Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ALİ GALİP AKYILDIRIM

http://blog.milliyet.com.tr/aligalip

15 Mart '15

 
Kategori
Deneme
 

Bir hilal uğruna batan güneşlere…

Bir hilal uğruna batan güneşlere…
 

Havayı kokluyorum Mehmet’in kokusu, gülleri kokluyorum cennet kokusu, toprağı kokluyorum vatan kokusu, aman Allah’ım bu nasıl bir duygu, ayrılmak istemiyorum sizden, sizin yattığınız yerden.


Yolun düşerse bir gün şehitliklere

Bakıp ta öyle geçme, dinle bak ne diyorlar.

Orada tarih yazan, sana bu günü yaşatanlar yatıyor

Onlardaki o yürek hala vatan vatan diye atıyor.                                  

 

   Ne zaman gelsem ziyaretinize gözlerim dolar. Boğazıma bir şeyler

düğümlenir. Dalar giderim 1915’in 18 Mart’ına. Sanki sizinleyim,

sanki sizinle beraberdim. Toprağa basmaktan çekinirim. Sizi inciteceğim diye.

 O temiz kanınızla yoğrulan toprağa basmak istemiyorum. Biliyorum altında siz varsınız, kefensiz yatıyorsunuz.

 

Hissediyorum sizleri, canlanıyorsunuz gözümde. Hayranlıkla sizi izliyorum.

Kemal’in askerlerini görüyorum seslerini duyuyorum. Bir sevgiliye koşar gibi cennete koştuğunuzu, düşmanı yok ettiğinizi görüyorum. Biliyorum size savaşmak emredilmedi, ölmek emredildi. Seve seve yaptınız bunu, bu vatan için, bizler için.

 

Orada yatanlar düşmanları sürüp yurdumuzdan atmış

Kanını akıtmış, toprağa katmış.

Onlara ölüler demeyin, onlar uykuya yatmış

Var mı vatanıma göz diken diyorlar.

 

   Mezarlıklar ürpertir insanı, ürkek ürkek gireriz mezarlıklara, ama sizin yattığınız yere geldiğimde sanki yaşayan dostlarımın yanındayım, sanki cennetten bir köşedeyim. Huzur buluyorum sizin yattığınız yerde. Hiçbiriniz yabancı değilsiniz, sanki benden bir parçasınız. Ruhumun sizinle beraber olduğunu hissediyorum.

 

Havayı kokluyorum Mehmet’in kokusu, gülleri kokluyorum cennet kokusu, toprağı kokluyorum vatan kokusu, aman Allah’ım bu nasıl bir duygu, ayrılmak istemiyorum sizden, sizin yattığınız yerden.

 

Dinle şehidimin sesini, sana cennetten sesleniyorlar,

Ataların emaneti bu vatana sahip çık diyorlar.

Dalgalansın bayrak, yaşasın istiklal, yükselsin hilal,

Bu can vatana kurban diyorlar.

 

 

   Sayısız defalar geldim sizin yattığınız yerlere.  Huzur veriyorsunuz, güç veriyorsunuz, cesaret veriyorsunuz bizlere. Sizden ayrılıp ta kişisel çıkar hesaplarının yapıldığı dünyaya dönmek istemiyorum. Mezarlarınızı

okşuyorum içim ısınıyor, ruhum yükseliyor. Ben oraları görmek için değil, sizi

görmek için geliyorum. Görüyorum sizi ama kimseye söyleyemiyorum.

Çünkü inanmayacaklarını biliyorum. Anafartalar’da, Conkbayırında,

Kemal Yerinde, Kanlı Sırtta, Kanlı Derede hep sizi görüyorum.

Bir hilal uğruna batan güneşleri görüyorum.

 

Bak şehidimin o temiz mezar taşına,

Melekler saf olup dikilmiş başına.

Kahraman milletimin her savaşına

Yeniden doğarda koşarım diyorlar.

 

   Tarihe sığmayacak kadar büyük olan Mehmetçiklerimizi, Anafartalar Kahramanı, Cumhuriyetimizin Kurucusu, Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal

 Atatürk’ü ve silah arkadaşlarını Çanakkale Deniz Zaferinin 100.Yılında da bir kez daha rahmetle anıyorum. Mekânları cennet ruhları şad olsun! 

 

Yeni bir yazıda buluşmak dileği ile…

 

  

 
Toplam blog
: 264
: 396
Kayıt tarihi
: 28.07.14
 
 

1959'da doğdu. Sınıf Öğretmenliği okudu.1979'da Öğretmenlik görevine başladı. Hayatın; okumak, ya..