Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '11

 
Kategori
Eğitim
 

Ülkemizin tüm Aydınlarına sesleniyorum!

Ülkemizin tüm Aydınlarına sesleniyorum!
 

Savaştepe Köy Enstitüsü


Bu aydınlar kimlerdir bilemiyorum. Onun için Okuma yazma bilen herkesi kastediyorum ve onlara sesleniyorum. 

Lütfen Milliyet Blog yazarlarından sayın Erdal Ceyhan'ın " 17 Nisan - Köy Enstitülerinin Kuruluşu " başlıklı bloğuna koyduğu 1940'lı veya 1950'li yıllarda çekildiğini tahmin ettiğim " KÖY ENSTİTÜLERİNDEN BİRİNE AİT FOTOĞRAFA " bir bakın. 

Bundan yaklaşık 60 ila 70 sene önce bir köy okulunda çekilen bu fotoğrafta, 17 -18 adet, ellerinde KEMAN bulunan, öğrencileri görmekteyiz. 

Bu inanılması imkansız bir görüntüdür aslında. Düşünün bir köy okulu ve tüm öğrencilerin elinde keman. Yani keman çalıyorlar veya keman çalmayı öğreniyorlar. Burası bir köy enstitüsü ve başlarında Türk hocaları. 

Soruyorum sayın aydınlar, bugün yani her türlü olanağın olduğu, ekonomik açıdan belki de en iyi durumda olduğumuz dönemde, KEMAN ÇALMASINI BİLEN VE KEMAN ÇALMASINI ÖĞRENMEYE ÇALIŞAN ÖĞRENCİLERİN BULUNDUĞU KAÇ KÖY OKULU BULABİLİRSİNİZ. Size garanti veririm ki bir tane köy okulu bulamazsınız. 

Bırakın Anadolu'daki okulları, İstanbul'daki hiçbir resmi okulda veya özel okulda , hatta iddia ediyorum Robert Kolej'de, Dame de Sion'da, Galatasaray Lisesi'de, Kabataş Lisesi'nde keman veya bir başka enstrümanı tam kadro çalan bir tek sınıf bulamazsınız. 

Düşünün Köy Enstitülerinin mucizevi bir OKUL olduğunu ve bu müstesna projenin ortadan kaldırılmasını. 

Yüzlerce aydın, gazetecisi, ressamı, şantörü, yazarı, şairi , çeşitli toplumsal sorun için bir araya gelip protesto yürüyüşü hatta miting yapabiliyorlar. Bu kadar sene geçmiş Köy Enstitüleri Konusunda, bırakın miting veya protesto yürüyüşünü, bir sempozyum, bir toplantı yapıldığını görmedim. Belki de yapılmıştır ama medyada hiçbir zaman yer almamıştır. 

Beyler bir tek açık oturum yapın. Arena veya Siyaset Meydanı yapıldı mı bu konuda? Bu denli duyarsız olunur mu? 

Zannetmeyiniz ki yukarda bahsettiğim konuyla ilgili fotoğraf dikkat çekici. Öyle fotoğraflar var ki şaşırmamak elde değil. Google'a girip bir bakın. Akordeon çalan bir köylü çocuğu. Dikiş makinesinde dikiş dikmeyi öğrenen bir kız öğrenci. Hem de köyde. Çok özenle giydirilmiş öğrenciler köy enstitülerinin önünde. 

Zaten fazla bir şey söylemeye de gerek yok. Onlarca yazar, şair, ünlü müzisyen , diğer bir ifadeyle muhteşem ve eşi bulunmaz ve bir daha gelmez, ünlü kişiler yetişmiş bu köy okullarından. Hem de o günkü Türkiye koşullarında. 

NEDEN YENİ KÖY OKULLARI KURULMAZ, HEM DE 1940'LARDAKİ İLKELERİN IŞIĞINDA? 

Bu kadar zor mudur? 

Kimler müsaade etmez ? 

Zannediyorum bu okulları kapatılması sırasındaki nedenler artık ortadan kalmıştır. 

Komünizm dünyadan silinmiştir, köylümüzün uyandırılmaması diye bir sorun artık yoktur. Zira televizyon, internet köylere kadar girmiştir. Bu sebeplerden ötürü bu okulların yeniden kurulmasını engelleyen ve sakıncalı zannedilen şartlar ortadan kalkmıştır. 

Bilemiyorum. Eğitimci değilim. Ama Eğitimcilere bu konuda büyük görev düştüğüne inanıyorum. Amacım topu eğitimcilere atmak değil. Sorun hepimizin sorunu. Ancak Eğitim Ordusu mensupları bu konuya daha rasyonel çözümler getirebilir diye düşünüyorum. 

Öncelikle 17 Nisan - 27 Nisan dönemi KÖY ENSTİTÜLERİ HAFTASI olarak ihdas edilemez mi? 

Saygılarımla. 

Yeni fikirler dünyanız olsun./ Y.Ş. 

 

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..