Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ahududu ve Çilek karışımı Reçel

Ahududu ve Çilek karışımı Reçel
 

BAHÇEMDEKİ AHUDU


Fethiye’deki bahçemde ahududular ve çilekler çok güzel olmuş. Ahududu ve çilekleri toplayıp ikisinin karışımından, reçel yaptım çok güzel oldu.

YAPILIŞI,

2 kâse ahududu, 1 kâse çileği 1 kaşık sirke konulmuş suda 10 dakika beklettikten sonra, başlarını temizleyip, örselemeden iyice yıkadıktan sonra süzdüm. 5 kâse şekeri üzerine ekleyip, 2 saat beklettikten sonra, ateşe koydum Üzerine 1 fincan su koyup bir taşım kaynadıktan sonra, tel süzgeçten süzüp, karışımı bir kâseye aktardım. Tenceredeki şekerli karışımı kaynamaya koyup, yarım limon sıktım. Kısık ateşte kaynayıp şeker ağdalanınca, ahududu ve çilek karışımını tencereye döküp bir taşım kaynattıktan sonra tencerenin altını kapattım. Güzel değişik bir reçel oldu. Eyer reçel sulu ise yayvan bir borcama koyup, üzerine bir tülbent örtüp toz almayan güneşli bir yerde 2 gün bekletebilirsiniz. Denemenizi tavsiye ederim.

 

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..