Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yardımlar sorgulanmalı mı?

Her gün bir yardım derneği ismi duyuyoruz televizyonlarda, gazetelerde, cep telefonlarımıza gelen mesajlarda.

Artık çevremizde kimin yardıma ihtiyacı olduğunu bizler değil bu dernekler bize bildiriyor. Ne yazık.. Komşumuzdan yada iki sokak aşağıda oturan güç durumdaki bir aileden haberdar değiliz...

Televizyon kanallarının biri böyle bir yardımlaşma derneğinin faaliyetlerini ve yardıma ihtiyacı olan insanların dramını getiriyor ekrana. Sonra bu aile önce giyim mağazasına götürülüp tepeden tırnağa giydiriliyor, sonra yemek yeniyor hep birlikte yılların açlığına inat masada herşey var, sonra markete gidilip alışveriş yapılıyor.. Her mağaza çıkışı Ahmet bey, Ayşe hanım vs.ile el sıkışılıp hakkını helal et yardımın için Allah razı olsun deniliyor...

Buraya kadar her şey çok güzel ancak, yardım yapan bu iş yeri sahiplerine acaba bu aileler kendileri gitselerdi de çoluğum çocuğum günlerdir aç deselerdi acaba cevapları ne olurdu diye her defasında sormadan geçemiyorum.

Dün gece izlediğim bir programda 3 çocuk sahibi (yaşları 2 ile 4 arasında değişen) bir baba ve anneden oluşan aileye yardımı izledim. Baba işsiz, anne hasta ve çocuklar perişan... Tabi ki yardım edilmeli dedim çocukların mahsun bakışlarına dalıp. Ancak bir anda tüylerimi ürpetecek bir şey duydum anne hamile... Bu sefalete bir çocuk daha niye....

Aile planmasının ücretsiz olarak uygulandığı bir ülkede yaşarken, 3 çocuğun sefalet içinde yaşadığı yoksul yaşantıya 4.yü davet etmek niye? Yardım talebinde bulunmak ve yardımcı olunması güzelde, kendisini düşünen bir çok insanın emeğinden faydalıp kendisinin hayata gelecek 4.bireyi düşünmemesi ne acı...

Böyle olunca mantığım ve duygularım birbirine kızmaya başladı evet yardım edilmeli ama kendisi dışındakilere bencilce davranana mı öncelik verilmeli, yoksa bu hayatın zorluğunu gerçekten anlamış ve ona göre hayatını sürdürmekteyken yoksulluğa düşmüş olanlarımı...

Ne dersiniz? Ben yanıtlayamadım kendi sorumu...

 
Toplam blog
: 5
: 783
Kayıt tarihi
: 13.12.06
 
 

1973 doğumluyum; yaşım hesapladığınız kadar, yaşadıklarım yüzler kadar, yıllardır gökyüzü hep yağ..