Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '10

 
Kategori
Siyaset
 

Ben Siyaset Sevmiim

Ben Siyaset Sevmiim
 

Usta oyuncu Ali Sürmeli'nin bir tv dizisinde ki karakterinin bir repliğini çok beğenmiştim, herzaman ki muhteşem oyunuyla "ben siyaset sevmiiim" demişti usta oyuncu.

Ve o an "evet bende sevmiim" demem ile düşünceler çeşmesinin musluğunu açı verdim farkında olmadan. Musluktan ilk damlayan düşünce, bir soruydu. Herşeyin temelini oluşturan ve alınacak hiçbir cevabın asla yeterli olamayacağı, izafiyet teorisinden daha göreceli bir kavram barındıran sorulardan sadece biriydi...Neden ve niçin siyaset?

Bu kadar derinlere inmeyelim, şahsen çıkabileceğimizi düşünmüyorum. Siyaset istesede istemesede her insanın hayatında vazgeçilmez bir konum elde etmiş durumda, ben siyaset yapmam diyen biri bile dokunduğunuzda saatlerce konuşacak düşünce ve görüşlere sahiptir.

Kimilerimiz sadece konuşmakla kalmayıp, bir fiil içinde olmayı tercih ederek, kendi idealleri doğrultusunda bir gelecek oluşturabilmek için mücadele etmekte. Peki bu nasıl olacak. İstenilen bu geleceğe nasıl ulaşılacak, her düşüncenin savunuculuğunu üstlenen kesimler, doğal olarak kendi düşüncelerinin daha iyi olduğunu, tüm toplum için olması gerek bir rejim ve yönetim bakış açısına sahip olduğunu savunur.(bkz. insanlık tarihinin tüm zaman ve bireyleri)

Gerçekten öylemi peki? Siyaset sevmeyen(!!!) biri olarak şunu söyleyebilirim ki, başa gelenin farklı bir şey yaptığını görmedim ben. Şimdi herkes kendi düşüncesine göre "olurmu öyle saçmalık, okumamışsın, izlememişsin, araştırmamışsın, filankes şunları şunları yapmadımı, ülkeyi bu hale getirmedi mi", bir başkası da çıkıp "yok canım asıl şu filankes öyle böyle yaptıda bu hale geldik" ve bir başkası... ve bir başkası... ve ardından yine bir başkası.

Amacım yüzyıllardır sonu gelmeyen bir tartışmayı alevlendirmek değil lütfen polemiğe girmeyelim. Gerçi siyasetin amacı polemiğe girmek, tartışmak, yorumlamak, farklı düşünceleri benimsemiş insanları bir araya getirip, onlarca yüzlerce farklı görüş ve fikirleri masaya yatırmak, benzer, karşıt veya toplumda çatışma halinde olan bu görüşler arasında beyin fırtınası yaparak, insanlık için gerçekten birşeyler yapabilmek adına hareket etmek. Toplum düzeni ve refahı için gerekli olan adımları atmak için dayanışma içinde olmak demek değil midir?

Bu sorunun.cevabını Albert Einstein'a bırakıyorum.

Her mualefet kesimi, her zaman mevcut yönetimi ülkeyi kötüye sürüklemekle, dışa bağımlı yapmakla, ülkeyi satmakla, vb. onlarca faaliyet ile suçlar, yaptıklarını yapamadıklarını eleştirir, irdeler, ama birgün başa kendileri geçtiğinde veya ufak bir imkan bulduklarında dahi bir zamanlar eleştirdikleri tüm davranışları aynen uygularlar. Çünkü siyaset yapanların amacı hiçbir zaman insanlık ve güzel bir gelecek değil, olmadı, maalesef bu gidişle olamayacakta. Koltuk sevdası bu, rahmetli Kemal Sunal ne güzel özetlemişt bir filminde. O koltuğa bir kez oturdun mu birşeyler oluyor insanlara, para ve iktidar olma gücü ile mutasyona uğruyor en saf, en temiz insan bile.

Her kesim insanlık adına yola çıkar, bu söylem ve düşünce ile yandaş toplar kendisine, gencecik beyinlerdir ilk hedefleri, toplum için birşeyler yapabilme hevesi ile yanıp tutuşan gençliği bu düşünceler ile çekerler saflarına, satranç taşında ki piyonlardır onlar, nice vezir ve şahların korunmak için önlerine dizdikleri, önce onları ileri sürüp yollardaki engelleri tesbit ettikleri birer piyondan ibarettiler maalesef. (bkz. Türkiye geçmişi)

Ama bu kaçınılmaz bir sondu aslında, çünkü benim yerime siyaset yapması için, benim için güzel bir gelecek oluşturması adına, hiç tanımadığım, sadece donuk digital ekranlardan gördüğüm, düşüncelerini asla yan yana oturup konuşup öğrenemediğim, gazete köşelerinden, yaptığı röportajlardan söyledikleri ve davranışları ile hakkında kendimce bir profil oluşturduğum, "elin yabancısı"na oy veriyordum. Ne olmasını bekliyordum ki...

Dünya üzerinde onlarca düşünce var ki, saymak, hangisi doğru, hangisi gerçekten gerekli, insanlık için en doğrusu hangisi diye düşünmek yoruyor insanı, bu düşünceleri veya siyasi görüşleri belirten kelimeleri, düşünürleri, idol haline gelmiş karakterleri, devletleri, olayları yazmadım yazmayacağım da buraya, çünkü başta da belirttiğim gibi "ben siyaset sevmiim".

 
Toplam blog
: 7
: 605
Kayıt tarihi
: 21.04.09
 
 

Bir hikayedir hayat... Yazarlığını kendimiz yaptığımız ve aynı zamanda başrolünü oynadığımız. Ve her..