Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '09

 
Kategori
Sinema
 

Uzay Yolu 1974-2009

Uzay Yolu 1974-2009
 

imdb


Uzay Yolu’nun televizyonda dizi film olarak izlediğimde 14 yaşımdaydım.

Uzay Yolu’nun bilmem kaçıncı (11. mi?) filmini ‘Star Trek: 0 / Future Begins’) seyrettiğimde, 49 yaşımdaydım.

35 yıl boyunca, arada fragman görsem de, hiç tam ‘Uzay Yolu’ izlemedim.

Böylelikle, oldukça uzun bir dönem aralığı için, değişen zihinsel ve kültürel spektrum(um)u taramak mümkün oldu.

Neler değişmişti?

Ben değişmiştim: Değil Uzay Yolu’nu, Asimov’un ‘Vakıf’ ve ‘Robot’ dizisini bile artık çok ilkel akıl yürütmeli buluyordum.

Siyasal olarak, post-1-modern dönemden post-3 modern döneme geçmiştik.

Dizi, o zaman yetişkinlere de hitap ederken, tüm günümüz popüler filmleri gibi, bugünkü film ergenlere yönelik olarak tasarlanmıştı.

‘Uzay Yolu’nun yanılsamaları çok göze batıcılaşmıştı.

Neler değişmemişti?

‘Enterprise’ (Girişim) adı, Soğuk Savaş bittikten sonra bile, özellikle 2007-2008 krizi ertesinde, Soğuk Savaş’tan daha korkunç bir şeyi imliyordu.

ABD hala kendini yenilmez sanıyordu.

Uzayın antropomorfik kolonileştirilmesi düşüncesi bakiydi.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..