Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '08

 
Kategori
Kitap
 

''İçimizde Bir Yer''

''İçimizde Bir Yer''
 


'' Belki de yaratabilmek için insanın büyük bir güç kadar büyük bir güçsüzlüğe de ihtiyacı bulunuyordu, belki onların güçsüz yanları onları insanların ruhlarına karşı böylesi hassas kılıyordu''

''Kaybolmalı bazen insan.Kendi tenhalığına çekilmeli. O ıssız karmaşanın içinde gizlice yeniden çoğalmalı, nadasa bırakılmış bir toprak gibi kendi karanlığında bereketlenmeli''

''Bazen kaderimizi belirleyen tesadüfler aslında bizim bulmak istediğimiz ama bunun farkında olmadığımız olaylar ve insanlardı''

''Bir aşkın içinden, kendine sarılıp da örselenmeden, lekelenmeden, daha sonra pişman olacağı şeyler yapmadan çıkabilen çok az insan vardır''

'' Herkes yalan söylüyorsa en dürüstümüz ''Ben yalancıyım'' diyenler mi''

''Hayatın bizim değerimizi bilmediğinden yakınırken aslında hayatın değerini bilmeyenin biz olduğumuzu anlamamız her zaman mümkündür''

''Aşk geldiğinde ellerinizi açıp, avuçlarınızdaki sıkı sıkıya tuttuğunuz gerçeklerin akıp gitmedine izin verin. O size daha iyisini verecektir''

''Sevgi ve şefkat eksikliğine hiç tahammül edemeyen, bunların ''açıkca'' söylenerek elde edilmesinin ise elde edilenin değerini düşüreceğine inanan kadınların, niye isteklerini düpedüz söylemedikleri ise erkekler için hep bir sırdır''

Yukarıda ki paragraflar Ahmet Altan'ın ''İçimizde Bir Yer'' adlı kitabına ait bazı kesitler. Okurken kimi satırlarda kendimi buldum, kimi satırlarda derin düşüncelere daldım. Kendimi '' Acaba'' ... ''Neden''... ''Neye rağmen''... sorularına cevap ararken buldum. Kiminin cevabını bir çırpıda verebildim kimine takıldım kaldım.

İnsanoğlu karmakarışık bir varlık. Gülerken ağlar, ağlarken güler, severken nefret eder, nefret ederken sever. Vazgeçtim der vazgeçemez, gider gider döner, döndüm der tekrar gider. Böyle gel gitler yaşayarak, duygularımızın elinde oyuncak olur gideriz. Aşk öfke kıskançlık ve özlem konularında hükmümüzü geçiremez oluruz.Bütün kimyamız alt üst olur, kendi kendimizi bile tanıyamaz hale geliriz.

Her insan yaşadığı süreçte bu duyguların birini veya birçoğunu tatmıştır değişik şekillerde de olsa. Ve yaşanan her değişik duygu durumlarında da ortaya ayrı ayrı hikayeler çıkmıştır.

Okuduğum bu kitap, insanoğlunun kendine hükmedemeyip yaşadığı duygu çeşitlemelerini akıcı ve sade bir dil ile bizlere aktarıyor.

Son olarak kitabın arka tanıtım yazısında şöyle diyor;

''Okuyacağınız her satırda kendinize ya da bir tanıdığınıza ait bir duygunun izini, macerasını bulacaksınız. Bu kitabı okurken kendi hayatınızın hikayesini dinleyeceksiniz''

Gecikmeli de olsa ben okudum, okuyamayanlara tavsiye olunur.

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..