Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

"Delikanlı adamın kanunu"nu yazdım

"Delikanlı adamın kanunu"nu yazdım
 

Şaka yapmıyorum, gerçekten yazdım. Nasıl diyeceksiniz, okuyun o zaman...

Bundan bir-kaç ay önce idi. Efe Rakı grubunun diğer ürünlerinden biri olan Çilingir Rakı markası için, bir slogan yarışması açılmış idi. Çilingir Rakı, piyasaya girerken "delikanlı adamın serinkanlı rakısı" konsepti ile raflarda buluşmuştu tüketicisi ile. Reklamlarında da delikanlılığın gerekleri üzerine spontan sloganlar, veciz ifadeler kullanıyordu. İşte, açılan yarışma da delikanlılığın kaideleri üzerine yazılacak birer cümlelik sloganvari kurallar neler olabilir konsepti ile organize edilmişti. Ödüller ise; birinciye plazma tv, ilk beşe giren yarışmacılara da bir yıllık Digitürk-Lig TV üyeliği paketi şeklinde belirlenmişti.

Efendim, tahmin edebileceğiniz üzere bendeniz de yarışmaya iştirak ettim. Ve bir hafta kadar önce sonuçlarla ilgili Elda A.Ş.'den bir mail aldım. Yarışmaya katılan yaklaşık 2500 civarında teklif içerisinde benim slogan da ilk beşe girmiş bulunmaktaydı. Böylece, delikanlılığın kitabını yazma konusundaki ehliyetimiz de geniş katılımlı bir yarışmacı topluluğu içerisinden tescillenmiş oldu. Tabi bu işin mizahi tarafı ama oldukça mutlu olmadım dersem de yalan olur.

Yarışma taahhütnamesinde Lig TV paketi deniyordu. Ben, bugüne kadar hiç Digitürk abonesi olmadığım için, bu ödülü kazansam da kullanmam, bir yakınıma hediye ederim diye düşünmekteydim. Asıl hedef plazma tv idi tabi. Ama o olmadı sağlık olsun, yarışma birincisini de buradan tebrik ediyorum. Ama öğrendim ki komple Digitürk kurulumunu, anten, cihaz ve montajını da firma karşılayacakmış. Ne de olsa serinkanlı, delikanlılar değil mi?

Efendim Elda A.Ş., aslında, 1994 yılında elektrik dağıtım sektörüne girmek için kurulmuş bir firma. Ancak çeşitli bürokratik ve prosedürel süreçlere takıldıkları ve de 2001 yılındaki, rakı konusundaki tekeli kaldıran kanunun da yürürlüğe girmesiyle alkollü içecek sektörüne kanalize oluyorlar.

Kuruldukları ilk yıl üretim kapasitelerini üçe katlayarak çok ciddi bir başarıya imza atan Elda, piyasaya Efe Rakı markasıyla girdi. Daha sonra Efe'nin peşinden; Efe Yaş Üzüm, Çilingir, Sarı Zeybek ve son olarak da Kara Efe markaları, Türk tüketicisi ve Almanya üzerinden tüm Avrupa Birliği ülkelerindeki sevenleri ile buluştu. Tabi bu beş ürünün de kendilerine özgü aroma ve lezzetleri var ancak favoriniz hangisi derseniz ilk sırada Kara Efe'yi, ardından da Efe Rakı'yı belirtebilirim. Kimbilir, belki ödülle birlikte bir seri de ürünlerden hediye gelir, son ve net bir değerlendirme, kıyaslama yaparız.

Evet dostlar, bundan sonra, Çilingir Rakı reklamlarında göreceğiniz, duyacağınız, delikanlılık kurallarına dikkat buyurunuz. Bir tanesi de naçizane, bu yazarınıza aittir.

Sözlerimizi, Efe Rakı'nın sloganı ile bitirelim ve "böyle güzel rakı hiç içmemiştik demeyiniz, kararında içiniz" diyelim.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..