Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Aşk dediğiniz yenir mi!?

Aşk dediğiniz yenir mi!?
 

Ben buarada herkesin merak ettiği AŞK meselesi hakkında yazacağım… Ama ben, her yerde olduğu gibi bloglarımızda da yer alan “ aşk içimizi titretir, aklımızı başımızdan alır, bizi başka bir şey düşündürmez olur, o kişiyi elde etmek için herşeyi bize yaptırır, gözümüzü kör eder” " ah! o ne ulvi bir duygudur" gibi beylik lafları burada etmeyeceğim. Benim işim fal açmak değil... Ben NEDEN? diye soranların tarafında yer alan biri olarak, bu AŞK ne işe yarar sorusunun cevabını vermeye çalışacağım…

Aşk tesadüfleri sevmez!...
Aşk metafizik bir şey değildir. Birçok bilim insanı aşkın kökenine inememiştir. Bu durum, bizdeki akademyanın disiplinler arası okumalara pek meraklı olmamasından kaynak alıyor olabilir. Bu konuya psikoloji farklı, sosyoloji farklı bakar... felsefe başka antropoloji başka bakar. Ben hukukçuyum ama antropoloji okumayı çok severim. Yazılarımı takip edenler bilirler. Pek çok ilkel insan davranışı belli bir işlevi yerine getirmektedir.

Evet gelelim AŞK nedir, neye hizmet eder sorusunun cevabına… Benim kişisel görüşüm şudur: doğada herşey nesillerin devamı esasına göre programlanmıştır. Üreme güdüsü bugün bile pekçok davranışımızı yönlendirmektedir (merak eden diğer yazılarıma bakabilir.).

DOĞA HİÇBİR ŞEYİ TESADÜFLERE BIRAKMIYOR ASLINDA. Herkesin cevabını bildiği bir sorudur. Dişi ve erkeğin yakınlaşmalarında, kur yapmalarında üreme güdüsünün etkisi var mıdır yok mudur? cevap: elbette vardır...

Pekiii, taraflardan birisi "ı-ıh olmaz" dese, diğeride "peki napalım bende küstüm, vazgeçiyorum" derse, orada neslin devamı tehlikeye girer mi girmez mi?

İşte AŞK bu nedenle vardır. Sen istesen de istemesen de ben seni istiyorum demektir AŞK... Israrla talep etmektir... Elde edilmezse aşkın şiddeti artar. Bu, soyun devamı için gerekli olan akılcı bir mekanizmadır.

Tıpkı insanın korktuğu ya da heyecanlandığı an salgıladığı adrenalin gibidir aşk.. Korktuğumuzda kan beynimizden çekilerek bacaklarımıza iner, çünkü o sırada gereken şey düşünmek değil korku verici nesneyle SAVAŞMAK ya da KAÇMAKTIR. Salgılanan adrenalin ve kan basıncı, savaşmak veya kaçmak için gerekli JET enerjisi işlevi görür... Korkulan şeyden uzaklaşıldığında her şey normale döner.

Bu durum, AŞKın genellikle arzu edilen kişinin ELDE EDİLMESİNDEN sonra sönmesini ve giderek yokolmasını da açıklar. Kişi elde edilmiştir çünkü... Nesil devam edecektir...

AŞK, görevini tamamlamıştır:))

Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 34
: 4474
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Kendimi bildim bileli hiç saf su içmedim... ÇAY benim abu hayat suyum... İnce belli bardakalar çabuk..