Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '09

 
Kategori
Güncel
 

"KEY" ödemeleri

"KEY" ödemeleri
 

Bizim kuşak iki kere yaşadı bu hayal kırıklığını. "MEYAK" ve arkasından " KEY". ikisi de maalesef "fos" çıktılar.

5664 sayılı yasa ile düzenlenen ödeme şekline göre bir kısım hak sahibi paralarını aldılar. Çıkardıkları listelerde ismi ve alacağı belirlenmiş çok sayıdaki hak sahiplerine ise ( kurumları tarafından gönderilmiş) T C kimlik No. bulunmadığı için ödeme yapılmadı. Bu kişiler hemen çalıştıkları kurumlara bilgi vererek T C kimlik No. larını Emlak Konuta bildirdiklerinde haklarını alabileceklerdi. Bu işlemler yapıldığı ve aradan bir yıla yakın zaman geçtiği halde bu ödemelerin niçin yapılmadığını anlamakta zorluk çekiyorum. Ben şahsen çalıştığım kuruma iki kez giderek, kimlik no: mun gönderilip, gönderilmediğini sordum. Her seferinde gönderdiklerini tekrar ettiler.

Başka aksatan nedenleri bilmediğim için TOKİ'nin niyetini okumaya yönelmiyorum. Ancak şu surunun cevabı verilinceye kadar olumlu düşünmem beklenmemelidir. Sorum şu:

Bir hak sahibinin, çıkardığınız lıstede belirtilen rakamlara itirazı yoksa sıra ödemeye geliyor. Değil mi? Eğer kurumu şu veya bu şekilde size kimlik No. ulaştıramamışsa, kişi bankaya T C No: sunu ibraz ederek veya kimlik fotokopisini vererek parasını çekmesinde ne sakınca vardır. Eğer bu soru yetmemişse ikincisini sorayım:

Bu paralar kesilirken T C No: mu vardı? Neden kurum numarasına itibar edilmiyor?

Bir hak sahibi geliyor kendisini iki veya üç kimlikle tanıtıyor. Kendisine verilen cevap: Bu numarayı kendin getirme kurumun bana göndersin. Kurum "gönderdim" diyor. TOKİ 'den açıklama yok. Haberleri dolaylı yollardan alıyoruz.. Zaman zaman "zarf atılıyor" biz de bilgi sahibi oluyoruz.

Yukarıda yazdıklarım bu konuyu açıklama mahiyetindedir. Yorum yapmadım. Biz hak sahiplerine açık ve net bilgi verilmiyor. İyi ki; TOKİ başbakanlığa bağlı bir kurum. Ben hükümet yetkililerinden bir açıklama rica ediyorum. Böylece kafalarda şekillenen soru işaretleri kalkar ve doğruları öğrenmiş oluruz..

 
Toplam blog
: 163
: 1230
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1941 yılında Trabzon'da doğdum. 1961 Erzurum Yavuz Selim İlköğretmen Okulunu bitirdim. 1965 A..