Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '09

 
Kategori
Blog
 

Bu ara blog okumaktan keyif alıyorum; tü! tü!

Bu ara blog okumaktan keyif alıyorum; tü! tü!
 

Uyum Simgem


Mutluyum! beynimde Serotonin düzeyi dorukta. Yani bu ara mutlu oluyorum okurken. Bir iki haftadır blog ortamında pek olumsuz tartışmalar, gereksiz ve anlamsız didişmeler, isim vermeden imalı kırıcı atışmalar, tehdit içeren yazıların- yorumların ve cevapların olmayışından mutluyum! Elektromanyetik dalgalar ve zehirli gaz kirliliğinden arınmış blog atmosferinde, temiz oksijenli havayı solumanın mutluluğunu yaşıyorum!

Çünkü gerçekten çok sıkılmış adeta blog okumaktan keyif alamaz olmuştum.

Saygılı olmak -saygı görmek istiyorum demektir. İnsana huzur veren bir sosyal olgudur. Bir insanın bir başkasına saygısız davranmasına, kişinin kişilik değerlerini rencide etmesine, kisiyi aşağılayarak egosunu tatmin etmesine ne yasalar izin veriyor nede ahlak kurallarına uyuyor.


***

Nice düşünceler, fikirler, emekle tasarlanıp yazılıyor. Keyifle okumanın huzuru hissediyorum- ülkem insanlarıyla gurur duymanın hazzını yaşıyorum. Olumsuz tartışmalar beni üzüyor ve  blog okuma keyfimi kaçırıyor...

Bloglari-yorumlari ve cevapları okurken nasıl anladığımız nasıl sentezlendiğimiz önemli tabi...Güzel bakan elbette -güzel görecektir.

Her blogun içeriği kendince anlamlı ve değerlidir. Akıllı - zeki - bilgili - yürekli beyinler var aramızda. Yazılarını okurken farkli düsünce ve fikirler ufkumu aciyor. Tek bir sözcük dahi konuyu genisletmek için yetiyor.



Yok! Dostlar yok! Kirmak kırılmak için burada toplanılmadı! Fazla negatif enerji birikiminden rahatsiz olan evine bir boks yastığı alsın ve onu yumruklasın. Ya da jogging - spor yapsın garanti iyi gelir.

Yurtiçinde ve dışında yasayan bloggerlerle reelde karşılaşmak veya tanışma şansımız veya zorunluğu olmayan nice insanlarla, elektronik teknolojisinin sunduğu sanal sosyal ortamı paylaşmaktayız. Yaşantısı bilmediğimiz, yazılarını yazarken gerçekten üzüntülümü, mutlumu, sağlıklımı nasıl bir ruh haliyle yazdığını dahi bilemediğimiz yani tanımadığımız insanları üzmeye rencide etmeye hakkımız olamaz!

Bazen anlam veremediğimde gülümsüyorum çocuklar gibi didişmelere. Çok ayıp oluyor! Açık söylemem gerekirse o dönemlerde bu arenada olmaktan utanır olmuştum. Gerçi birçok insanda çekildi yazmıyor. Kişinin ruh halini ve zihniyetini analiz etmek, karakterini tanımak istediğim için o blogları okuyorum. Keyiflendiğim için değil.


Yaşadığım ülke benim ikinci vatanım sayılır burada rahatım ve her bakımdan huzurluyum. Ancak Ülkemi özlüyorum! Beni bu ülkede yaşamaya zorlayan nedenlerin başında insana değer veriliyor olması. Düzenli intizamli işleyen bir sistem var. Saygılı ve nazik olmaları önemli faktörler arasında. Saygılı olmak zorundalar. Çünkü Alman Anayasasının değiştirilemeyen ilk maddesinde; insan onurunun korunması yer alıyor. Buna son yıllarda daha bir özen gösteriliyor.

Daha önceki yillarda trafikte birbirlerine kızdıklarında parmak gösterir veya küfür ederlerdi. Şimdi yok tabii. İnsan denilen yaratıklar her yerde aynı. Her insan kötü olabilecek genlere sahip. Devlet yasalarla otoritesini ortaya koyuyor. Hukuk Devleti olması, vatandaşı dinleyip fikirlerine, isteklerine saygı duyması ve çözüm üretip sunması insanları huzur ve güven veriyor. Karşılıklı güven duygusu mevcut. Elbette haksızlıklar yanlışlar da var ama az.

