Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '14

 
Kategori
Telekomünikasyon
 

Ve minik cİngÖz “Alo!” dedi !

Ve minik cİngÖz “Alo!” dedi !
 

Dünyanın dörtte üçünü gezdim ve bana “En akıllı ulus kim?” diye sorsanız, cevabım "İranlılar ve Hintliler." olur; ama cİngÖzlükte Türkleri tek geçerim:) Her evde telefonun bulunmadığı "Jetonlu Telefon Kulübeleri" devrinde -kalıplara dökülen suyla- “buz jeton” üreten bir milletiz biz!

Balık baştan kokar, şaşırmak niye!

Bu sabah Antalya uçuşum için havaalanında bekliyorum! Bir yandan da önümden geçen insanları izliyor, hikayelerini tahmin etmeye çalışıyorum! Kesinlikle emin olduğum bir şey var ki yirmi sene öncenin yolcuları daha güler yüzlüydü! Günümüzde “gülümsemek” ya deliliğin ya da “Şirin”liğin işareti !

“Evet abi, 2013 model Evoque Prestige, hatasız. 18 bin km’de. Aciliyetten tiko 58 bin avroya bırakacağım. Yalnız, saat 12’ye kadar opsiyonlu! Sen beş geçe filan beni bir daha ara abi.”

Range Rover Evoque müthiş tasarımıyla benim de çok ilgimi çeken bir araç ve “prestige” modelinin sıfırı da 90 bin avrodan aşağı değil. Sadece 18 bin km’de ve bir yaşındaki kullanılmışı 58 bin avro nasıl olabilirdi. Sesin geldiği yöne döndüm. Saçları arkadan bağlı, kirli sakallı, yirmili yaşlarının başında bir gençti. Sevgilisine para yetiştirememiş, arabasını yok pahasına satmaya kalkışan Jr Şirin’di belki de! Konuşmaya karar verdim. Evoque'u 58 bine alıp 80 bine satmak işten bile değildi. Tam o sırada telefonu yine çaldı; ama elindeki değil. Montunun iç cebinden başka bir telefon çıkardı.

“Evet abi, 2014 model Passat Highline otomatik, hatasız. 1.6 dizel abi. 8 bin km’de. Aciliyetten tiko 85 bin liraya bırakacağım. Yalnız, saat 12’ye kadar opsiyonlu! Sen beş geçe filan beni bir daha ara abi.”

Nasıl bir cİngÖz oturuyordu az ötemde! Anlattığı VW Passat’ın da sıfırı 115 bin liraydı. Jr Şirin olmadığı kesindi. İstediği komik fiyatlara bakılacak olursa galerici filan da değildi. Yoksa çalıntı araba mı satıyordu! Parayı ya da kaporayı alıp fıyacaktı. Oldukça meraklanmıştım. Ne zaman ağzımı açmaya hazırlansam telefonlarından biri çalıyordu ve aynı diyalog tekrarlanıyordu! Nihayet fırsatını bulup sordum;

“Genç, konuşmalarına istemeden kulak misafiri oldum da şu Evoque’la ben de ilgilenebilirim! 58 bin avro son fiyat mı?”

Gözlerini telefondan uzaklaştırıp yavaşça bana çevirdi başını. Bakışındaki şaşkın ifade dudaklarındaki bilmiş ifadeyle birleştiğinde Lucifer’ın da en sevdiği cİngÖz formu çıkıyordu ortaya!

“Ne Evoque’u be abi. Bize camını bile sildirmezler o arabanın!”

“E nasıl satıyorsun arabaları?”

“Bir şey sattığım yok abi. Cepte metelik yok, telefon masrafımızı çıkarıyoruz işte!”

“Anlamadım ben bir şey!”

“Abi, Murkcell ve Modafone’un “Aran-Kazan” kampanyaları var! Yani, birileri seni aradıkça kontör ve dakika kazanıyorsun. Mesela ben bir telefonumdan 180 dk aranmaya bedava 100 dk konuşma ve 1200 sms kazanıyorum. Diğerinden de 2 dk aranmaya bedava 1 kontör kazanıyorum.”

“Şimdi anladım! Peki, araba konusu nedir?”

“E beni arkadaşlarımdan kaç kişi arayacak ki abi? Sahibimden.com’a lüks araba ilanları veriyorum. Çok aranayım diye de fiyatlarını değerinin altında yazıyorum. Bedava dakika ve kontör kazanabilmek için farklı operatörlerden aranmam gerektiği için de ilanlarda verdiğim Murkcell numaramın karşısına (Modafone, Avae ve sabit hatlar,) Modafone numaramın karşısına da (Murkcell, Avae ve sabit hatlar) yazıyorum. Günde en az 100 kişi arıyor. Arayanlara “Araç opsiyonlu, 12’den sonra tekrar arayın.” diyorum, bir kez daha arıyorlar! Aradıklarında da “Satıldı.” diyorum! Böylece bedava dakika ve kontörlerim artıyor ve arkadaşlarımla rahatça konuşup mesajlaşabiliyorum!”

Onca uluslararası satış ve pazarlama tecrübemle ayağa kalkıp gencin elini sıkmak istedim! Benden önce davrandı, elimi sıktı; “Abi, bana müsaade.” diyerek hızla uzaklaştı. “Sen büyük adam olacaksın, siyasete atıl.” diyemedim!

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..