Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '07

 
Kategori
Psikoloji
 

''Hayatımı yeniden yaşayabilseydim eğer'' dememek için..

''Hayatımı yeniden yaşayabilseydim eğer'' dememek için..
 

"Hayatimi yeniden yasayabilseydim eğer; Hastayken yatağa girer dinlenirdim. Ben olmadığım zaman her şey kötüye gidecek diye düşünmezdim. Gül seklindeki pembe mumu saklamaz yakardım. Daha az konuşur, ama daha çok dinlerdim. Yerler kirlense, masa örtüm lekelense bile daha çok arkadaşımı aksam yemeğine davet ederdim.

Oturma odasında TV seyrederken, patlamış mısır yer, şömineyi yakmak isteyen birisi olduğunda ona engel olmazdım. Yerler leke olacak diye korkmazdım. Bana gençliğini anlatmaya çalışan dedeme daha çok vakit ayırırdım. Kocamın sorumluluklarını daha çok paylaşırdım.

Saçım bozulmasın diye, arabanın caminin açılmasını önlemezdim. Eteğimin lekelenmesine aldırmadan çimlere otururdum. TV seyrederken daha az, hayata bakarken daha çok ağlar ve gülerdim. Ömür boyu garantilidir denilen hiçbir şeyi satın almazdım.

Hamileliğimin bir an önce sona erip, doğum yapmayı dilemek yerine, hamile olduğum her anin tadını çıkarır ve içimde bir canlı yaratmanın ne kadar harika olduğunu fark ederdim. Bu o kadar nadir bir olay ki. Mucize gibi bir şey.

Çocuklarım beni öpmek istediklerinde, asla "Önce git ellerini yüzünü yıka" demezdim. Onlara daha çok "seni seviyorum", ondan da daha çok "özür dilerim" derdim. Ama başka bir hayat verilseydi en çok yapacağım şey; her dakikasını değerlendirmek olurdu.

Dikkatle bak. Gerçekten gör. Yaşa. Vazgeçme. Küçük şeyler için şikâyet etmekten vazgeç. Bana benzemeyenler, benden daha çok şeye sahip olanlar ve kimin ne yaptığı beni ilgilendirmezdi. Bunun yerine, ilişkilerimi güçlendirmeye çalışırdım. Sahip olduğunuz ruhsal, fiziksel ve duygusal her şey için Allah´a şükredin. Tek bir hayatiniz var ve bir gün sona eriyor. Umarım her gününüzü değerlendirirsiniz.´´

Amma Bombece Avustralya´da kanserden ölmeden önce bu satırları yazıp ve geride kalanlarına bırakmış...

İçtenlikle, son pişmanlıkla yazılmış bu satırlara katılmamak mümkün değil. Bizler şu an yaşarken neleri erteliyoruz?.Hiç düşündünüz mü kendinizi?

Ben ''Hayatımı yeniden yaşayabilseydim eğer'' demeden ben ''Hayatımı şu an yaşarken'' diyorum ..

Hayatımı şuan yaşarken;

Çocuğuma kendi özgürlük alanı olan odasını dağıtmaması konusunda fazla birşey söylemeyeceğim.

Kızım beni öpmek benimle oynamak istediğinde, işim var başka zaman demeyeceğim,

Beni sevenlerin sevgisine karşılık vereceğim, benim sevgime layık olmayanlara ben de onlar gibi davranacağım..

Haketmeyene asla hediye almayacağım..

Beni merak etmeyeni, bende etmeyeceğim.

Davet edildiğim her yere gitmeye çalışacağım..

Sahip olduklarımın, bir başkaları tarafından imrenilerek bakıldığını daha çok anlamaya çalışacağım..

En ufak rahatsızlıklarımı bile önemseyeceğim.

Daha az panik olmaya çalışacağım.

Değmeyenler için ödün vermekten kaçınacağım.

Yetişemediğim işler için üzülmek yerine, elimden geleni yaptığım için sevineceğim..

Yorucu oluyor diye daha az misafir kabul etmekten vazgeçip,daha çok misafir ağırlayacağım..

Bazı olaylar da ''Aman boşver'' demeyi öğreneceğim..

Bana değer verenlere bende değer vereceğim..

Bana saygı duyanlara bende saygı duyacağım..

Üstüme vazife olmayan noktalarda konuşmayacağım..

Beni sevmeyeni bende sevmeyeceğim...

Yaşadığım müddetçe her içtiğim suyun, her yediğim yemeğin ne kadar lezzetli olduğunun tadına vararak karnımı doyuracağım.

vs.vs.vs. ....

Ya siz şu an hayatınızı yaşarken neleri daha dikkatli yapmayı istersiniz?...''

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..