Insanlarımızla birlikte olmak için buradayım. Yazarken ve okurken mutlu olmaya, ülkemin insanlarıyla birlikte hasretimi nezih bir ortamda çekilir hale getirmeye çalışıyorum. Çok mu istiyorum?

***

Birde şu 'yazar' sözcüğüne takılanlar var. Yeri gelmişken o konuda düşüncemide açıklamak istiyorum.

Blog yazana 'yazar' ünvanını yakıştırılmıyor.

Şahsen benim yazma özelliğim falan yok. Konu benden uzak. İster yazan, ister blog yazarı veya blogcu desinler bana fark etmez. Ben sadece anlaşılır olmak amacıyla yazmaya çalışıyorum ve yazıyorum yani blog yazıyorum. Hiç deneyimi olmayan ben, ilk yazma eylemine bu platformda başladım. Elbette yazım hatalarım oldu maalesef hala oluyor da. Hatalarımın bilincine vardıkça azaltma çabamı sürdürüyorum.


Yazar sözcüğünün birçok anlamı var. Örneğin "yazma özelliği olan kişi" diye de geçiyor TDK sözlüğünde.
Diğer ifadeyle: Amatör Yazar veya Blog Yazarı. Yazmak kapsamlı bir eylem özellikle makaleler. Dolayısıyla blog yazanlara Blog Yazarı ünvanını abartılı görmemek gerekir. Burada yazma özelliğinden öte profesyonel yazarları sollayabilecek güçlü beyinler var. Bu ortamın ateşi yükseldiğinde ne yazık ki o güzelim yazılara konsantre olmak bazen zorlaşıyor.

Blogger yerine blogcu da denebilir. "Yazan" sözcüğü biraz yavan -anlamsız. Yazan ne yazan? ne yazıyor? gibi sorulara neden olan eksik açıklamalı bir sözcük.

***

Milliyet Blog Yönetimine buradan küçük bir sitemimi iletmek istiyorum:

Blog Yazarlarının maillerinin yanıtsız bırakılması pek hoş değil.

Blocuların şikayet ve istekleri topluca irdelenip değerlendirilmelidir ve blogcular arası diyalog kuralları açıklanmalıdır. Doğal olarak ayrıcalık veya haksızlık yapılıyor gibi kuruntular geliyor bazı insanların aklına.

Güven duygusu, eşit muamele, kurallardan taviz verilmediği inancı sağlanması gerekiyor. Sessiz kalmaları umursamazlık olarak yansıyor. Buda büyük bir kuruluşun imajina yakışmıyor.

'Kurallarımız bunlar!... Biz buyuz!... Eşit muamele yapılıyor!... -Istisna yok!... Nokta!!' demelidirler.

Seyir Defterinde mesajlar zamanında yayımlanmıyor. Mesajlar geç yayımlandığında bildiriler güncelliğini yitiriyor. Epey bir zaman oldu bu konuyu kendilerine yazmıştım.

Seyir Defterine iki gün önce yolladığım mesaj yayımlanmadı ve neden yayımlanmadığı ile alakalı maalesef bir açıklama yapma gereğinin duyulmamasına ben bir anlam vermek istemiyorum sustum yani.

Insanları susturmak hiç hoş değil. Bu ve benzeri soru ve sorunların üstesinden geleceklerine inanıyorum.
Herşeye rağmen:

'Milliyet Blog, nezih, entelektüel ve saygın örnek bir internet blog sitesi' ünvanı ile bir marka- bir simge olmalı ve bu simge blogcuların desteğiyle korunmalıdır.

Saygılar, sevgiler

Mine

09.09.2009, 9 lu enteresan bir tarih uğurlar getirsin !

Bu vesile ile;
Ramazan Bayramınızı şimdiden en içten duygularımla kutluyorum. Yakınlarınızla, sevdiklerinizle sağlıklı, mutllu bir bayram geçirmenizi; Ülkemize ve insanlarına ve diğer tüm insanlık alemine hayırlar getirmesini diliyorum.

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..