Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '07

 
Kategori
Mizah
 

Yoksa ben salak mıydım anne?

Yoksa ben salak mıydım anne?
 

Babam askerde…annem henüz 18-19 yaşlarında kayınvalide, 2 tane kayın(ağaç cinsi değil, başka da ne denir bilemedim amcalarım yani) , 2 görümce, bir görümce çocuğu, 1 tane 1 çocuklu boşanıp gelmiş hala ile aynı evde(allahım şimdi bir kocamıza tahammül edemiyoruz hale bak ama bu ayrı blog konusu olur) ….ve hemen hemen tüm evin yükü kendisinde deli gibi oradan oraya koşuyor….

Ben 2 yaşlarındayım mızmızlanacak oluyorum ama kim ilgilenebilir ki şimdi salya sümük kara kuru kızla(nasıl bu hale geldim anlayamıyorum), annem bir sandalyeye oturtuyor gazeteden koparttığı bir kağıdı tükürükleyip topuğuma yapıştırıyor…aman diyor kızım bak burası ufff….ayağa kalkma sakın….ben salak da kendime acıyıp(hala acırım ara ara) , içerleyip topuğumu üfleye üfleye akşamı ediyorum sandalye tepesinde….

Eşim ise annesinin terliklerini gaz, pedal yapıp evdeki tepsiyi de direksiyon gibi kullanarak akşama kadar sessizce bir köşede uzun yol şoförlüğü yaparmış.(o ayrı bir cins)

Ya kızım…..üç aylıkken öpülmek istemediğinde yüzümüzü, gözümüzü cırıyordu, 9 aylıkken konuşmaya başlamış, 11 aylıkken kocasından çok bahseden komşumuza eehhhh bize ne senin kocandan demiş, annem kendisinin söyleyemediğini Allah’ın mucizeyle kızıma söylettiğini iddia etmişti bir süre…

5 yaşında kendi kendine okuma yazmayı söktüğünde artık evde annemin 45 yaş ortalamalı arkadaş çevresiyle oturup dedikoduyu öğrenmesin diye bir dünya masraf yapıp anaokuluna yazdırdığımda , diğer çocukların onu rahat resim yaptırmadığını çok bağırdıkları için başı ağrıdığını söyleyip 1 ay sonra okulu bırakmak istemiş, ısrarlarımız sonucunda her sabah okulda kusmuş ve kibarca atılmıştı...velhasıl bir şekilde dediğini yaptırmıştı….

Nerden girdim bu konulara, şimdi 9 yaşında 3.sınıfa gidiyor haspam sabah işe gelmeden yarım saat onu kaldırmak için uğraşırken tek gözü açık ciddi ciddi; - anne, ben emekli olmak istiyorum artık dedi ….cidden ….öylece kaldım….

Ben 12 yıl okuyan, 14 yıldır çalışan biri olarak bunu hiç düşünmemiştim :)) kendimi bir kez daha onun karşısında saf hissettim….

Beslenmeden, çevreden , tv den ya da pc den diyorlar ama düşünüyorum da bizim zamanımızda çocuklar 40 ı çıkmadan gözünü dahi açamazlardı, şimdikiler doğarken fırıl fırıl gözlerle geliyorlar….bir tanıdığımız bu durumla ilgili şöyle demişti ;

- Tüm ruhlar aynı zamanda yaratıldı…sıraları geldiğinde dünyaya geliyorlar….şimdiki çocukların ruhu yaşlı, bilmişlikleri ondan :)

Evet, evet mantıklı buluyorum artık…ne bileyim başka türlü düşününce yoksa biz çocukken salak mıydık diyesim geliyor….demiyorum…..

 
Toplam blog
: 149
: 1089
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Rakamlardan vakit buldukça harflere bulanan, okuyan, yazan bir mali müşavirim. Anneyim. Hayatı ya..