Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Aralık '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

100. gün 100. yazı özel

100. gün 100. yazı özel
 


Merhaba dostlar,

Milliyet Blog’ta yazmaya başlayalı tam tamına 100 gün olmuş. Bu yazı çok özel bir yazı, çünkü bu yaz aynı zamanda Milliyet Blog’da yazdığım 100. makale. Yaklaşık 4 aylık bir süreç içinde 100 yazıya ulaşmış olduğumu fark edince bir değerlendirme ve analiz yapmaya karar verdim.

Yüz yazının ardından..

Bu yüz yazının haritasını çıkarmak ve analizini yapmak, benim bundan sonraki yazma serüvenimde önemli bir rol oynayacak. Aynı zamanda bu yazıda amacım sizlere Milliyet Blog’taki makalelerim ile ilgili bir harita ve klavuz sunmak.

Yaşama dair küresel perspektifler

Bu köşenin ismi biliyorsunuz “Yaşama Dair Küresel Perspektifler”. Ağırlıklı olarak yönetim, liderlik, işletme ve organizasyon konularına dair makaleler kaleme alıyorum.
Bu macera nasıl başladı?

Binlerce sayfadan süzülen bilgiler

Doktora ve bilim yolculuğunda her gün yepyeni konular öğreniyordum ve öğrendiklerimi dostlarımla hemen paylaşmak istiyordum. Haftada yaklaşık 2000 sayfa İngilizce olarak okuduğumu düşünürseniz, bu kadar okumanın ardından yazmak benim için nefes almak kadar doğal bir ihtiyaç haline geliyor. Hatta yazmadığım zaman içimde bir ızdırap ve sıkıntı hissediyorum.

Yazmak, paylaşmak ve dostluk demek

Üstelik İstanbul’dan ve Türkiye’den uzakta olmanın getirdiği yalnızlık, yalıtılmışlık ve gurbet hisleriyle baş etmenin benim için en güzel çözümü de yazarak paylaşmak. Dostlarımdan da zaten okuduklarımı, düşündüklerimi ve fikirlerimi paylaşma konusunda sürekli ricalar alıyordum. Bunun üzerine Milliyet Blog gibi saygın, çoğulcu, profesyonel, kurumsal ve demokratik bir platformda yazmaya kadar verdim. İyi de yapmışım, bu kararım bana yepyeni dostlukların ve güzel insanlarla tanışmanın kapısını açtı.

100 yazının analizini yaptığımda şunları görüyorum:

Bu köşe, 21. yüzyılda lider olmak için gereken yetkinlikler ve perspektifler üzerine odaklanıyor:

Ortak temalar ve en fazla vurguladığım konular:

• 21. yüzyıla hazırlanmak
• Liderlik
• Holistik bakış açısı
• Sistemci düşünce
• Sosyal yenilik
• Yenilik üretmek
• Küresel trendler
• Yeni organizasyon
• Değişim ve adaptasyon
• Bilgi yönetimi ve sürekli öğrenme
• Sıradışı ve kreatif düşünce
• Ruhsallık
• Umut
• Pozitif bakış
• Sosyal sorumluluk

İyi bir lider, küresel bir perspektife sahip olmak zorunda. İyi bir lider, bilimde son gelişmeleri takip etmek zorunda.

Altın yakalı profesyoneller

Geleceğin altın yakalı profesyonelleri sürekli öğrenmek ve kendilerini geliştirmek zorunda.

Her ay İşletme, Liderlik, Organizasyon, Yönetim, Psikoloji ve Sosyal Bilimler alanlarında BİNLERCE yeni makale ortaya çıkıyor.

Anlam çağı

Artık bilgi çağından anlam çağına girdik. Geleceğin profesyonelleri, bilgiyi çok iyi süzebilen ve anlamlandırabilenler olacak. Bu köşedeki amacım, Türk iş dünyasındaki, sivil toplum kuruluşlarındaki, eğitim kurumlarındaki yöneticiler ve liderler için bütüncül ve küresel perspektifler sunarak onların geleceği ve çağı okuyabimelerine ve bilgiyi anlamlandırabilmelerine katkıda bulunabilmek.

Bilgi verirken umut vermek

Ama bilgi verirken aynı zamanda umut vermek istiyorum. Pozitif değişim başlatmak istiyorum. Hayallerimi paylaşmak istiyorum. Türkiye’mizin küresel platformda en iyi yeri almasını istiyorum. Gelişim ve değişimin motorunun iş dünyasından, eğitimden, üniversitelerden ve sivil toplumdan geçtiğine inanıyorum.

101. yazıda makaleler ile ilgili bir toplu bir değerlendirme ve analiz yapacağım, bu da bir nevi bu köşenin okuma klavuzu olacak.

Türkiye'nin profesyonellerini 21. yüzyıla hazırlamak

100 yazının ardından söyleyebilirim ki bu köşede amacım Türkiye’nin profesyonellerini 21. yüzyıla taşıyabilecek süzülmüş, sentezlenmiş, iyi işlenmiş, evrensel kalitede, yepyeni, küresel ölçekte, pratiğe dökülebilecek, vizyon sağlayıcı, ufuk açıcı ve bilimsel bilgiler sunmak.

Sizin desteğinizle bu köşe evrensel bilgi pınarı olarak yudum yudum bilgi, sevgi, umut ve vizyon akıtmaya devam edecek. Daha nice yüz yazılara!

Saygılarımla,

Fahri Karakaş

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..