Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '21

 
Kategori
Magazin
 

Usta Ferhan Şensoy Anısına

Geçen hafta ülkemizde, her zaman anılacak, bir vefat haberi yaşandı.

Ünlü tiyatrocu Ferhan Şensoy 31 Ağustos 2021 de hayatını kaybetti.

26 Şubat 1951 yılında Samsun Çarşamba'da dünyaya gelen sanatçı, son zamanlarda, kalp damar hastalıkları ve solunum yetmezliği sorunları yaşıyordu.

70 yaşında idi.

Biyografisini okudum, gerak Fransa, Gerek Türkiye de hayatın dolu dolu yaşadığını görüyorum.

Bizi etkiledi, biz de 70 li yıllarda, TRT nin siyah beyaz olduğu zamanlarda, Ferhan Şensoy’un Pazar günü öğleden sonra yayınlanan parodileri ile büyüdük.

Ferhan Şensoy ile güldük, hayatı düşündük, hayatı anlamaya çalıştık.

O zamanlar Cenk Koray’da çıkardı Pazar öğleden sonraları, onun kutu oyunu vardı. Hediyeler dağıtırdı. Bu programlarla mutlu olurduk.

Şimdilerde, mutlu olmak da zorlaştı. Televizyonlarda, onlarda dizi var, program var, ama o eski, 70 günlerde gibi zevkle izleyemiyoruz.

Belki de biz değiştik, artık kolay zevk almıyoruz. belki de programlar eskisi gibi değil.

O zamanlar Cumartesi akşamı, Bir Cumartesi gecesi adlı programı beklerdik, çıkan sanatçılarla, parodi yapan komedyenlerle mutlu olurduk.  

İstanbul da Taksime her gidişimde, Ferhan Şensoy’un  “Ferhangi Şeyler” oyununun sergilendiği, Ses Tiyatrosuna giderdim, ama ya saati uymazdı, ya da başka nedenler olurdu, hep girmeyi ertemiştim. Bir gün yine tiyatroya uğramıştım, 90’lı yıllarsın sonları idi. Rasim Öztekin’i gördüm, tiyatronun olduğu iş hanında, zemin katta bir kafe vardı, kahvesini içiyordu, çok ciddi duruyordu, selam bile verememiştim.

Şimdi Ne Rasim Öztekin var, ne de Ferhan Şensoy.   

Bu kayıplar, yaşadıklarımız, bize hayat ertelenmeye gelmediğini gösteriyor. Şu anda istesemde artık gidemem, çünkü ne artık  büyük usta var, ne de Rasim Öztekin.

 

 

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..