- Kategori
- Gündelik Yaşam
Bir daha Onur Air'le seyahat etmek mi aslaaa...

En son ne zaman bu hava yolunu kullanmıştım bilmiyorum ama hatırladığım yine benzer bir problemden dolayı bu hava yolu ile ilgili birdaha ucmama kararı almaktı.
Aylar sonra zaman problemimden kaynaklı bazı hava yollarında gideceğim günde ucuş olmaması ve en uygun gün ve saati bu havayolunun vermesinden kaynaklı mecburiyetten yine Onurair hava yolunu kullanmak zorunda kaldım ve hayırlara vesile olsun diyip iş yerinden de cuma günü erken izin alarak yola koyuldum.
C-in yapıp ucus yapılacak kapıda hiçbir anons verilmeden yada hiç sanmıyorum ama duymadıgımdan kaynaklı kapı değişikliği oldugunu bilmeden anlamsızca bekleyip daha sonra kapıdaki görevlinin kapı numarası şu şekilde değişmiştir seklindeki bağırtısıyla boş bekleyişimiz anlam kazandı.
Vizyontele filminde Belediyenin halka seslenişi geldi aklıma ‘’ sonra vayy ben duymadım vayy bana sölemediler demeyin !...’’ tarzında.
Nitekim etrafımdaki kişilerde kapı numarasımı değişmiş kaç olmuş diye birbirine sorup duruyordu.
Kapıdaki görevli bagırarak iletti duyanlar için aydınlanma gerceklesti.
Velhasıl kelam değişen kapı numarasına doğru yol aldık ve bekleyiş başladı.
Aylar sonra göreceğim aileme kavusmanın sevincini yaşarken 40dk geçikmeler 45 dakika gecikmeler çekilmez oluyordu. Gecikme süresinin sürekli uzaması sinir bozucu bir hal almıştı. İnsanların gergin bekleyişi söylenmeye sonrasında yüksek sesli şikayetlere sebep oldu.
En azından ertelemenin neyden kaynaklı oldugunu bilsek ve nekadar bekleneceğini bilsek belki bu gergin bekleyiş tam olmasada biraz dinecek .
Kapıdaki hosteslerden gelen acıklama şu;
Diyarbakır’da ölen Şehitlerden kaynaklı gecikme... Nasıl yani ... Yapılan acıklamanın üstün körü ve yetersizliği dahada sinirlenmemize sebep oluyor. Kötü bir olay yaşandı hepimizin başı sağolsun , bu acı bambaşka bir boyut fakat o anda insanların algıladığı şey şu ;
Tarkan konserini iptal etti, Ajda Pekkan iptal etti, bircok eğlence mekanı o gün kapatıldı ama uçuşlar neden bu sebepten aksayabilirki.
Hangi mantıkla ...
Eğlenceye gitmiyoruzki, protestoda olamaz, nasıl bir sebebin arkasına sıgınma seklidir.
Şikayet için form isteniyor fakat şikayet formu bulunamıyor bu bekleyişe sinirlenen hanımefendi bagırıp cagırdıktan sonra şikayet formu bulamamaktan sebep çareyi imza toplamakta buluyor.
Biz dahada sinirlendikçe tatmin edici bir acıklama gelmiyor ve herkesin aklına ucustan kaynaklı aksaklığın böylesi acı dolu, hüzünlü bir olayı geçikme mazeretine bağlamanın etik olmadığı düşüncesi gelişiyor. 1 saat 2 saat sonunda kapılar acılıyor ve ucaga biniliyor ve ucakta bekleme devam ediyor.
Soyadı gibi gentilmen olan ve gerginliği azaltmak adına acıklama yapma ihtiyacı duyan pilot, bir yolcunun rahatsızlandığını ve onu beklediğimizi anons edince cifte standart olarak değerlendirilen herhangi birimizin rahatsızlanması durumunda ucakta 180 yolcunun bekletilip bekletilmeyeceği soruluyor ve gerginleşen ortamı tatmin edici bir acıklama yine yapılmıyor. Pilot anonsun duyulmadıgını düşünüp tekrar bir yolcumuz rahatlandı onu bekliyoruz anonsunu yapınca öfkelenen birkac yolcu ile hostesler ve pilot arasında tartışma başlıyor.
