Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '07

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Ünlülerden İngilizce öğretimine büyük destek

Ünlülerden İngilizce öğretimine büyük destek
 

Şaşırdınız değil mi? Ünlülerimiz bu kez de bomba gibi bir dayanışmayla gündemde (mesela yani!). Evrensel dil olarak bilinen ve hızla yayılan İngilizce dilini Türk gençlerine öğretmek için savaş vermeye başlayan magazin dünyasının yeni sloganı "İngilizce konuşalım, globalleşmeye1 alışalım"

Kampanyanın öncülerinden olan Sayın Bülent Ersoy hanımefendi, öz Türkçe'yi çok iyi konuşan az kişiden biri olarak bilinir. Ama bu kez, kullandığı "özün de özü" Türkçe'yi bazı İngilizce sözcüklerle harmanlayıp süslemeye (!) başladı. Mesela "Heyet-i umumiye azaları okey verirse2..." gibi bir cümle kurdu. Bununla da kalmayıp, Türk gençliğine daha büyük bir iyilik yapmak adına, "...O, bu tür egzajereleri3 yapmazdı..." şeklinde bir sözcük dizgisiyle hafızalarımıza yeni bir sözcük kazandırdı. Kendisini, duyarlılığından dolayı buradan takdir ediyor, Türk gençliği adına teşekkürler ediyorum.

Ve diğer katılımcı ünlümüz... O kendi alanında bir yıldız, genç kızların gözdesi, ekranların aranan yüzü: Bülent Polat. Katıldığı yarışmada büyük başarı sergileyen bu şahıs, bize akıllardan çıkmayacak bir sözcük kazandıran diğer bir isim: "Arasıra flaşbekler4 (flashbackler) yaşıyorum." diyerek kalplerimizi bir kez daha kazandı. Sağolsun, varolsun. Allah razı olsun...

Katkılarından dolayı çok takdir ettiğim diğer ünlümüz de Orhan Baba'mız. Kendisi, "Hepimizin hayatında birtakım kontrastlar5 oluyor" diyerek durumu farkında olmadan özetledi. Sayın Gencebay'a, verdiği destekten ötürü bir ödül vermek gerek; yetkililer, haydi iş başına.

İngilizce öğretebilme yöntemlerinden yoksun olan eğitim sistemimiz sonucu durum ortada. Dolayısıyla, gençlerin en çok vakit geçirdiği televizyon sayesinde İngilizce öğrenmek artık çok kolay. Televizyon dünyasının ünlü ve sevilen simalarının işbirliği içinde olması da göz yaşartıcı. Hepsi de, ellerinden geldiğince bizlere bu sözcükleri adeta "empoze" ediyorlar6. Allah onları ekranlarımızdan eksik etmesin! Canlarım benim... (!)

1 küreselleşmeye
2 onaylarsa
3abartıları
4geriye/maziye dönüşler
5zıtlıklar
6dayatıyorlar (tabiri caizse; kafamıza kafamıza sokuyorlar)


Not: Yukarıdaki isimler, bu dayanışmada (!) aktif olarak rol alanlardan yalnızca birkaçı. Daha çok örnek vermek isterdim ama magazin programlarına ayıracak vaktim olmadığından, annemden yardım istedim. Ama o da sağolsun verdiğim ödevi yapmayınca bu kadar örnekle yetinmek zorunda kaldım. Eklemek istedikleriniz varsa, bir "tık" yeter dostlarım...

<özlem boral="">

 
Toplam blog
: 152
: 1957
Kayıt tarihi
: 19.08.06
 
 

Ortada bir problem görüyorsak bu bizim de problemimizdir. Ve eğer 'birisi'nin bu konuda bir şeyle..