Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '16

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Yedi Sanat Derneği (Yesader) etkinliği

Yedi Sanat Derneği (Yesader) etkinliği
 

 

 

 

 


Sokakta
birbirinizin canına okuyacağınıza
şiir okuyunuz
!”

A. Selçuk İlkan

 

 


İlgili bir grup sanatsever, Yesader çatısı altında buluşarak Yedi Sanat Derneği’ni kurduklarını belirttiler. Yapılan ilk toplantıda başkanlığa şair Ali Dilki uygun görülürken Aysel Tezel, Gülfer Ceylan, Mustafa Dilki, Necip Çubuk, Sedat Kocabey, Sündüz Yaşar Biga, Aysel Can Akgün(Sayman) ve Veli Eken kurucu üyeler olarak görev aldıklarını sanatsever dostlarına duyurdular.

28 Şubat 2016 Pazar günü saat: 13.00-17.00 arasında Eyüp Musiki Vakfı Tülbentçi Muhittin Sokak, No.11 Eyüp-İstanbul adresinde, Yedi Sanat Derneği Başkanı Ali Dikli ve kardeşi Mustafa Dilki’nin titiz organizesinde ve yönetim kurulu üyelerinin çabalarıyla  ''Ölümünün 54.Yılında Hasan Ali Yücel'i Anma ve Şiir Okuma-Söyleşi Etkinliği.'' düzenlendi.

Aşağıdaki abc’sel sıralamaya göre, sanata ilgi duyan ve yakınında olanlar bir arada oldular.  Şiirler okundu, açıklamalar yapıldı, türküler ve şarkılar söylendi.

Ahmet Altuntaş, Ahmet Erdem, Ahmet Kılıç, Ahmet Koklamaz, Ahmet Satılmış, Ahmet Selçuk İlkan, Ali Dilki,  Ali Turan, Asena Gülsün Güneş, Asiye Yıldız,  Aslan Seymen,  Aysel Güleç, Aysel Tezel, Azizhan Mutlu, Cafer  Sungur, Cemil Baydar, Cemile Soruklu, Cengizhan Mutlu, Elif Ezim, Elif Koklamaz, Erhan Yılmaz, Fehmi Kurt, Gonca gül Aydın, Gökhan Soruklu, Gözdenur Işık, Gülfer Ceylan, Güllur Baydar, Gülşen Öztürk, Halide Çatıkbaş, Hasan Karakuş, Hasan Öz, Hilmi Şan, Hüseyin Duran, Hüseyin Güdücü, Hüseyin Kuzucan, İbrahim Güleç, İsmail Sezgin,  Kadir Gözükara, Kenan Boran,  Mehmet Ali Yurtışığı, Mehmet Emin Gencay, Mehmet Şen, Mısra Dilki, Mithat Kararmış, Muhsin Durucan, Murat Haydaroğlu,  Mustafa Dilki, Mustafa Yayla, Münim Hakan Al, Nusret Kafasıbüyü, Orhan Aslan, Ramazan Gecenoğlu, Resul Civcik, Reyhan İncekara, Rozalin Tanrıkulu, Sami Biberoğlu, Sedat Kocabey, Selda Yılmaz, Selim Kaymakçı, Sevim Karabulut, Sündüs Biga, Şadiye Gürbüz, Şeref Delice, Şerife Sezgin, Tuğba Kurt, Vedat Çakır, Veysel Yalvaç, Yavuz Doğan…

Eyüp Musiki Vakfı Başkanı Nihat İncekara, etkinliği onurlandırdı, kısa ve öz bir konuşma yaptı.

Mustafa Dilki’nin mikrofonundan adım söylendiğinde ana konuya uygun olarak “Öğretmenim” şiirimi seslendirdim. Can Yücel’in şiirini dinlemek istediğimizi de belirttim. Abdülkadir Budak annesini, ben ise hayatta en çok ninemi sevdim.(İnternet ortamında görülebilir.) Ramazan Gecenoğlu, Babaya yazılan şiiri hakkını vererek salondakilere dinletmeyi başardı!

Hayatta ben en çok babamı sevdim

Hayatta ben en çok babamı sevdim
karaçalılar gibi yerden bitme bir çocuk
çırpı bacaklarıyla ha düştü ha düşecek
nasıl koşarsa ardından bir devin
o çapkın babamı ben öyle sevdim

bilmezdi ki oturduğumuz semti
geldi mi de gidici hep heep acele işi
çağın en güzel maarif müfettişi
atlastan bakardım nereye gitti
öyle öyle ezber ettim gurbeti

sevinçten uçardım hasta oldu mu
kırkı geçerse ateş çağırırlar İstanbul'a
bir helalleşmek ister elbet diğ mi oğluyla
tifoyken başardım bu aşk oyununu
ohh dedim göğsüne gömdüm burnumu

en son teftişine çıkana değin
koştururken ardından o uçmaktaki devin
daha b aşka tür aşklar geniş sevdalar için
açıldı nefesim, fikrim, canevim
hayatta ben en çok babamı sevdim.


Yavuz Doğan, kaliteli şiir yazan bir ad... Şiirlerine imgeleri ustaca yüklemiş. Üçüncü Eski adlı şiir kitabı da elinde… Seslendirme de harika!

-Sürgündür bu kentin soy ismi artık.-


derler ki
mutsuz aşklar kentinin
en işlek caddesinde;
kimliksiz bir sevdanın
düşlerinden var olmuş
bir anka yaşar hâlâ.
gözleri sırılsıklam,
ve kanadı gül.
ve denilen odur ki
ilk kez onun ardından
başladı sağanaklar.
ağladı tüm iklimler
ve kanadı gül.


Programın akışında Ahmet Selçuk İlkan, salona girdi. Yerine oturduğunda ilgi ve karşılama sürdü! Kendine özgü yaklaşımı ile birbirine ekli şiirlerini seslendirdi:


Sen o zaman insansın

İnsanlık doğup da yaşamak değil
Sadece bir beden taşımak değil
İnsansan insanın kıymetini bil
Sen o zaman, sen o zaman insansın

Yarına bir umut katabildinse
Düşenin elinden tutabildinse
Uyurken huzurla yatabildinse
Sen o zaman, sen o zaman insansın

Hayatın anlamı elbette derin
Yalnız nefes almak değil değerin
İnsanlıktan yana varsa eserin
Sen o zaman, sen o zaman insansın.


Ali Dilki, sevecen yaklaşımı ile etkinliğin akışını başarıyla yönetti!  Kimi zaman sahne alan sanatçılar, onunu şarkı sözlerinden örnekler de sundular. içselleştirilerek dinlendi.

Dinletinin akışı süresince  kişilerden kaynaklanan girip çıkmalar, kendilerini göstermeler, oturup kalkmalar, yüksek sesle konuşmalar, telefonla konuşmalar, uzun okumalar, vb kuralsızlıklar gözlerden kaçmadı! Oysa her yerde kalite aranmaktadır...


      http://blog.milliyet.com.tr/siir-dinletisi-ve-kurallari/Blog/?BlogNo=207702


 


 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..