Gerginlik ve bağrışmalar yükselince Pilot bunu görev bilip ön kısma gelip ozaman net acıklamayı yapıyor. Ve acı gercek rahatsızlanan yolcunun gelisiyle anlasılıyor.
Şehit ailesi ... Sözün bittiği yer mi başladığı yermi bilemiyorum o dakika ...
O hüznü o anne babanın yüzündeki acıyı görünce hiçbirşeyin anlamı kalmıyor. Gerginliğime öfkeme göz yaşlarım eşlik ediyor...
Şehit ailesinin o hali tüm kelimeleri bogazıma düğümlüyor.
Toplum olarak duygusal bir yapımız oldugu bir gercek.
Belki 180 200 yolcu içinde bu gerginlik bu şekilde sonuçlanmayacaktı ama yapılan hata en basından Onurair çalışanları tarafından yapılıyor.
Eğer ifade problemi olan çalışanlarınız en başından Şehit ailesinin taşındığını ve herhangi bir yolcunun değilde şehit ailesinin fenalaştığı için beklendiğini dile getirseydi eminimki sesini yükseltip girişteki hosteslerle ucaktaki host hostes ve pilot ile bu tarz bir gerginlik yaşanmaz ve bu anlamsız gerginlik okadar insana yansımazdı.
Bu uzun gergin ve yolcuların gerginliğini azaltacak hiçbir davranısın gerceklesmediği Onurair hava yolları seyahatinde güzel olan tek şey Pilotun profesyonel bir kalkış ve iniş gerceklestirmesi idi.
En nihayetinde yaklaşık 1 yıldır göremediğim ve görmek için sabırsızlandığım büyük bir sevinç ve mutluluk içerisinde olduğum duygularımı anlatımlarıyla , ilgisizlikleriyle , ifade yetersizlikleri ile kursagımda bırakan gerginlik ve mutsuzluk yaşanmasında etkili olan Onur air havayolu prensipsizlikleri olduğu kanaatindeyim.
Ve 2. Round
Ben uzun zamandır hasret kaldığım ailemi Onur air den kaynaklı gergin ve stresli karşılarken , ve onlarla kahvaltı yapmak yada aksam yemeği yemek bir saat daha fazla gecirmenin hesabını yaparken Pazar 17:55 Gaziantep İstanbul uçağı saati geldi çattı.
Ben ailemle gecirdiğim 1 saatin hesabını yaparken binişte bir aksilik yaşanmasın prosedürlere uyalım diyip c-in yaptırıp vedalaşmaların ardından bekleme salonunda yerimi aldım.
Boarding time denilen olay sadece formalite icabı biletin üstüne işlemiş , çünkü öyle bir uygulama yok ve kapıda sadece kuyruk olmuş yolcuların görüntüsü var.
Bir Allah’ın kulu da bir anons yapayım biniş saati aksadı insanlar kuyruk olmasın demiyor.
Saat 18:00 yani normalde uçmamız gerekenden 5 dakika sonra kapıya yönelip kapıdaki görevliye problemin ne olduğunu soruyorum. Atatürk Hava Limanındaki trafik yogunluğundan beklediğimizi söylüyor.
Not : Boarding time süresinin geçmesini bir yere bırakıyorum uçağın 17:55 saati geçtiği halde ne ekranda bir gecikme yazısı ne bir görevliden bilgi ne bir anons ...
Gidişte yaşattıkları bu gerginliğin benzerini dönüşte yaşatmalarına göz yummuyorum.
Onur air ofisine gidiyorum içerde yetkili olduğunu ileten beyefendinin açıklaması ;
‘’ Ucaga yakıt alırken teknik bir arıza yaşandı sorun giderilmeye calısılıyor.’
O sırada Teknik bir arıza var o sırada gecikme anonsu veriliyor uçuş saati coktan geçmiş. ‘’Vay efendim ben duymadım vay efendim bana söylemediler demeyin’’ misali ...
Nasıl yani uçuş saatı 17:55 15 dakika önce ucagın kapılarının kapanması gerekiyor saat 18:00 i coktan geçmiş ve ucagın yakıtının olmadığı fark edilip yakıt alınırken teknik arızamı arz ediyor.
