Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '19

 
Kategori
Müzik
 

Yaşar Özel

Biraz evvel gazete de gördüm. Yaşar Özel, vefat etmiş. 85 Yaşındaymış. Yaşar Özel’i bilen de şarkılarını hatırlayan da çok azalmıştır. Ben iyi bilirim, iyi hatırlarım. Sesini de şarkılarını da çok severdim.

Yaşar Özel Diyarbakırlıymış. Yanılmıyorsam yüzünde antep çıbanı izi vardı, bu yüzden ben Antep’li sanırdım. Ama sanat hayatının tamamını veya büyük kısmını Ankara’da geçirdi. O zamanlar Ankara’da gazinoların büyük kısmı Gençlik Parkı’ndaydı, Göl Gazinosu vardı, Luna Park’ın içinde bir tane vardı. Sonraları Demirtepe’de bir iki tane açıldı. En lüks olanı gençlik parkındaki Göl Gazinosu idi. Bir defasında Zeki Müren Göl Gazinosu’nda 30 gün sürekli program yapmıştı. Gençlik Parkında veya  Luna Parkın içindeki gazinoda da Zeki Müren, Neşe Karaböcek, Ahmet Sezgin (kahverengi gözlerin), Nüri Sesigüzel (bir fincan kahve olsam), Yaşar Özel, Adnan Şenses ve daha pek çok ünlü sanatçı program yapardı. Saz heyetlerinde de Şekip Ayhan Özışık, Hasan Özçivi gibi ünlü sanatçı ve bestekarlar vardı. Emel Sayın’ı ilk defa Demirtepe’deki Beyaz Park gazinosunda seyretmiştim. O zamanlar çok gençti, sanırım ilk defa sahneye çıkıyordu, herhalde 25 yaşlarındaydı, belki daha gençti, en azından öyle görünüyordu, kumraldı, saçları da kendi renginde yani kestane rengindeydi, genç bir ilahe gibiydi. O zamanlar daha Bülent Ersoy yoktu. Behiye Aksoy, Müzeyyen Senar, falan daha ziyade İstanbul’da çıkarlardı. Tabii Fuar zamanında da İzmir’de, Fuar’daki gazinolarda program yaparlardı.

O zamanlar da, sanatçıların özel hayatları hakkında dedikodular duyardık. Genç bir üniversiteli kızın Yaşar Özel’e ve sesine aşık olduğunu, bir nevi platonik aşka düçar olduğunu, bu duruma üzülen babasının ise durumu Yaşar Özel’e açarak neticede kızını evlendirdiğini, bu gibi bir hikaye duymuştuk, ne derece doğruydu, bilmiyorum. Ama o zamanlar Yaşar Özel’in sesine ve dolayısıyla kendisine aşık olan pek çok genç kız ve kadın olabileceğini sanıyorum. Çünkü hem yakışıklı ve ağır bir adamdı, hem de sesi gerçekten az bulunur, davudi, tok bir sesti.

Yaşar Özel’in en popüler şarkılarından bazıları,

Bu kadar yürekten çağırma beni;

Gülünce gözlerinin içi gülüyor;

Geçsin günler haftalar;

Avuçlarımda hala sıcaklığın var;

Biraz kül biraz duman;

Tadı yok sensiz geçen ne baharın ne yazın;

Ve daha niceleri….

Allah gani gani rahmet eylesin, taksiratını affetsin. Kalan sevenlerine de sabırlar versin. Yahya Kemal ne demiş,

Tekrar mülaki oluruz bezm-i ezelde

Evvel giden ahbaba selam olsun erenler.

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..