Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '08

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
514
 

Yaşasın türban çözülüyor!!!!!

Yaşasın türban çözülüyor!!!!!
 

bi açıklamam yok


Eee geriye ne kaldı? Sanırım artık çağdaş uygarlık seviyesine varmışızdır. Artık bizi AB ye de alırlar. Hiçbir sorun kalmaz. Tavuğu bile meksika’dan alan ülkem artık daha rahat çünkü üniversitelerde gençlerimiz sorunsuz okuyacak.

Türban yasası gündeme geldiği ilk günden itibaren aklımda hep aynı soru vardı; peki, bu türbanlı arkadaşlarımız üniversiteden mezun olduktan sonra nasıl iş bulacaklar?

Şöyle mi denecek; “hayır kardeşim her şey üniversiteye kadardı, burada başını açacaksın.” Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu, demezler mi?

Yoksa bir 4 yıl sonra da ya da daha yakın gelecekte türban her yerde serbest mi olacak?

Ne olacak?

Türban dünyanın hiçbir yerinde bu kadar kolay provokate edilmiyor, zaten ülkemin ipleri gerginken nasıl oluyor da en çağdaş kurumlarımızda türban serbest bırakılıyor?

Peki, üniversiteler deki gerginliği azaltmak için nasıl bir sistem geliştirecekler artık gerçekten merak ediyorum.

Ayrımcılığın önüne nasıl geçecekler? Yılların intikamını almak isteyen pek çok kişi yok mu?

Türkiye de türban serbest olur, olur olmasına ancak bir şartla; memleketim önce türban takanlar ve takmayanlar arasındaki farkı anladığında ve tamamen bireysel bir tercih olduğunu kavradığında serbest olabilir.

Çok genç nüfuslu ve genç bir Türkiye’nin türban mevzusunu çözebilecek kadar çağdaş ve ilerici olduğuna inanmıyorum.

Kandırılmaya müsait ve sömürülmeye açık bir konunun günümüz Türkiye’sinde doğru zamanda çözüme ulaştığına da inanmıyorum.

Kat edilecek çok yol, geçilecek çok durak var.

Herkes için hayırlısı olsun.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çözülmöesi gereken ve çözülmesi zor olan o kadar çok konu var ki Pelin'cim dikkati türbana çekiyorlar ve halkı bölmeye çaçllışıyorlar.Biz de bu tuzağa düşüyoruz. Önce kekndimizin içimizde bir şeyleri aşmamız gerek. Sevgilerimle...

Özlem Akaydın 
 25.02.2008 8:04
 

Üniversitelerde türbanın serbest olması onlar için önemli bir adım.Peki okuyan kızlar nerede çalışacaklar.Hele bu adımı başarıyla bir atsınlar sıra onada gelecek.Mezunlar çoğalınca,iş talepleride çoğalacak.Bu seferde aynı baskıyı kamu kurumlarında çalışmak için yapacaklar.Bunun bireysel bir tercih olabilmesi için uzun yıllar geçmesi gerekecek sanırım.selamlar..

Murat GÜLCEK - Yakamoz35 
 17.02.2008 2:58
 

Dün terminalde tuvalette bir türbanlı genç kızımızla konuştum. Saçlarını açtı taradı tekrar o ikili örtüleri taktı. Sonra da çantasından makyaj malzemelerini çıkarıp gözlerini boyadı. Biraz sohbet ettik. Madem makyaj yapıyorsun bak saçlarında röfleli kızıl neden onları örtüyorsun dedim. A olur mu saçımızı örtmek dinen gerekli dedi. İnandırılmış saf duygular o kadar saf ki gözlerine ilgi çekebilecek bir makyaj yaptığının ayırdında değil (mi?) Bu kızımız üstelik öğretmen atamaları için bekliyormuş. Şimdi geleceğimiz durum nedir görebiliyor muyuz? Türban köşesine çekilmiş yaşlıların örttüğü başörtüsünden, köydeki kadınımızın yazmasından , çemberinden çok farklı anlamlar kazandı. Bu nedenle çok güzel vurgulamışsın. Daha aşılacak çok yollar var. Zaten çözümü de belediye seçimlerine kadar istenmiyor. İyi bir propaganda malzemesinin gözden düşmesi işlevsizleşmesi kimin işine gelecek? O zaman gerçek sorunlar gündeme gelecek çünkü... selam ve sevgiler.

Ezgi Umut 
 11.02.2008 14:52
 

Evet sevgili pelin en güzelini kalın cizgilerle yazmışsın..bireysel tercih olarak kavranması en önemlisi diğer bütün sebepler hep idolojik olacaktır..saygılarımla..

Mehmet EREN 
 08.02.2008 7:44
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 139
Toplam yorum
: 1145
Toplam mesaj
: 191
Ort. okunma sayısı
: 3210
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster