Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Arayış;

Arayış;
 

İster kendimiz tarafından, ister başkaları tarafından olsun, bir dönem yaşadığımız olaylar gün yüzüne çıkmak, çıkarılmak istenir.
Bazen, kimse sormadan, ben bunları yaşadım bunları hissettim der gibi haykırmak isteriz.
Bunları yaparken, korkarak ama tedbirli, riskin kaldırabileceğimiz kadarına sahiplenerek, olaylardan minimum zarar ile çıkma telaşı içinde oluruz hep. (Kaldıramayacağımız kısımlar değil tabi kastettiğim.)
Bunun için değilmidir zaman zaman anılarda sek sek süren yolculuğumuz!

Bazen hiç umulmadık bir olay ile beklenmedik dostlar pervane olur etrafımızda.
El, bellediğimiz insanlar sahiplenir bizi.
Yıllar geçse de aradan, ne unutulur bizi kurda kuşa yem olalım diye bırakanlar!
Ne’de unutulur ekmeğini, mekânını, duygularını bizimle paylaşanlar.

Bazen gözlerinde görürdüm, yaptığı iyiliği pervazsızca ortalık yerde konuşan ucuz insanları "ben sana sahiplendim" diyebilmek için can atanları.
Sokak ortasında bırakanlar ise, araya girmek isteseler de duyacaklarından korktukları için başı eğik, sessizce, aptalı oynamayı yeğlerler.

Belli bir saatten sonra;

Evvela intiharı düşündüm!

Korktum, Karadeniz'in heybetinden

Sonra ormana kaçtım

Korktum, ormanın gizeminden

Sonra, "ölmüş eşek kurttan korkmaz" derler dedim ne olursa olsun.

"Delirmiş" dedi korkularım; bu kez onlar kaçtı benden!

Yıllar sonra, şimdi çoluk çocuğa karışıp, hayata alıştım.

Bazen dostların gönül dergâhında, hoş sohbet olup yanaştım.

Kifayetsiz kelimelerin gazabından korktum, kaçtım.

Bazen düşmanım olduğunu öğrendiğim birilerine şaştım!

Fethedilmeyen gönüllerin düşmanlığından sığınacak, limanımızda sıcak bir teknenin olmasını dileriz her daim. Bizi koruyacak ve gerektiğinde tüm kötülüklerden uzaklaştıracak.

Umulmadık biri tarafından uzatılacak sıcacık bir dost elinin dünyamızı değiştirmesini isteriz zaman zaman.
Çaresiz başımız eğik, martılarla sohbet eder eli boş döneriz çoğu zaman...

“Zayıf, daima adalet ve eşitlik ister, hâlbuki bunlar, kuvvetlinin umurunda değildir.”

(Aristo)

Resim: unfinishedceremony.wordpress.com

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..