Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '20

 
Kategori
Güncel
 

Amerika'da corona testi

 Bugün 9 Nisan,

 Bir gün daha geçirdik. Artık bu yaşama alıştım galiba. Sabah kalkıp kahvaltı etmek, çay içmek ve sonra kahvemi yapıp yazmaya oturmak hergünkü yaptıklarım oldu. Bu sabah bir farklı olay oldu. 

 Evvelki gün instegramda gördüğüm Çakırbeyli Çiftliği Aydın'dan enginar ısmarladım. Hemen telefon geldi ve isteği teyid ettiler. Ardından ertesi sabah yani dün kargo şirketinden mail geldi. Enginarlarınız yola çıkıyor diye. Bu arada kargo ücreti de yok. Bu sabah uyurken kapı zili ile uyandım. Bu aralar eve kimse gelmediğinden ve kapı zili hiç çalmadığından acaba rüya mı görüyorum diye düşündüm bir an. Hayır rüya değildi. Kapıya gelen kargo elemanına seslendim kapıya bırakın diye. Sonra aklıma geldi. Para koyacaktım sepete. Kapıyı araladım ve parayı attım dışarı. Bu arada kargo elemanından özür dilemeyi unutmadım. Bu ufak açıklıkta kargo elemanının eldivenlı ve maskelı olduğu dikkatimi çekti.

 Karton kutu içinde gelen enginarları bir süre sonra çamaşır suyu ile hazırladığım sprey ile dezenfekte edip arka kapalı balkona aldım. Sanırım 48 saati orada geçirecekler, sonra derin dondurucuya terfii edecekler .

 Bu sabahın aktivitesi bu olaydı.

 Dün Burcu'nun testi ile eğey heyecan çektim. Burcu iki gün önce bir öksürüğün başladığından bahsetti. Ben de hepimizde bu tür şıkayetlerin olduğunu ve zencefilli bal yiyip, öksürük çayı içerek bir süre beklemesini tavsiye ettim. Atesi yoktu ve hafta sonu çocuklarla bahçeye çıkmıştı. Muhtemelen terli rüzgara gelip üşüttüğünü veya alerjik bir olay olduğunu söyledim.

 Dün öğleden sonra biraz uzanayım dedim ve bir uyandım ki saat 18.11.Yani Burcuların orada saat 10 u geçiyor sabah. Burcu bu saate kadar beni aramamızlık etmezdi. Hemen aradım cevap verrmedi. Ebru'yu aradım senın haberin var mı diye. Onun da haberi yoktu.

 Ben devamlı yazmaya başladım cevap ver diye. Bir cümle geldi. Hasteneye teste gidiyoruz, sonra arayacağım seni diye. İnanın o an kalbimin duracağını hissettim. Burcu hepımızden gençti ve tahminen bir aydır evden çıkmamıştı. Bu arada tek risk avukat olan eşi mahkemeye falan gidiyordu,  bir de kapıya Puplıc Market aışveriş getiriyordu.

 Bır saat kadar ben evde ne yapacağımı bilmeden dolaştım durdum, Nihayet bu süre sonunda telefon çaldı. Arayan Burcu'ydu. Hasteneye gittiklerini ve test yapıldığınısöyledi.

 Pensacola Sacret Heart Hospitalın bahçesine devasa bir çadır kurulduğunu ve corona şüpheli hastaları hastaneye hiç sokmadan arabanın içinde burada test aldıklarını daha önce anlatmıştı Burcu.

 İşte Burcu ve eşi de hastaneye telefon açıp isimlerini yazdırıp bu test kuyruğuna girmişler. Sıraları geldğinde arabaya yaklaşan koruma giysili sağlık görevlileri uzun bir çubuğu burnuna sokup test nümunesini almış. Biraz acımış ama esas arabanın arkasında oturan Christopher şok olmuş. Düşünsenize korkunç giysili adamlar annesinin burnuna bir şey sokuyor. Çocuk bu travmayı yıllarca nasıl atlatır bilemem.

 Test sonucu 7 ile 10 günde çıkacakmış. Bu arada hiçbir şey yapmıyorlar. Ülkemizde 15 dakikada çıkan testleri söyledim ben. Amerika'da yokmuş o testlerden. Sanırım bu 15 dakikalık testler Çin menşeli. Amerikalılar Çinlileri pek sevmezler. Onun için onların testlerını kullanmıyorlar galiba. Adamların bir bildiği vardır. Ne de olsa 'in the world'.Yanı Dünyanın en güçlü ülkesi onlar. Ben söylemiyorum. Onlar söylüyor.

 Daha sonra eve dönen Burcu bu süre zarfında eşinin de karantinada olduğunu ve evden çalışacağını, kendisinin de ev ahalisine  maskeli yaklaşacağını söyledi.

 Takriben bir saat sonra Burcu gene aradı. Bu sefer araba kullanıyordu ve yalnızdı. Doktor arkadaşı çağırmış ve gel dinleyeyim sırtını demiş. Gitti. Arkadaşı otoparkta dinlemiş Burcu'yu. Sonuç ciğerlerin, bronşların sağlam, anladığım kadarı ile bu alerjik bir öksürük,mevsimsel demiş. Bir alerji ilacı yazmış.

Atesi yok, kronik bir rahatsızlığı yok, nefes darlığı yok ve corona riski çok az. Zaten kendisi de' Ben mikrop almışsam herkes alabilir' diyor.

 Anlayacağınız dün çok heyecanlı bir gün geçirdim. Umarım herşey çok iyi olur.

 Sadece benim ve ailem için değil herkes için herşey çok iyi olsun. 

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..