Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '13

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Velfecri

Velfecri
 

Daha önce de yaptığım gibi, yine enteresan bir kelimeyi sizlerle paylaşmak istedim.

Velfecrİ nedir?

Genellikle biz bu kelimeyi " GÖZLERİ VELFECRİ OKUYOR " şeklinde kurduğumuz bir cümle içerisinde kullanırız.

Kullanırız da, acaba bu kelimeyi doğru mu telaffuz ederiz.?

Kimimiz  " FEL FECR " deriz.

Kimimiz  "  FER FECR " deriz.

Kimimiz   " FER FECİR " deriz.

Doğrusu  " VELFECRİ " imiş.

"İmiş "  diyorum, zira ben de " fer fecİr " diye kullanıyordum.

Geçen gün bir dizide bu kelimeyi kullanan sanatçının " velfecri " " demesi dikkatimi çekti.

TDK'nın Sözlüğüne bakmak ihtiyacını hissettim ve kelimenin doğru yazılış şeklini öğrendim. (Demek ki öğrenmenin yaşı yokmuş :))) !! )

Neden dilimize yerleşmiş bazı kelimeleri - yabancı kökenli de olsa -  yanlış kullanıyoruz ?

"Gözleri velfecri okuyor " cümlesinden daha güçlü ifade gücüne sahip, hangi söylemi miz vardır?

İşte burada bence bağnaz bir " öztürkçe sevdalılığı " nın, dilimizin zenginliğini zayıflattığı ortaya çıkıyor.

Öztürkçe taraftarıyım ama dilimize tam anlamıyla yerleşmiş Farsça, Osmanlıca veya Arapça kelimelerin terkedilmesini de, bilimsel bulmuyorum.

Yılmaz Çetingöz

01/Kasım/2013

  

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..