Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '14

 
Kategori
Anneler Günü
 

Annelere saygı

Annelere saygı
 

Güzide Gülpınar ve eşi Dr. Bibal Taranoğlu ( 1922- 30.12.2013 )


Mayıs’ın ikinci haftasında gelecek Pazar günü Anneler Günüdür. Bugünün tüm annelerimize hayırlara vesile olmasını diliyorum. Aramızdan ayrılmış olanlara Allah’tan rahmet, hasta olanlara acil şifalar ve diğer tüm annelerimize sağlıklı günler diliyorum. Anneler Günü münasebetiyle annelerin eli öpülür, hal hatırları sorulur ve çam sakızı çoban armağanı bir şeyler alınır.
 
Hastanede v.s. gibi yerlerde hasta olanlar varsa mutlaka ziyaret edilir. Aramızdan ayrılanların mezarları ziyaret edilir, manevi ruhlarına Fatihalar, Yasinler okunarak ruhları şad edilir. Elbette ki anne hakkı bu şekilde ödenir mi? Ödenmez tabi… Ama biraz olsun gönülleri alınır.
 
Kur’an-ı Kerim’de şöyle bir ayet vardır; Biz insana anne ve babasını tavsiye ettik. Onun ( memeden )  ayrılması da iki yıl içinde olmuştur. Onun için biz insana bana ve ana - babaya şükret, en sonunda dönüş banadır diye öğüt verdik. ( Lokman: 14 )  
 
Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed ( A.S. ) ise bir sözünde şöyle der: Cennet anaların ayakları altındadır.
 
Bilmiyorum başka söze gerek var mı?
 
Bir gün yine birisi Resûlullah’a sorar: Ben kime iyilik yapayım? Resûlullah Efendimiz “ Annene” der. Sonra tekrar kime iyilik yapayım” der, yine” annene “ der. Bir daha kime iyilik yapayım deyince. Peygamberimiz ancak üçüncü seferinde “ babana “ diye cevap verir. Burara bile dinimizde anneye nedenli değer verdiğini anlamak mümkündür.  Şunu utmayalım ki senenin sadece bir günü içinde annelerimize saygı göstermek değil, senenin 365 günü annelerimize hizmet ve ilgi göstermek gerekir. Bunu böyle bilmeliyiz.
 
Ben bunları yazarken bir şairin şu sözleri aklıma geliverdi:
 
Ana başa taç imiş
 
Her derde ilaç imiş
 
Bir evlat bir pir olsa da
 
Tek anneye muhtaç imiş…
 
Bir de atalarımızın söylediği bazı sözleri vardır, örneğin:
 
Ağlarsa anam ağlar, gayrisi yalan ağlar,
 
Ana gibi yâr, vatan gibi diyar olmaz,
 
Hiçbir şey annenin sesine benzemez…
 
Annelerimiz için yüzlerce, binlerce birbirinden daha güzel şiirler yazılmıştır. Ünlü şairlerimizden Necip
 
Fazıl Kısakürek’in  “Anneciğim”  adını taşıyan bir şiirini sizlerle paylaşmak istiyor ve Anneler Günü
 
münasebetiyle tüm annelerimize selam ve saygılar gönderiyorum.
 
ANNECİİĞİM 
 
Ak saçlı başını alıp eline,
Kara hülyalara dal anneciğim!
O titrek kalbini bahtın yeline,
Bir ince tüy gibi sal anneciğim!
 
Sanma bir gün geçer bu karanlıklar,
Gecenin ardında yine gece var;
Çocuklar hıçkırır, anneler ağlar,
Yaşlı gözlerinle kal anneciğim!
 
Gözlerinde aksi bir derin hiçin,
Kanadın yayılmış, çırpınmak için;
Bu kış yolculuk var, diyorsa için,
Beni de beraber al anneciğim! ...
 
Necip Fazıl  KISAKÜREK (1926 ) 
 
*****************************************************
Not:
Benim aynı zamanda manevi anem olan ve onunla her zaman gurur duyduğum edebiyatçı, şair ve yazar Güzide Gülpınar Taranroğlu  30. Aralık 2013 günü Ankara'da  aramızdan ayrıldı. Koca 35 yıl Gülpınar Aylık sanat ve kültür dergisini çıkardı. Ölünceye kadar Türk kültürüne hizmet etti...Her yıl  Anneler  Günü'nde  mutlaka onu arar , hal-hatırını sorar ve   teleıonla  O'nunla  konuşurdum.  Ne yazık ki bu yıl Anneler Günü'nü kuitlayamadık. Artık O'da  Aşık Veysel'in   " Benim sadık yarim kara topraktır" dediği   kara toprakta huşu içinde  yatıyor.  Işıklar içinde yatsın...Güzide Gülpınar Taranoğlu annemize  Allah'tan rahmet mekanı, cennet olsun ve tüm sevenlerine  başsağlığı diliyorum...
 
Abdülkadir Güler 
 
10-05-2014- Söke
 
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..