Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '15

 
Kategori
Şiir
 

19 Mayıs / Atatürk

 19 Mayıs / Atatürk
 

Alıntıdır


Küçük kızım 7. sınıftaydı. 19 Mayıs haftasında dersine giren Türkçe Öğretmen'i ona bayram kutlamasında görev vermiş ve 19 Mayıs'la ilgili bir şiir ezberlemesini söylemiş. Bir çok şiir kitabı, ansiklopedi ve ders kitaplarını karıştırdı istediği gibi bir şiir bulamadı.

Benim şiirimi ezberle, dedim. Şöyle bir küçümseyici bir bakışla ve alaycı bir gülümseme ile hemen kestirip attı:

-Olur mu hiç ??? " 

Ben fazla üstünde durmadım olayın ve işime geri döndüm. Birkaç saat sonra odasının kapısına vardığımda, kapıyı kapatmış yüksek sesle şiir okuyordu. Kulak verip dinledim. Mısralar tanıdık geldi kulağıma. İçimden güldüm ve hiç ses vermedim. Ertesi gün sınıfta ezbere okumuş.

Öğretmen:

-Çok güzel, şiirin yazarı kim peki? "

Benimki sıkılarak belki de utanarak  

-Annem!

-Aaa, senin annen şair mi ?

-Hayır, emekli, evde oturuyor.

....

Yine İngilizce Öğretmeni arkadaşım bir ödev vermiş. Öğrencinin biri  "Şiir Parkı"ndan bulup şiirimi yazmış ödevine. Arkadaş değerlendirme yaparken adımı görünce, "Herhalde isim benzerliği.Bizim Fatma şiir-filan yazmazdı, " diye düşünmüş. Bir telefon konuşmasında bu olayı bana aktardı. Ben de gayet sakin:

-Benim şiir o kız, ne güzel tesadüf, değil mi? 

-Aaa sen şiir yazıyor muydun, hiç duymadık ya, dedi.

Yazmıyordum ama her şeyin bir ilki - bir zamanı vardır!

İşe yaradı benim şiir.

19 MAYIS

Güneş gib doğdun Samsun'dan,

Karanlık yurdumun üstüne,

Dört taraftan sarılmış vatan,

Düşman düşman üstüne

Gaflet gaflet üstüne..

***

Tek sen vardın dimdik ayakta,

Amasya'da, Erzurum'da, Sivas'ta,

Umudun Türk Ulusu'ydu,

Tek hedefin Cumhuriyet,

Örnek oldu fikirlerin,

Dünyada ezilen tüm halklara,

Kendini adadın yurduna,

Çanakkale'de, Sakarya'da, Afyon'da,

Koştun ölümüne yılmadan,

Gurur duymalı seninle,

Şimdi nefes alan her insan,

***

Türk Gençliği'ne güvendin,

Sağlıklı düşünen nesillerdi hedefin,

Ne kadar dinledik sözünü,

Ne kadar koruduk eserlerini,

Şimdi düşünelim bir an!...

F. Köse Mayıs 2006

 
Toplam blog
: 480
: 2046
Kayıt tarihi
: 27.03.07
 
 

Üstkimliği ile insan, altkimliği yeterince kalabalık birisi; Eş, anne, öğretmen emeklisi. Doğa, H..