Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Umut Hep Olmalı

Umut Hep Olmalı
 

Alıntıdır


İnsanoğlu işte, hiç halinden memnun olan var mı? Ufak tefek eksikleri gözünde büyütüp uykularını kaçıran, incir çekirdeğini doldurmayan şeyler için etrafını darmadağın eden, hemen karamsarlaşıp hayata küsen insanoğlu!  Ne zamana kadar, taa ki sağlığını kaybedip ölümle burun buruna gelene kadar veya engelli olana kadar. Değerini ancak anlayabildiği hayatı kaybetme tehlikesi yaşayıncaya kadar.

Çok gördüm çevremde böyle insanları. Aç gözlüleri, bencilleri, çıkarcıları, vurdumduymazları. Maddi kazanımları ile böbürlenenleri. Ne zaman ki sağlıklarını kaybettiler veya varlıklarını, başladılar bana akıl vermeye:

-Kızım bak, hayatta en önemli şey sağlık. Para mal mülk geçici.

-Eee ben size yıllardır diyordum bunları, ne oldu? Ben zaten öyle olduğunun bilincindeydim. Sizlerdiniz hayatı üç-beş kuruşluk maldan ibaret gören. Olsun canım, çok malım olsun, çoluk çocuğuma da kalsın. Hastalıkta satarız lazım olur, diyen sizlerdiniz. Bazen hastalıkta işe yaramıyor uğruna sağlığınızı kaybettiğiniz trilyonlar. Allah devasız dert vermesin!

Yıllar önce benim bir tanıdığım vardı, yediğini içtiğini çok anlatan, her lafında:
-Biz etsiz yemek yemeyiz, yağlı yeriz, diyen.O zamanlar biz fazla etli yağlı yiyemezdik.Sebzelerle ve tahıllarla idare ederdik. Sadece dinlerdim yemek tariflerini.

Yıllar sonra karı-koca o illet hastalığa yakalandılar. Hem de birkaç organda.
Hanım olayın hala farkında değil. Yine etrafına hava atmakla meşgul.
-Biz profesörlere gidiyoruz. Her gidişimiz bilmem ne kadar para. Para olmazsa ne yapardık? Ne yapacaksın? Herkes ne yaparsa onu yapacaksın! Ben onu bunu bilmem.Allah dağına göre veriyor kışını. Yıllar geçti biz hala tahıllara ve sebzelere devam. Ama şimdi isteyerek. İyi ki de öyle yemişiz o vakitler. Tansiyon, kolestrol, şeker, kalp bizlerden uzak.

Biz kazançlıyız, ne çok malım olsun, ne çok yiyeceğim.Her şeyin azı karar çoğu zarar, paranın bile.

Ve anlattıklarıma örnek olacak güzel bir yazı.Sizlerle paylaşmak istedim.

Yaşama küsme hakkınız yoktur.
Neden böylesine mutsuzsunuz ?
Nasıl bu denli karamsar olabiliyorsunuz ?
Belki işinizden memnun değilsiniz, belki çevrenizden...
Maaşınızı az buluyor, ya da kendinizi beğenmiyorsunuz...

Oysa...
Öylesine değerlisiniz ki.
Örneğin gözleriniz...
Gözlerinizi kaça satarsınız?
1 trilyon?
2 trilyon?
5 trilyon?
Satarsınız...
İşte zenginsiniz...

Ama...
Bu servetle erişeceğiniz dünyayı görmedikten sonra, paranın bir değeri var mı?

Ya da derdiniz para değil...Başarı ve saygınlık.

Size gözlerinizin karşılığında bulunduğunuz şirketin genel müdürlüğünü verseler kabul eder misiniz? Cevabınız "Hayır" değil mi?

O halde siz; aslında hem zengin, hem başarılısınız.
Yeter ki, Tanrı'nın size verdiği bu değerlerin bilincinde olun.
Bunları görebileceğiniz bir başarı için hayata geçiriniz.
O halde....
ASLA UMUTSUZLUK YOK !

LEO BUSCAGLIA

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..