun. Sen kendin soyunla ilgili dilediğin gibi yaşayabilirsin. Hiç kimse sana ne ırkçı diyebilir, ne milliyetçi ne de başka bir şey. Birilerine bölücü diyorsunuz, bu da biraz bölücülük oluyor. Görüyorsun ülkenin halini, biraz da bundan.

Ülke düşmanları senin hassasiyetini biliyor; dolduruyor gaza getiriyor. Sen tarihte şöyleydin böyleydin diyor. Şunun torunusun bunun torunusun. Türk gibi yaşamak, soyunla övünmek başka; Türklüğü hâkim kılmaya çalışmak başka. Ne yapacağız yani, Ertuğrul olup ülkenin sokaklarına mı dalacağız! Müslümanlıkta dindarlar vasıtasıyla, Türklükte de milliyetçiler vasıtasıyla ülkemize çok büyük bir oyun oynanıyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..