Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '19

 
Kategori
Dilbilim
 

Adıllar 1

Ben
Sen
O

Biz
Siz
Onlar

         Kişi adılları ile ilgili örnek tümceler 1:
Ben Türkçe Dil Bilgisi öğreniyorum.
Sen Tekirdağ’a gittin mi?
O Bir Güneş Doğuyor şiirini çok beğenmiş.
Biz Türkiye’de yaşıyoruz.
Siz Türkçe biliyor musunuz?
Onlar İstanbul’a gitti.

         Kişi adılları ile ilgili örnek tümceler 2:
Türkçe Dil Bilgisi öğreniyorum.
Tekirdağ’a gittin mi?
Bir Güneş Doğuyor şiirini çok beğenmiş.
Türkiye’de yaşıyoruz.
Türkçe biliyor musunuz?
İstanbul’a gitti.

Ben, Sen, O, Biz, Siz, Onlar kişi adılları; tümcelerde yazılmamıştır. Fakat yine de doğru tümceler oluşmuştur.
Ben, Sen, O, Biz, Siz, Onlar kişi adılları; tümcelerin sonuna yazılmamalıdır. Fakat günlük konuşmalarda adılları hep sonda söylüyoruz.
Ben, Sen, O, Biz, Siz, Onlar kişi adılları; tümcelerin ortasında yazılmamalıdır.

Türkçe’de eril, dişil, ikil özelliği yoktur. Bu bakımdan Türkçe daha kolaydır.
Kişi adıllarının yabancı dillerde eril, dişil veya ikil özelliği olabilir.

Düz tümceler daha iyidir.
Tümceler kısa kısa yazılmalıdır.


Kişi adılları ile ilgili örnek tümceler 3:
Ben yazdım.  
Sen oku.
O dinlesin.

Biz Türkçe’yi doğuştan öğreniyoruz. Fakat Türkçe Dil Bilgisi’ni okulda öğreniyoruz.
Siz ana dilinizi kaç senede öğreniyorsunuz?
Onlar ana dilini doğru bildiğini sanıyor.

Ramazan Gülsen

 

 
Toplam blog
: 205
: 266
Kayıt tarihi
: 10.06.12
 
 

Tekirdağ, 02.01.1961 doğumluyum. İstanbul'da yaşıyorum. Evli, 3 çocuk bâbâcânıyım. Türkçeci, muha..