Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '13

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Balıkesir trafiğine çözüm; 6 Eylül Toplu Taşıma Merkezi

Balıkesir trafiğine çözüm; 6 Eylül Toplu Taşıma Merkezi
 

Balıkesir’in en büyük sorunlarından birisi “Trafik Sorunu” dur. Giderek de çekilmez hale gelmektedir. Eğer önlem alınmazsa önümüzdeki yıllar sorun daha büyük boyuta taşınacağı gibi giderek hayatımızı daha fazla zorlaştıracağı açıktır.

Önceki Ak Parti  Belediyesi döneminde trafik sorunun çözümü adına son derece radikal trafik düzenlemeleri yapılmıştı.

Bu kapsamda dolmuş, minibüs, otobüs gibi toplu taşıma araçlarının şehir merkezine girişi engellenmiş ve eski otogarın yeri Toplu Taşıma Merkezi olarak düzenlenmişti. Keza şehir merkezin başta olmak üzere Bağlar Sokağı, Altay Caddesi, Tarlabaşı Caddesi, Demirciler Caddesi vesair bir çok cadde tek yön olarak düzenlenmişti. Yine kaldırımlar genişletilmişti.

Her köklü değişiklik ilk etapta alışılagelinin düzenin değişimine uyum sağlamada memnuniyetsizlikler oluşturur. Ak Parti Belediyesinin bu düzenlemeleri o yıllarda memnuniyetsiz bir kitle yaratmıştı.

Bu nedenle beş yıldır şehrimize yöneten MHP Belediyesi Başkan adayı bu memnuniyetsizlikler üzerine seçim kampanyası düzenlemiş ve trafik düzenini eski hale getireceği sözünü vermişti. Belediye Başkanı İsmail Ok seçim sathında verdiği sözlerini tutsaydı minibüs, otobüs, taksi dolmuşlar yeniden şehir merkezine girecek tek yönlü yollar yeniden çift yönlü hale gelecekti.

Muhalefette konuşmak, bol bol vaatlerde bulunmak kolaydır. İsmail Ok seçimi kazanıp koltuğa oturunca gerçeğin ve sorumluluğun konuşmak kadar kolay olmadığını anlamış oldu ve verdiği sözleri yerine getirmemek zorunda kaldı. İyi ki de böyle yaptı.

Mevcut Belediye yönetiminin beş yıldır trafik sorunu çözümü adına hiçbir düzenleme yapmaması Balıkesirliler adına büyük bir talihsizliktir.

Üstelik görev döneminin sonlarına yaklaşırken trafik sorununa çözüm yerine yeni sorunları oluşturacak Milli Kuvvetler Caddesi’nde yayalaştırma çalışması yapılmaktadır. Bu düzenleme ile caddeye alışveriş, banka ve diğer kurumlardaki işler için araçlarıyla gelmek zorunda kalanların araç girişi engellenince araç trafiği açısından nasıl alternatif çözüm öngördüklerini bilmiyoruz. Aslında böyle öngörü ve çözüm olmadığı açık.

Balıkesir’in en yoğun biçimde trafik yükü eski İzmir-Bursa yoludur…Trafik bu yol üzerinde sürekli sıkışıktır.

Bu sorun trafik lambaları ile çözülmeye çalışılmaktadır. Emniyet Müdürlüğü kavşağından itibaren her yüz metrede hatta bazen elli metrede bir trafik lambası vardır ve bu lambalar SSK kavşağına kadar 13 adettir. Artık trafik lambaları kendileri ayrı bir sorun haline gelmiştir.

Bu yol üzerinde bulunan kavşaklardan en yoğun trafik yükü olan kavşaklar Hükümet Kavşağı, Gar Kavşağı ve Otel Basri kavşağıdır.

Şehir Merkezi gerek yaya olarak gerekse araçlar ile bu yol ve kavşaklardan toplanıp dağılmaktadır. Üstelik Toplu Taşıma Merkezi de bu yol üzerinde Gar kavşağının üzerindendir.

Bu yol ve kavşaklar üzerindeki trafik yükünü azaltmadan Balıkesir’in trafik sorunu çözümlenemez.

Bunun için bu üç kavşakta araçların geçişi için alt ve üst geçitler yapılaması zorunlu hale gelmiştir. Zaten beş yıl önce seçim vaadi olarak mevcut Belediye Başkanı İsmail Ok da  buralarda kendi ifadesiyle “Battı çıktı” sözü vermiş ve beş yıldır hala yapılmadığına göre bu sözünü de unutmuş gözüküyor.

Alt ve üst geçitler yanında bence yapılması elzem olan bir düzenleme “ALTI EYLÜL TOPLU TAŞIMA MERKEZİ” dir. 

Balıkesir merkez ilçesi artık ilçeden oluşmaktadır. Hükümet Binası Kavşağından başlayarak Bursa yolu bu iki ilçenin sınırı konumundadır.

Bütün trafik yükü bu yol ve kavşaklar  üzerindendir. Bu yol ve kavşaklardan araç yükünü azalttığımız takdirde büyük bir rahatlama ortaya çıkacaktır.

Bu yükü azaltabilmenin yolu da iki ilçenin toplu taşıma araçlarını ayırmaktır.

Eski Lunapark alanı “Altı Eylül Toplu Taşıma Merkezi” olarak düzenlemek en akılcı yoldur. Bu sayede Altı Eylül İlçesi sınırlarında kalan Mahalleler ve köylere ait toplu taşıma araçları şehrin bütün yükünü çeken kavşak ve Bursa-İzmir Yolu(Vasıfçınar Vaddesi) ne hiç girmeyecektir.

Üstelik burası şehir Merkezine yakınlığı itibariyle kullanım açısından elverişli olduğu gibi altına yapılacak Otopark ile özel araçların da Vasıfçınar Caddesi’ni ve bu kavşakları kullanmasını ve şehir merkezine girmelerini gerektirmeyecektir.

Halen Demirciler Caddesi bölgesi ile Çardaklı bölgesi Köy Minibüsleri için toplanma merkezi olarak kullanılmaktadır.Bu durum ayrı bir trafik sorunu ve zaten sıkışık olan bölgeye yoğunluk oluşturmaktadır.Karesi ilçesi Köylerine ait topğlu taşıma araçları Karesi Toplu Taşıma Merkezi'ne, Altı Eylül İlçesine ait Köylerin toplu taşıma araçları Altı Eylül Toplu Taşıma Merkezi'nde toplanmak suretiyle hem bölgenin trafik yükü azalacak hem de bu alanlar kent yaşamı için kullanışlı bir biçimde düzenlenebilecektir.

Eski Lunapark alanı üzerine mülkiyet sahibi Vakıfların Otel projesi Balıkesirliler tarafından istenmemekte bu nedenle bu alan atıl durumdadır. Mülkiyetin Belediye takası becerikli Belediye yönetimleri sayesinde ne kadar kolay olduğunu Kervansaray arazisi takasıyla geçmişte görmüştük.

Bu alan önerdiğimiz biçimde düzenlendiği takdirde şehir merkezindeki, Vasıfçınar caddesi ve üzerindeki kavşaklardaki trafik yoğunluğunu yarıya indireceği açıktır. Ayrıca ayrı Belediye yönetimleri denetimleri ve sorumluluk alanları olan iki ilçe kavramına artık alışmamız ve ayrı ayrı düzenleme ve çözümler yapmaya alışmamız gerekiyor.

 
Toplam blog
: 178
: 1496
Kayıt tarihi
: 01.10.07
 
 

Balıkesir doğumlu.1990 İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mezunu. Balıkesirspor Kulüp Yöneticili..