Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Eylül '07

 
Kategori
Heykel / Seramik
 

Ben öyle heykele karşıyım demek

Ben öyle heykele karşıyım demek
 

Antalya’nın Kemer ilçesinde “aşk yağmuru” isimli müstehcen bir heykel dikilmiş.

Sanat ve özgürlüğü temsil ediyormuş!

Karşı çıkarsanız sanata ve özgürlüğe karşısınız demektir.

Şimdi siz sokak ortasına getirip öyle bir şeyi dikeceksiniz.

Halkın toplumsal değerlerine karşı duyarlılığını göz ardı edeceksiniz.

Rahatsız olanları da aklınıza gelen ( aslında kendinize yakışacak olan) ne kadar söz varsa itham edeceksiniz.

***

Böyle şeyleri görünce çoğumuz çekiniyor.

Karşı mıyım desem değil miyim desem diyerek.

Karşı olduğunu söylese sen sanata karşısın diyerek topa tutacaklar.

Böyle bir şeyde buna hedef olmaya değer mi?

Birileri de var ki onlar için zaten fark etmiyor.

Toplumu ger de nasıl gerersen ger.

Gerdikleri şeyin bağlama teli olduğunu sanıyorlar.

Fakat öyle de olsa akort bozuluyor.

Kendilerini ilerici çağdaş sınıfına koyuyorlar.

Bunlar başkalarının mutluluğunu çalarak mutlu olmaya çalışanlar gibidir.

İşleri güçleri budur.

Varsa yoksa belden aşağı düşünmektir.

Aşk deyince akıllarına sokak ortasında dudak dudağa öpüşmek, biraz ileri giderek sevişmek gelir.

Bunlar aşkın hayâsını da bozarlar.

Çünkü aşktan anladıkları et -kemik ve şehvet aşkıdır.

Bunlar ruhtan anlamazlar.

Anlatmaya çalışsanız da anlamazlar.

İnatçılıkları bilmedikleri için değildir.

Bilirler hem de çok bilirler.

Dedim ya iş bilmekle kalmıyor.

***

Ben de böyle sanata karşıyım.

Sanat demek bazı aymazların anladığı gibi seks yontularından ibaret değildir.

Onu oraya kim dikmişse götürsün evinin bahçesine diksin.

Hatta yatak odasına.

Onu savunanlara da birer tane hediye göndersin.

Kimsenin hak ve hukukunu çiğnemesinler.

Özgürlüklere müdahale etmesinler.

Sanatı kendi rezaletlerine kurban etmesinler.

Ben böyle düşünüyorum.

***

Yoksa sanata karşı olan da yok gelen de yok.

Benim anlatmaya çalıştığım kişi hak ve özgürlüklerine saygısızlık yapmamaktır.

Şimdi sıkı durun.

Tellal geçiyor.

Elindeki davulu gümbürdeterek.

Ey ahali bundan böyle her kim ki ben o heykele karşıyım derse.

Yobaz ilan edile.

Gerici denile.

Sanatsız denile.
***
Haydi cesaretiniz varsa düşüncenizi söyleyin.
Davul tepenizde gümbürder sonra karışmam....

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..