‘Beni Türk Hava Yollarına emanet ediniz!!!!’ demek geçiyor içimden. Bir ucak havalanmadan kac saat önce yakıt kontrolü yapar, farzedelim yakıtın olmadıgını havada ucarken değil(!) Allah’ın sevgili kulları olduğumuz için ucustan 10 15 dk önce farkettiniz bunada şükür Allah ‘a emanetiz ve teknik problem olduğunu fark ettiniz diyelim, ya orda bekleyen sizin hissettirdiklerinizle ‘’Koyunları’’ benim tabirimle bizleri yani ‘’Yolcuları’’ dikkate alıp bir gecikme anonsunu zamanında gecip insanları dikkate alınız , bir yetkiliyi bulundurup en azından sorunu çözemesede insanları bilgilendirme sakinlestirme konusunda görevlendiriniz.
Kaygılarım giderek artıyor çünkü her ucakta olabileceği gibi teknik problemler yaşanabilir ama bunu aradan gecen zamana rağmen ofisinize gidip ordan yetkili olduğunu söyleyen kişiden öğrenmek ve hala bir anons yapma gereği duymayan şikayet üzerine anons yapan firmanız için uçarken başımıza neler gelebileceği korkusunu yaşatmıyor değil.
Bunca yaşattıgınız negatifliğe, sorunlara birde ucak korkusunu eklendiniz ya varolun !!!
Saat 19:30. Onur air den bir Allah’ın kuluna ulaşmak mümkün değil . Biri geliyor insanlar soru sorunca bilmiyorum diyor ordaki bişeyleri alıp arkasına bakmadan kaçıyor .
Çareyi Onur air çağrı merkezini aramakta buluyorum , ordaki rezervasyon yapan yetkiliyi arayıp sorunu çözmeye çalışacak kadar çaresiz bırakan Onur air hava yollarından o dakikaya kadar herhangi bir yetkili herhangi bir bilgi anonsu almak mümkün değilken ofisinden kartını aldığım ve adını soyadını paylasıp Onur air ofisinin önüne gelsin ve sorunu halletsin ricasını çağrı merkezi yoluyla halletmeye calısıyorum.
Öncelikle bir şikayet ve dilek anketinden yoksun olan havayolu şirketinizin şikayet için beni Gaziantep Hava yolları şikayet ve dilek kutusuna yönlendirmesini ve ellerinde şikayete yönelik bir formun olmayısını hiç bir profesyonellikle bağdaştırmıyorum.
Hala ne profesyonellik arıyorsam (!)
Gözümde hiçbir profesyonel çizgisi olmayan hava yolunuza şikayetimi ve önerilerimi bu yolla yapmaya itmeniz ayrı bir trajedi. Her havayolunda teknik, özel, genel vs sebeplerden gecikmeler, aksamalar olabilir, oluyorda fakat bu tarz durumlarda yolcuların bilgilendirilmesi bir muhattap bulması ve müşteri memnuniyeti ilkesine bağlı kalan ( kurumunuzun bu ilkeden haberi dahi olmadıgını düşünüyorum yada önemsenenler arasında değil ) kurumlarca çözüm o an sunulamasada, şikayeti olan yolcuya ilgi gösterilmesi bu tarz şikayetleri azaltan sebeplerdir ve rakiplerinizde bu tutumu gösteren cok güzel örnekler vardır.
195.00 tl gibi azımsanmayacak rakamlarda satışını yaptıgınız tek yön biletlerinizi satın alan yolcuların ( daha yuksek daha düşük hatta ücretsiz dahi olabilir) hertürlü gecikme aksaklık vb yaşanan bazı sorunlarla alakalı doğru şekilde tutarlı cümlelerle bilgilendirilmesi en doğal haklarıdır. Herşeyi bir tarafa bıraktım kendi adıma bugune kadarki ucuslarımda 40 dakika 1 saat 1.5 saat 3 saat gecikme uyarılarına rasladım ve yaşadım ama 40 dk dan sonra sadece Gecikme uyarısına sizin havayolunuz haricinde hiçbiryerde raslamadım .
‘‘GECİKME’’ iyi de nekadar süre. Mukedderat ...
