Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıra defteri 44: Eve gittiğimde kapı kilitliydi...

Bir muallimin hatıra defteri 44: Eve gittiğimde kapı kilitliydi...
 

 13.Temmuz.1941

Balıkesir-Gönen’den memuriyetle ortaokul arkadaşlarımdan Kadir İzci geldi. Beraber Halkevi bahçesinde oturarak muhabbet ettik.

Faris ve ağabeysinin asker  arkadaşları ile mektebe giderek eğlenti yaptık.

Kamil Albayrak’ta geldi.

Arkadaşım Galip’e’ çok güceniyorum. Gideli beri bana bir defa olsun mektup göndermedi. Böyle arkadaşlık mı olur?

14.Temmuz.1941
Balıkesir-İkmal kurslarına devam için İzmir treniyle 20 kadar arkadaş geldi. Mektebimiz yine şenlendi.

Akşamüzeri istasyonda ortaokul arkadaşım Fikret Erdil’le buluştuk. Gece yarısına kadar beraber gezdik. Hareket memur namzeti bulunduğu buraya yakın Soğucak istasyonuna beni de götürmek istiyor. Yarın onunla gitmeye karar verdim.

15.Temmuz.1941
Soğucak- Sabahleyin çamaşırlarımı hazırlayarak istasyona gelip Fikret’i buldum. Saat 10.40’da Bandırma’dan İzmir’e geçen trene atlayarak öğle üzeri Soğucak’a vardık. Bu istasyon dağ başında bir yer. Civarında iki üç tane köy var. Suyu iyi değil. Yalnız yanından ufak bir dere geçiyor. Fikret çocuk elinden geldiği kadar beni eğlendirmeye çalışıyor.

18.Temmuz.1941
Soğucak-Dört gündür Soğucaktayım. Canım pek sıkıldı. Fikret ve Abdurrahim ağabeyle çay boyunca gezinti yaptık. Fikret’le köye de gittik. Burada yemeklerimizi her akşam su başında yiyoruz. Bu günkü trenle Balıkesir’e gideceğim.

Soğucak’tan Balıkesir’e döndüm. Hava haddinden fazla sıcak. Lokantada. Gelir gelmez bir karnımı doyurdum. Ondan sonra Mektebe gittim. Kurs için mektebe gelen daha bir çok arkadaşla görüştüm.

Bu arada bizim Bandırma’lı Kemal de gelmiş ve bana bir mektupla harçlık getirmiş. Ablam bu yaz tatilinde Bandırma’ya gitmediğim için güceniyor. Sonra Efendi Ağabeyimin ziyanlı bir alış verişinden bahsediyor.

23.Temmuz.1941
Balıkesir- Hemen hemen dört aydır Efendi ağabeyimle Ablamı ve on aydır da annemi görmediğim için onları çok özledim. Şimdi mekteplerin açılmasına iki ay var. Bu iki ayı da onların yanına gidip geçirmek istiyorum. Bu gün Mahir Bey’i görerek memlekete gitmek için yol harçlığı istedim. O da dahiliye şefi Raşit Bey’le  görüşerek yarın yola çıkmam için yol parası vereceklerini vaat ettiler.

24.Temmuz.1941
Bandırma- Sabahleyin şeften harçlığı alarak, arkadaşlara veda ederek arkadaşım Afyon’lu Ali Koçyiğit’le Mektepten ayrılarak istasyona geldik. Arkadaşımın yardımıyla istasyondan biletimi aldım. İzmir’den Bandırma’ya geçen tren gelir gelmez hemen trene atladım. Ali Koçyiğit’le de vedalaşarak  5.45’de Balıkesir’den hareket ettik. Üç saat yolculuktan sonra, sağ salim Bandırma’ya vasıl olduk. Fakat eve gittiğimde bizim kapıyı kilit vurulmuş olarak buldum. Komşulardan ablamın köye gittiğini ve anahtarı bıraktığını öğrendim. Anahtarla kapıyı açıp eve girdim. Sonra biraz kahvaltıdan sonra, çarşıya inip vapura gittim. Bazı arkadaşlara tesadüf ettim. Balıkesir’den yanımda getirdiğim fazla kitap ve defterlerimi o gece sandığa yerleştirdim. Yarın da köye gideceğim.

(Bu sıralarda dışarıda neler oluyor.  22 Haziran 1941tarihinde Almanyanın Rusya’ya karşı saldırıya geçmesi, Türkiye’yi önemli ölçüde rahatlatmıştır.  Alman orduları Sovyetler birliği içinde hızla ilerlemektedirler.12.Temmuz.1941- Sovyetler Birliği ile İngiltere arasında karşılıklı dayanışma anlaşması imzalandı. 15.Temmuz - Smolensk Muharebesi sırasında Smolensk Alman birliklerinin eline geçti. Türkiye’de Hitler Almanya’sından kaçan Bilim adamları Türk üniversitelerinde görev almaya başladılar…).

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..