Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '14

 
Kategori
Şiir
 

Anlaşılmamak Mesnevisi

Anlaşılmamak Mesnevisi
 

Cinler periler hep başıma üşüştüler demek ki çağrı var/Vız vız diye durmadan bir şey söylüyor dağdaki arılar/Çıktım ülkeyi seyran ettim her yerde nice tembeller/Yerlere halılarsermişler üzerinde kadeh


 Cinler, periler hep başıma üşüştüler demek ki çağrı var
Vız vız diye durmadan bir şey söylüyor dağdaki arılar.

Çıktım çok ülkeyi seyran ettim her yerde nice tembeller
Yerlere halılar sermişler üzerinde kadehler mey çekerler.

Bre şaşkın, bu nasıl  nev-i beşer durmadan yolundan şaşar
Laf anlamaz, söz dinlemez derdleri başından çoktan aşar

Hey benim köse sakalım sen değirmenlerde ağarmadın
Çaldın, söyledin, naatlar yaktın hiç kimseye anlatamadın.

Fani olan bu dünyada, tek kalan yarin söylediği sada imiş
Onu sonsuz takdir eden bir tek şehsuvar ile şu zavallı İbiş

Sana ne söylesem boşuna, dert anlatmak nice boşa gider
Terkine bir borazan bağlasam, eşek buna bakıp ne söyler.

Bizim eşek de bu kadar bağırsa bazıları onu vüzera sanır
Yükleri üzerinden salıp, başına da üç tuğlu bir sarık alır.

Hey dünya dönersin ama niye dönersin sen de bilmezsin
Eşeğin terkisine bir sürü koymuşlar, bunlar ne demezsin.

Dai vazgeç doğrulardan alemin peşinden git haceti bulursun
Bütün varlığını oraya dök, gör bak dertlerinden kurtulursun.

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..