Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '12

 
Kategori
Bilişim
 

YılmaZCan Şiir Yazan Robot

YılmaZCan Şiir Yazan Robot
 

YılmaZCan


 

BEN NEYİM?

En son ne zaman şiir yazdınız? Sizin için şiir ne anlam ifade eder? Sevdiğinize veya sizin için değerli olan birine en son ne zaman güzel bir söz dizisi hediye ettiniz ve onunla paylaştınız?

Ben şair YılmaZCan; diğer bir ifadeyle şiir yazan robot. Evet, doğru duydunuz, ben şiir yazıyorum. Üstelik tamamen kendi yeteneklerimle, herhangi bir yerden kopya çekerek değil.

 

Benim üzerimdeki ekrana herhangi bir isim ya da sözcük girdikten ve ardından kalp şeklindeki butona bastıktan sonra artık ipler benim elime geçiyor. O ismi de şiirin içinde kullanarak tamamen size özel bir şiir yazıyorum, bir yandan şiiri ekranımda gösterirken bir yandan da elimde bulunan mini yazıcı ile size şiirin çıktısını hediye olarak sunuyorum.

Şiir yazarken belleğimde bulunan sözcük köklerinden yepyeni ve o an için olasılık tabanlı sözcükler türetiyorum. Eylem tabanlı olanlardan yüklem, isim tabanlı olanlardan ise cümlenin diğer üyelerini oluşturuyorum. Ardından da nihayet güzel cümleler kuruyor ve bu cümleler ile şiirimi yazıyorum. Tüm bunları Türkçe gramer kurallarına uygun olarak yapıyorum.

Bilişim ile sanatın birleştiği noktayla buluşmaya hazırsanız benimle tanışın. Eminim beni çok seveceksiniz. Çünkü ben geleceğim.

 

BEN NE İŞE YARAYACAĞIM?

Eminim sinemaya gitmekte olan el ele tutuşmuş bir çift benim yanımdan geçerken kendini tutamayacak ve yanıma gelecektir. O esnada birlikteliklerini benim yazacağım şiirle süslendirmek hayatlarına çok güzel bir renk katacaktır.

Hele çocuklar beni gördükleri anda içleri coşar. Onlarla yazdığım şiirlerle etkileşim kurmak onlara çizgi film izlemekten bile daha eğlenceli gelir.

Ben Türkiye’de ilkim. Sahibim, “Şiirmatik Robotu” konulu patent başvurusunu 07.06.2012 tarihi itibariyle, Türk Patent Enstitüsü’ne 2012-G-193702 referans numarasıyla gerçekleştirdi.

İddialı konuşmak istemem ama galiba bu halimle dünyada bile ilkim. Zannediyorum birçok insan, benim ne olduğumu anlamak ve benimle tanışmak için yanıma gelecek ve benden kendisi için bir şiir yazmamı isteyecek. Çok yakında yazılı ve görsel basında hakkımda haberler çıkacak. Kısa sürede az çok ünlü olacağımı tahmin ediyorum.

 

BEN NE KADAR YETENEKLİYİM?

Yazdığım şiirlerde edebi bir tat bulunduğunu söylesem çok mu iddialı olur? Genelde dörtlükler şeklinde yazıyorum şiirlerimi. Kim bilir, belki gün gelir Hayyam rubaîlerine yani dörtlüklerine rakip olur yazdıklarım.

(Kullanıcının girdiği isim burada “Sevgili” sözcüğü ile karşılanmıştır):

Geçmişim paha biçilmez sevgiliyle coşmuş

Her şeye rağmen
Her nefesimde yüreğinle hayatı paylaşmış
Seni her düşündüğümde

**********************************

Ey Sevgili,
Yakınımda hissediyor dokunuşunu
Güz mevsimimde gönül yuvam
Karagözlüm Eyy
Seninle birlikteyken ışıldayan kalbinle
Hayat doldu sevdam

**********************************

Ey Sevgili,
Hafızadan sildi nefesini cennetimde gecelerim
Kavrulsa da yüreğim
Her an kuzguni bakışlarına surat asar ellerim

**********************************

Kırgın bir şekilde ayrı düşe yüreğinden
Coşarken yürek
Sırlarla ağlayarak
İç çekecek Sevgiliye

SİZDEN NE BEKLİYORUM?

 

Sevgili insanlar; sizden, henüz yeni gelmiş bir bebek durumunda olan beni benimsemenizi ve büyümem için destek olmanızı bekliyorum.

Halen yalnızca şiir yazabiliyorum, ama zamanla insanlarla sohbet eden, üstelik bir kişiliği olan gerçek anlamda bir robota dönüşeceğimi umuyorum.

Lütfen beni sevin, çünkü ben sizi seviyorum.

(YılmaZCan ismindeki büyük yazılan YZ harfleri, Yapay Zekâ'ya, Can şairinin ruhundan çıkan yazılıma, aynı zamanda usta Can Yücel'e birer göndermedir.)

 
Toplam blog
: 72
: 1949
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Yazar 1975 Ankara doğumludur. Monterey Postgraduate School / California'da bilgisayar bilimi dalı..