Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '12

 
Kategori
Anılar
 

Bir muallimin hatıraları. D4.S3: Hayat hızlı akmaktadır…

Bir muallimin hatıraları. D4.S3: Hayat hızlı akmaktadır…
 

 (24 Saat tehirli gelen trenle artık Erzurum’dan ayrılıyorlar. Yol boyunca gördüklerini anlatır: Erzincan, Sivas, Divriği…Yolda daha başka arkadaşlarını görür. Memlekete doğru gittikleri için çok sevinçlidir. Yerköy, Kayseri derken Ankara’ya varırlar .Orada Balıkesir trenine aktarma yapmaları gerekir; tren değiştirirler. Nihayet Eskişehir, Kütahya üzerinden Balıkesir’e varırlar. Orada , Bandırma treni olmadığı için bir gece kalırlar. Genç, eski okulunu, Necatibey’i, ve arkadaşlarını ziyaret eder. Ve nihayet Bandırma… Orada Askerliğe ilişkin bütün hazırlıklarını tamamlayarak, hemen ertesi gün İzmir’e hareket eder.)

16.Şubat.1943
Erzurum. Saat:20.00. Sabahtan Banka’dan parayı aldım. Tren sabahleyin geldi. Hareket saati pek belli olmadığından ve 24 saat tehirli olduğundan. Sabahtan akşama kadar istasyonda bekledik. Şimdi kompartmana yerleştik. Biraz sonra trenimiz hareket edecek. Yanımızda Üsteğmen ve ailesi ile İstanbul’lu bir teyze vardı. Onlarla otelde tanıştık. Erzurum’a elveda ediyoruz. Allahaısmarladık Erzurum.

17.Şubat.1943.
Tren. Bu gece yolculuğumuz güzel geçti. Ben uykumu yine yaptım. Sabahleyin Erzincan’a , akşam da Sivas’a vardık. Yolda hanım teyze ve Üsteğmen iyi vakit geçiriyoruz. Şaka ile vakit geçiyor. Divrik’te Öğretmen Okulu’ndan arkadaşım Tayyip Özveren de iltihak etti. O da asker olmuş. Trende onlarla birlikte uzun uzun görüştük. Trenimiz çeşit çeşit diyarlardan geçiyor. Memlekete doğru gittiğimize seviniyorum.

18.Şubat.1943.

Tren. Sabahleyin Yerköy’den geçtik. Tayyip Kayseri’de bizden ayrıldı. Öğleden sonra Ankara’ya vardık. Balıkesir trenine  aktarma olmak maksadıyla Ankara’da Erzurum-Haydarpaşa treninden ayrıldık ve Ankara’da kaldık. Ankara’da gece , saat : 23’de hareket ettik. Eskişehir’de sabahleyin Eskişehir-Balıkesir trenine aktarma olduk. Bu gece yolda raha edemedik. Çünkü vagon ayrılmadı.

19.Şubat.1943.
Tren. Sabahleyin Eskişehir’den Balıkesir’e hareket ettik.  Akşam saat 18.00’de Balıkesir’e vardık. Kütahya’ya kadar her taraf ama az ama çok karla kaplıydı. Fakat Balıkesir civarı çayırlık, çimenlik kardan iz yok. Bugün Bandırma’ya tren yokmuş. Doğru Otele indik. Bu fırsat dolayısıyla, bizim Öğretmen Okulu’na giderek arkadaşlarla ve Şahir Bey’le görüştüm. Arkadaşlarımla görüştüğüm için seviniyorum.

20.Şubat.1943.
Balıkesir. Sabahleyin Mektep’e gittim. Hocam Mahir Bey ve son sınıf arkadaşlarım öğle ve akşam yemeğine alıkoydular. Yedi aydır ayrıldığım ve özlediğim arkadaşlarımla gece yarılarına kadar Mektep’de kalarak eğlendim. Rıfat , Salih Dar, Tahir Selenay ve Salim Savcı gibi yakın arkadaşlarım çok sempati gösterdiler. Onların hepsiyle uzun uzun görüştük.

21.Şubat.1943.
Bandırma. Akşam üzeri Balıkesir’den Bandırma’ya hareket ederek 9.30’da Bandırma’ya geldik. Bu suretle Erzurum Bandırma yolculuğumuz bitmiş oldu. Böylece 5 ay Erzurum vilayetinde öğretmenlik vazifesiyle kaldıktan sonra Garba geldim. Akşam Efendi ağabeyimle ablam bizi güler yüzle karşıladılar. Hava çok güzel bahar var. Şarkta ise kar kış, fırtına var. Orada tabiat haşin.

22.Şubat.1943.
Bandırma. Bugün doya doya şehirde gezdim. İstasyona gidip, bağajdan eşyalarımızı aldım. Ablam da anneme aldığım çamaşırları dikiyor. Kardeş gibi sevdiğim bizim köyden Sebahat Başak bu sene İstanbul Öğretmen Okulu’na yeni girdiği günlerde menenjit hastalığından vefat ettiğini öğrendim. Çok acıdım, çok üzüldüm. Annemi Gönen’e gönderdim. Otomobil varmış.

28.Şubat.1943
Bandırma. Birkaç gün önce annemi otomobille Gönen’e gönderdim. Artık askerliğe ait bütün hazırlıklarımı bitirdim. Sabahleyin saat 6.30’da bandırma’dan İzmir’e hareket ettim.  Ablam İstasyon’a gelip geçirdi.  9.10’da Balıkesir’den geçerken beni görmeye gelen samimi arkadaşlarımdan Salim Savcı ve diğer çocuklarla 5-10 dakika görüştüm. Balıkesir’de hava bulutluydu ve çok sertti. Yolumuza devam ederek akşamüzeri 5.18’de İzmir’e vardık. Manisa ve İzmir havalisinde hav epeyi güzeldi  ve açıktı. Bütün kırlar yeşermiş meyva ağaçları çiçek açmış; halbuki ben Erzurum’dan çıktığımda oralarda kardan hiçbir yer tanınmıyordu.  Şarkla Garp , bu iki bölgeyi mukayese ediyorum da , aralarında Yarabbi ne kadar  büyük fark var. Akşam otele indim. Akşamları kuru soğuk oluyor. Paltomu Bandırma’da bıraktığıma pişmanım.

(Muallimimiz Erzurum’dan Bandırma’ya,oradan İzmir’e geçerken dışarıda dünya orduları da durmaz. 16.Şubat.1943:Sovyet güçleri Harkov’u alırlarsa da Alman güçleri yine şehirden atar. 18.Şubat.1943: Alman Propaganda Bakanı Göbels Berlin’de, Spor Salonu’nda, Müteffiklere karşı toptan Savaş ilanı yapar. 21.Şubat.1943: Amerikalılar Solomon Adaları’nın bir bölümü olan Russell Adaları’nı Japonlar’dan geri alırlar.26.Şubat.1943: Rommel Tunus’ta “Mareth Hattı”ndan Kuzeye doğru çekilmeye başlar. 28.Şubat.1943: Amerikalılar “SS Victory” adlı ilk ağır zırhlı savaş gemisini tezgaha koyarlar; bu gemiler Okyanuslarda personel ve silah taşımada çok yardımcı olacaklardır)

 

 


 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..