- Kategori
- Anılar
Açıkhava bol gıda
Hep açıkhavada çalışmak istemişimdir, herhalde 10 yıldır ofiste çalıştıgımdan bu istegim daha da depreşti. Sokakta vale parking yapanlara bile özlemle bakıyorum. Benim babam esnaftı, marangozdu. Evde kahvaltı edip işe giderdi. iş dedigim, evimizin altındaki dükkandı. Öglen yemegini evde yer, dükkanın önünde tüm esnaf bir araya gelir çay ısmarlarlardı. Çaylar gelir, bir muhabbettir alır giderdi. Yazın tezgah dükkanın önüne atılır, açık havada çalışılırdı. Gelip geçenle laflanır, çaylar, tavlalar arasında günler akardı… Koca koca keresteler kocaman bir kamyonla geldiginde tüm esnaf yardım ederdi. Bir birlik beraberlik vardı.
O zamanlar erkek olmak isterdim. Dükkanda çalışmak onlara dahil olmak isterdim. Dükkana giderdim bişiler yapabilmek için, tabii bana bilimum ayak işleri verilirdi. Talaş toplama, artık tahtaları toplama. Ama ben onların yaptıgı işleri yapmak isterdim, büyük işleri… o küçücük bedenimle… kapı yapıyorlardı mesela, menteşe takayım, vida sıkıştırayım isterdim. Ama erkek olmadıgımdan bana yatırım yapılmazdı. Beni gücendirmezler bir çivi bir çekiç verilir, onu çakardım… O günleri sevgiyle hatırlıyorum…