Bilir misiniz ‘’tatlı söz yılanı deliğinden cıkarır ‘ diye bir söz vardır. Okadar aksalıklık anti profesyonel tutumlarınız ve ilkesizlik olarak nitelendirdiğim yaşattığınız tüm aksaklıklar muhattap bulamama sıkıntısı oraya koyacagınız ve eğitim verdiğiniz bir çalışan ile minimum seviyeye inip insanların ses tonlarını yükseltmelerine bir nebze engel olacaktır. Çalışanlarınızdan yapılan acıklamanın diğer calısanlarla yaptıgı acıklamanın birbirini tutmaması sorunumu diyelim, uçuş saati gectiği halde insanları dikkate bile almayıp yapılamayan veya şikayet üzerine yapma gereği duyulan anonslardan mı bahsedeyim, yoksa uçuş saati gectikten sonra gelen acıklama ile teknik bir arıza olduğunu ileten firmanızca Allah’a emanet , siz sağ ben selamet, kaygılı tedirgin bir şekilde uçağa binip sayenizde dualarla gecirdiğimiz 1.5 saatlik korku dolu ucustanmı bahsedelim. Yoksa ucaga bindiğimizde nefes alınmayacak kadar sıcak olan iç alanın, şikayet edilmesi üzerine klimaların acılıp 50 dakika sonra abartılan sogukluktan kaynaklı bircok kişinin polar battaniye talebinde bulunmasından mı bahsedeyim...
Hiç birşeyin mi ortası olmaz.
Sanırım yine bukadar eğitimsizlik, bukadar duyarsızlık, bukadar ilgisizlik, bukadar muhattapsızlığın içinde iyi olan tek şey yine iyi bir kalkış ve iniş yapan Pilotunuzdu.
Millet olarak cok cabuk parlarız belki ama iyi niyet , iyi hizmet ve gercekten yaşatılanlardan dolayı bir mahcubiyet görürsek yaşatılanları o an unutmayada cok müsaitizdir.
Bu iyi niyeti , profesyonelliği hissettirdiğiniz sürece yolcularca tarafınızdan yaşatılan bircok aksaklığa göz yumulabilecektir. Size önerim uçuş esnasında ücretli servisler yapıp karınıza kar katacagınıza, ücretli servislerle, arac kıralamalarla kazancınıza kazan katacagınıza, müşteri kazanma yoluna gidiniz. Tüm gerginliklere rağmen tüm yaşattığınız olumsuzluklara rağmen yolcuları uçağa aldıgınız esnada yaşattığınız gerginliği ikram edeceğiniz cok basit bir çay, kahve ikramı belkide tölere edecektir.
Nitekim hergün yüzlerce yolcu taşıyan ve bilet ücretleri konusunda hemen hemen eşdeğer bazen dahada uygun olan hava yolu şirketlerinden bu tarz şeyler çokca yapılmakta ve firmayı her ucusunda yaptıkları bu ikramlar herhangi bir zarara sokmamaktadır.
Bakın, gectim her ucusta , sizin gibi tamamiyle ticari kaygılarla hareket ettiğini düşündüğüm müşteri memnuniyetinden uzak bir firmanın en azından aksaklık yaşattığınız bu tarz vakalarda çalışanlarınıza ikramlarla alakalı inisiyatif kullanma hakkı bulundurunuz.
Yada bu durum bizi zarara sokar derseniz personel kısıtlamasına gitmeyinizde bir personeli eğitime tabi tutup havalimanlarınızda bulundurunuz. Müşteri ile nasıl konusacagını, stres anında nasıl davranacagını, o an yaşanan aksaklıga çözüm bulamasada profesyonel tarzı ve konuşmalarıyla gerginliği minimum seviyeye nasıl indireceğini , genel anlamda bir gecikme değişiklikte hangi zamanlarda nasıl anons verilmesi gerektiği gibi konularda personellerinizi en iyi şekilde eğitiniz.
Bir daha ONUR AIR HAVA YOLU ile seyahat etmek mi ?
Kendimi bukadar değersiz, önemsiz hissettiren ve sorunlar karşısında doğru dürüst bir muhattap bulamayan biri olarak bir daha asla!!!