Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '07

 
Kategori
Anılar
 

YSE: Bir kız bana emmi dedi (Karacaoğlan)

YSE: Bir kız bana emmi dedi (Karacaoğlan)
 

Geçen ay yeni bir eve taşındım, tahmin edebileceğiniz çoğu sorunu zor olsa çözdüm, malumunuz ay sonunda doğru elektrik, doğalgaz ve su faturaları var, sayaçlardan numaraları aldım, onları da yatırdım internet vasıtasıyla. Su, elektrik derken, aklıma köyümüzdeki çeşmeler geldi.

Eskiden köylerimizin yol, su ve elektrik hizmetlerini Köy Hizmetleri yerine getirmeye çalışır, köylerde yaptığı çeşmelere de "YSE" (Yol-Su-Elektrik) harflerini kazırdı. Her yaz okullar kapandığında iki-üç aile bir olur, kamyonla köye taşınılırdı. Yazları köyde, her gün çeşmelerden bidon, helke, güğümlerle evlere su taşınırdı. Ben de bu su taşıma işini bizzat gerçekleştirdim, hatıralarımda güzel bir yer olarak kaldı hep. Çeşme başında, uzak kaldığımız köyümüzdeki akrabalarımla tanışırdım, "kimin oğlu" olduğumu sorarlar, anneme-babama selam söylerler, kimi "ben senin halanın torunuyum, akrabayız" derlerdi.

Yıllar geçti, köyümüze Bolkar Dağları'ndan borularla su getirildi, evlere tesisatlar döşendi, YSE çeşmelerine "kör tıpa" vuruldu, o çeşmelerden su akmaz oldu, bazısına musluk takıldı, suların sesi kesildi. Bir anlamda çeşme başı sohbetleri bitti, çeşme başında görülüp beğenilen kızlar kalmadı artık, her gün çeşme başında görüşen komşular birbirlerini görmez oldular.

Şuna inanırım; hayat, her zaman hayal gücünden daha zengindir, kaybolan bu hatıraların yerini başka güzel şeyler alıyordur, alacaktır. Hatıralarda kalan bu çeşmelerden kalma bir şiiri hatırlatmak istiyorum size.

Sevgiyle kalın.

Bir Kız Bana Emmi Dedi

Değirmenden gelirim beygirim yüklü
Şu kızı görenin del olur aklı
On beş yaşında kırk beş belikli
Bir kız bana emmi dedi neyleyim

Bizim ilde üzüm olur alc olur
Sızılaşır bozkurtları aç olur
Bir yiğide emmi demek güç olur
Bir kız bana emmi dedi neyleyim

Birem birem toplayayım odunu
Bilem dedim bilemedim adını
Elbistan yanaklı Türkmen kadını
Bir kız bana emmi dedi neyleyim

Karacoğlan der ki noldum nolayım
Akar sularınan bende geleyim
Sakal seni makkabınan yolayım
Bir kız bana emmi dedi neyleyim
.

Karacaoğlan

Fotoğraf: Isparta ili, Uluborlu ilçesinde bulunan Arslanlı Çeşme'ya aittir. Roma dönemi eseridir.
güğüm: Yandan kulplu, boynu uzun, genellikle bakırdan su kabı.
helke: Bakraç, kova, herke.

 
Toplam blog
: 4
: 1569
Kayıt tarihi
: 03.05.07
 
 

Bir kaç gözlüğüm var, en sevdiğim fotoğraf gözlüğüm, sonra yakın görmek için fizikçi gözlüğüm geliyo..