Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '11

 
Kategori
TV Programları
 

Behzat Ç.’yi çok seviyom la...

Behzat Ç.’yi çok seviyom la...
 

Psikolojisi travmalı da olsa, onca darbeye rağmen hayatı çok ciddiye almayan ama hayatın içinden langır lungur bir adam.

Argo konuşuyor, ağzından küfür düşmüyor, maço mu maço, suratında karanlık bir ifade, ama bir o kadar da doğal, o kadar içten ve o kadar da yürekli.

Bu hırpani başkomiser, Behzat Ç…bir dizi kahramanı, bir fenomen ama sahici bir fenomen.

Başka dizilerdeki yapay aşklar, entrikalar, sosyete, yıkılmışlıklar, kasım kasım kasılmalar yok bu dizide. Emrah Serbes'in “her temas iz bırakır” ve “son hafriyat” romanlarının kahramanı Behzat Ç. romanlardan olduğu gibi diziye yansıtılmış. Son zamanlardaki en gerçekçi dizi, küfürlerini bile seviyorum la…

Ya onca maçoluğun arkasındaki yüreğe ne demeli? Harbi bir adam bu Behzat Ç…vicdanlı, kadına saygılı, sevgili, çok insan.

Behzat Ç. gerçek ama diğer karakterler de en az onun kadar gerçek… Harun, Akbaba, Hayalet, Savcı Esra, Bahar, Şule.

Behzat Ç. dizisi klasik bir polisiye değil zira alışıldık polisiye dizilerin sınırlarını zorluyor. Tüm dizi karakterleri alengirli sözler sarfetmeden, filozofça diyologlar kurmadan, en doğal halleri ile varlar. Behzat Ç.’nin kendine has bir tarzı söz konusu, ABD özentisi değil, ben bunu çok takdir ediyorum. Yönetmen iyi bir iş çıkarmış.

Argo söylemler, akılcı ve çok komik espriler, doğal davranışlar, kadın-erkek ilişkilerindeki naif göndermeler, politik mesajlar, polis teşkilatı içindeki çekişmeler…tüm bunlar o kadar sahici işleniyor ki, son zamanların en çok izlenen dizisi olmaya aday.

Bir de işin Ankara yönü var…diziyi sevmemdeki nedenlerden birisi de bu. Bölümdeki mekanlar, sokaklar, Çankaya, Karum, ODTÜ, Tunalı, Sakarya, Ulus…hatıralarımdan diziye yerleşmiş, bir bir karşıma çıkıyorlar. Merakla ve özlemle izliyorum.

Savcı Esra…hayranım o kadına. Geçtiğimiz bölümde öyle bir laf etti ki!...

“Dünya'nın ekseni yerinden oynadı Behzat, 12 santim kaydı, sen bana 1 santim yaklaşmadın... mutsuz olalım, ben seninle mutsuzluğa da varım'' sözleri ile favorim oldu.

Eskiden dizilere çok fazla takılmıyordum, ancak Behzat Ç’nin hastası oldum, her Pazar akşamını iple çekiyorum.

Hele şu sahne yok mu… bi sus bi izle la…


İz Bırakanlar Unutulmaz - Behzat Ç. 30. Bölüm sonundan

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..