Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bas gaza aşkım, bas gaza

Bas gaza aşkım, bas gaza
 

Şu anda saat tam gece yarısını göstermekte. Ve İzmir’in Karşıyaka ilçesi sınırlarındaki bir sokak, tam anlamıyla bir açık hava diskosu görünümünde. Yüksek sesli müzik yayını, tüm semti kıpır kıpır ettirmekte. Vatandaşın biri sünnet düğünü yapıyor. Ama ne düğün...


Bir kere müthiş bir müzik grubu ile anlaşmış. Benim bile bilgisayarın başından kalkıp, gidip sokak ortasında döktüresim geliyor vallahi. Sokak düğünlerinden çok alışık olduğumuz “<ı>caney caney caney, işte meydaney”, ardından da “<ı>Mardinkapı şen olur ley leeey, ley leey” konsepti ile artık içimize bö getirmiş vatandaşlarla alakası yok bunların.


Bir kere söyledikleri parçaların canını çıkarıp, içine etmiyorlar. Ellerinden geldiğince hakkını vermeye çalışıyorlar. Neler söylemediler ki? Türküler, halaylar, zeybekler, kaşık havaları, Türk sanat müziği eserleri, roman havaları, pop şarkıları...Bir de sıkı cd ya da mp3 koleksiyonları var, belli.


Düğünün gençleri, yabancı pop şarkılar istemişler. Onu bile çaldılar vallahi. Bak şimdi, çiftetelli vurmaya başladılar. Hem de caanım Adana çiftetellisi. Yok dayanamayacağım ben, müsaadenizle efendim. İki gerdan kırayım da geleyim ben.


Harmandalı’na zaten dayanamadım hiç hayatımda, bu gece de öyle oldu. Bu kentin havasından, suyundan mıdır nedir bilmem; Harmandalı zeybeği çaldığında, toprağına diz vurmayanı, gönül evinden vurur bu şehir. Haydi bre efeler...


Ben böyle bir düğün çok az gördüm dostlar. Bir kişi mi yerinde oturup da oynayanları seyretmez yahu. Herkes pistte. Pist dediysem, yolun ortasında yani. Biraz önce “<ı>aman bre deryalar” eşliğinde göçmen halayı çekiyorlardı, şimdi de “<ı>kara üzüm habbesi”nde kurt döküyorlar.


Bas gaza aşkım, baz gaza...Sevgilimi koluma takarım, Bebek’te birkaç tur atarım...Ve işte Kasap Havası...Kalk git havası yani. Tüh galiba bitiyor düğün. Şarap ta öyle...


İşte final parçası: Hani benim elli de gram pırasam, üç mum yaksam Konyalı’yı oynatsam vay vay...


Gidip bu adamları alınlarından öpeceğim şimdi. Sokak ortasında müzik yapan bu düğün şarkıcıları, Allah’ına kadar “<ı>ham çökelek” söylüyorlar şu anda vallahi. Ya huuu...


Bu yazı burada biter dostlar...Final final diyorlar, sonu gelmedi bir türlü ve şimdi de en helalinden dokuz sekizlik roman havası çalmaya başladılar. Ve bize de farz oldu, sokağa inip topal sarhoş havasının hakkını vermek, n’olur kusura bakmayın emi...


Sabah olur erken kalkar, cama çıkar çalım satar; a be şugarıım, canım Romanım heeeyyyy...



@Geçen sene bugün "MHP Seçmenine Soruyorum: Sızı Var mı, Sızı?": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=60610

@Geçen sene bugün "Meyveli Şaraplar Konusunda Bir Bilgi Notu": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=60490

@Geçen sene bugün " 'Alamancı' Faslında Son Perde": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=60480

@İki sene önce bugün "Bahtiyarsın Ey Kelebek": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=5517

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..